KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 18, 2008

Orang Penang kata ... " No to UMNO "

Hangpa tak caya oghan Penang dah tolak UMNO. Hangpa ingat aku tipu ka? Kita ghamai ghamai baca cerita menarik dari orang Penang sendiri tentang masa depan UMNO di sana. Telaah cerita berikut .

Beza hat belah bapak aku ni, depa dok sokong kuat Ketuanan Melayu! Berbuih depa cakap pasai tergadai maruah la pasai ini la pasai tu la. Hat belah mok aku pulok, kalau pi sana (TTDI ja, tak jauh pun) borak pasai justice la, pasai truth la. Tu dia; truth dan justice lawan ketuanan melayu - dua DNA yang berbeza hat dalam jinetik aku! Nasib baik depa tak dak bertembung, terutamanya tang dekat-dekat pilihan raya. Tapi dua-dua belah civilised la, jadi kalu tembung pun, tak dak nak gaduh aih.

La ni, tengok keadaan Penang, aku pun terasa haru - sebab ramai dah kata NO to UMNO. Baguih aih, depa dah sedaq sapa dok tindaih sapa. Walaupun ke sian jugak hat mokcik aku - reta dia kena ludah hari-hari (sampai penuh satu reta dengan ludah aih!) semata-mata sebab suami dia Dato Sri Ibrahim Saad. Tu dia!

La ni kalu UMNO hat Penang sudah gubra! Rata-rata rakyat benci betui hat depa, walaupun masih ada yang meyanjungi parti ni - sebab memang ada pun MP UMNO yang baik hati dan pemurah. Tapi yang chek tau, kalu dah lebih dari lima puluh peratus korap, korap la tu walaupun ada segelintir yang baik hati.

La, aku na ceghita hat aku pi balik rumah nenek aku bulih pulak dok syiok habaq hat politik. Tu dia, betapa hebatnya suasana politik di Penang la ni. - seteruih nya dari thezik

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive