KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 31, 2008

Cerpen: "Yahooooo ..... Aku bebas !!!!"

Toot...toot ... toot ...

"Hello boss !!!" kata Razi Bagundi
"Hello !!! Amacam ada ok ka? " ,tanya Najmi Razi.

Razi Bagundi kata "Aiyooo boss hati ada tenang sikit tapi gua ada suspen tadi, takut baru punya hakim kasi swing result."

"Aiyaa ... lu tak caya gua ka? Gua kasi lu relax jap, esok ada budak hantar tiket untuk gi oversea. Hadiah dari I dan big momma", Najmi Razi.

"Ye ke boss ... thanx. Amacam Kakak .... ada ok ka?", balas Razi Bagundi
Jawab Najmi Razi, "Dia ok je ... tapi biasa la baju semua dah kecik, gua kena belikan baju besar sikit"

"Nanti I belikan yang baru masa gi cuti nanti.", kata Razi Bagundi

"Tak payah .. bukan ada saiz pun ... wakakakakak", gurau Najmi Razi.

Razi Bagundi sambil ketawa dan berkata, "Tak baik boss kutuk cam tu. Dia kan lu punya bini boss?"

"Buku tulis bini la ...tapi luar lain ....wakakakak", sambung Najmi Razi.

"Memang betul pun, he he he ." , kata Razi Bagundi sambil ketawa kecil.

"So ...amacam kawan kita surin dan azidun tu?", tanya Najmi Razi.

"Mintak mintak diorang pun lepas boss. Bukan apa ... diorang tu pun kawan kita.", Razi Bagundi.

"Memang la, tapi kalu gua suruh polis tutup muka tu pun kira ok. Awek dia pun tak kenal tau !!!", kata Najmi Razi.

"Lagi satu boss. Janji kita camane?", Razi Bagundi cuba mengingatkan.

Jawab Najmi Razi, "Haiyaa ..... Ok ma ..gua sudah masukkan million bonus kat lu punya akaun. Nanti gua kasi card bank .. lu cucuk aje la."

Balas Razi Bagundi, "Ok boss....cantekkkk !!!"

"OK satu lagi gua nak ingatkan lu ... biar pecah perut, jangan pecah mulut.", pesan Najmi Razi.

"Ok boss !!! Kita nak buat lagi ke boss?" kata Razi Bagundi.

Balas Najmi Razi, "Nanti .. gua tengah kecoh sekarang ni, ada dua tiga kes, orang dok balasah gua. nanti la lepas lu balik dari oversea nanti .. gua kasi explain sama lu. Sekarang itu mamat kacau dalam dewan. "

Sambung Najmi Razi, "Mana boleh cukup bro ... nanti gua naik pangkat, lu lagi senang. Tapi ingat ... biar pecah mulut, jangan pecah perut...Ehhhh !!! biar letup perut jangan letup mulut."

"Ok boss .....wakakakak ", balas Razi Bagundi.
"Thanx boss ... thanx bossss !!! Bye bye.", sambung Razi Bagundi lagi dan meletakkan talipon.

2 comments:

Anonymous said...

"...aku dah cakap dah,semua mesti beres punya,lu jangan takut.." tapi macam mana dengan itu semua pemimpin-pemimpin united malays national organisation yang semuanya PENCURI BESAR,dia orang sudah curi hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun lalu... Hidup Sosialisma..!!

Anonymous said...

Tak mungkin sisurin dan azidun suka-suka bunuh org kalau takde yg menyuruhnya.Tunggu!!!

Posting terkini

Blog Archive