KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 24, 2008

Teresa Kok mengakui tersilap...

dap abolish isa forum 230908 audiencemalaysiakini | ...Teresa, yang pada mulanya menafikan membuat kenyataan berhubung 'makanan anjing' tersebut, juga berkata sewaktu ditahan dalam bilik selepas 6 X 8 kaki, beliau hanya diberi air dan roti atau dua biji telur rebus serta kari untuk makanannya.

"Okay, baiklah, Anda temui kesilapan saya dengan bantuan pita video dan segalanya, dan saya boleh menerima kritikan seumpama itu," katanya merujuk kepada rakaman video berhubung komennya mengenai makanannya ketika dalam tahanan.

Sambil menegaskan beliau tidak berapa ingat mengenainya kerana jadualnya yang ketat selepas pembebasannya, Teresa bagaimanapun menuduh pengkritiknya memperbesar-besarkan isu tersebut untuk mencetuskan sensitiviti orang Melayu berhubung haiwan tersebut.

Teresa sebelum ini memberitahu Malaysiakini bahawa beliau bukan sengaja menggunakan istilah 'makanan anjing' untuk menyinggung perasaan orang Melayu.... selanjutnya.

4 comments:

Ronn said...

Kan senang kalau ngaku, tak payah kena tunjal dahi..dah cina tu cina jugakla..kalau tak tipu bukan cina namanya...

zabri mokhtar said...

Yb ni...memang tak patut... masa aku kecik2 dulu dengan wan naik keretapi sekitar 30 tahun dulu. itulah bekal yang kita orang makan dalam keretapi. hampeh betul YB Teresa ni.

Dan lagi cara dia membantu dan memperjuangkan atau membuat pembelaan betul2 berpilih2.

La ni sampai hari ni surat yang aku hantar kat dia tak pernah dapat sokongan dan balasan.

Saudara tau,bilik pergi ke pejabat dia di SUK tu. belum apa2 habis cakap dah kena halau g jumpa adun batu tiga lah apa2 lahh.

Bahaya betul lah YB ni cara dia mengendalikan pemasalahan rakyat.

Unknown said...

TERSILAP KE? atau OVER EXAGGERATING? Salah satu sifat seorang pemimpin daripada kaca mata Islam adalah bila bercakap tidak melebih atau tidak terkurang, apa yang dicakapkannya adalah tepat, adalah yang hak, tidak kurang daripada fakta seadanya.

Kalau begini punya pemimpin, I would tell the chinese brothers, choose someone else la. This kind of pemimpin only knows how to deal with petty things like nama jalan and "dog food" saja. Banyak lagi benda nak kena jaga, OKU welfare and safety access in KL still tak proper lagi. Ini nak sibuk pasal tulisan Cina kena ada atas papan tanda jalan. This woman does not know history of this nation that made her acted that way. I pity her for being ISA-ed, but I cannot forgive her for exaggerating.

-garden

Putra IJ80 said...

Kita terima lah akuan tentang kesilapannya dgn hati terbuka.

Kpd.YB Teresa atau mana mana yg.rapat dgn die,

Bagi tahu ,ingatkan die,

Jgn ulang kali kedua.,atau mana mana yg.sama maksud dgn nya.

Kita di Malaysia hidup berbagai bagai bangsa.

Adat resam peraturan perlu di jaga,dan lebih lebih lagi dalam bab Agama.

Orang Melayu,lemah lembut budi bahasa nya,.

Tapi jangan pula sampai nak pijak kepala.,

Kerana Kesabaran itu ada had nya..

Ubah sikap.,buka mata,buka Minda.

Posting terkini

Blog Archive