KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 12, 2008

Akses komputer riba Raja Petra dipadam

utusan | Seorang saksi memberitahu Mahkamah Sesyen di sini hari ini bahawa capaian atau akses ke laman web Malaysia Today dengan menggunakan komputer riba jenis Asus milik Raja Petra Raja Kamarudin bagi tarikh antara 11 April dan 26 April lalu telah dipadamkan.

Asisten Supritendan (ASP) Wa’ie Isqal Kria Abdullah, 38, dari Bahagian Forensik Komputer, Jabatan Siasatan Jenayah Komersial berpendapat, program dipanggil clean it telah digunakan untuk tujuan tersebut kerana tiada sebarang data dijumpai di dalam unallocated cluster atau tempat fail-fail yang telah dipadam disimpan.

Beliau yang bertanggungjawab membuat analisis ke atas komputer riba dan unit pemerosesan sepusat (CPU) milik Raja Petra, memberi keterangan sebagai saksi pendakwa ketujuh.

‘‘Tiada capaian dilakukan pada 11 April hingga 26 April 2008. Saya berpendapat data telah dipadamkan oleh pengguna komputer riba dengan menggunakan program yang dipanggil clean it. Program itu digunakan untuk memadamkan semua fail sementara dalam komputer riba tersebut.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive