KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 28, 2008

4x4 expedition in KL

theStar | ....... Simply put, driving in Kuala Lumpur is not for the faint-hearted!

Any good driver will agree that driving in the city is very much like a 4x4 expedition, minus the off-road conditions, at least most of the time.

Sometimes, the road conditions, as a result of poor maintenance, get on our nerves, forcing us to be very alert, swift and composed to avoid getting our wheels stuck in the potholes.

We also have to be extra cautious to steer clear of the other vehicles on the road, especially the motorcycles whose riders seem to have a habit of zig-zagging through traffic.


... selanjutnya.
Aku nak cerita tentang lawatan aku semalam ke KL. Dah kerana anak perlu pulang ke hostel, aku hentikan anak di stesyen bas berhadapan Central Market. Selepas itu, aku menyusuri jalan ke Puduraya dan belok kiri ke Masjid Jameq dan susur ke Dataran Merdeka untuk pulang ke Subang Jaya.

Semalam cuti sekolah jadi Kuala Lumpur jadi pusat dunia.

Aku dan keluarga jumpa macam macam muka. Pelancong mat salleh, bangla, pakistan, Indonesia, Sabahan [macam Philipino], Philipino, Myanmar dan macam macam lagi. Mereka ni memenuhi seluruh kawasan. Bahasa usah cerita la....macam pasar. Melintas jalan ikut sedap tekak.

Tak dapat gi oversea pun tak kesah, kerana kalau nak rasa kalu ... lawat KL masa waktu cuti.

Suasananya sama seperti melawat Jogjakarta dan Mumbai. Di dalam kereta, anak kecil pegang tangan aku. Dia kata takut dengan makluk asing yang menjeling tajam ke arah dia. MAcam nak makan orang katanye.

Tapi itu lah KL yang berbeza sejak 20 tahun dulu.

Maju? Wakakakakakak ... maju ke mende? !!!!
Hancusss !!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive