KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 1, 2008

Ian Chin Hong Chong dipaksa letak jawatan?

suarakeadilan | ...“Kerajaan harus menubuhkan satu panel bebas bagi menyiasat kesemua dakwaan dan tuduhan Ian Chin dan sekiranya apa yang didakwa beliau terbukti, tindakan serius harus diambil,” katanya kepada Suara Keadilan hari ini.

Beliau mengatakan sedemikian bagi merujuk tindakan Ian Chin yang pernah mendedahkan bahawa hakim akan diugut pecat jika membuat keputusan tidak memihak kepada kerajaan.

Ian juga pernah mendakwa bahawa beliau adalah antara hakim-hakim yang dihantar ke kem bina semangat pada tahun 1997 bagi menjalani indoktrinasi prokerajaan semasa pemerintahan Tun Dr Mahathir.

Menurutnya lagi, tindakan Ian Chin melepaskan jawatan juga dicurigai oleh beliau dan beliau berasa ada sesuatu yang mempengaruhi hakim berkenaan meletakan jawatan.

“Kalau ikut cara Timbalan Menteri jawab soalan saya, ianya boleh dikatakan Ian dipaksa untuk letak jawatan, dan setelah menjawab soalan barulah diketahui umum bahawa Ian Chin telah meletakan jawatan,” katanya yang juga Ahli Parlimen Batu... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive