KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 31, 2008

Bekas pemerintah briged tentera dituduh sumpah bohong

Bekas Pemerintah Briged Kelima Sabah Datuk Muhamad Yasin Yahya hari ini dihadapkan ke Mahkamah Sesyen atas tuduhan melakukan sumpah bohong.

Beliau dituduh memberi kenyataan palsu atau mengelirukan mengenai satu tuduhan berhubung kes rasuah membabitkan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Perdagangan Bukit Aman Datuk Ramli Yusoff.

Muhamad Yasin mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan itu yang dibuat mengikut Seksyen 19 (2) Akta Pencegahan Jenayah 1997.

Ramli dituduh menyalahgunakan kedudukannya sebagai penjawat awam apabila menggunakan sebuah pesawat Cessna Caravan Polis Diraja Malaysia secara tidak sah bagi mendapatkan keuntungan kewangan. - Bharian
Aku teringat Raja Petra .....

4 comments:

Anonymous said...

pegawai tentera dan pegawai polis..? apa-apa pun aku tetap dengan pendirian aku bahawa,semua pemimpin-pemimpin united malays national organisation adalah PENCURI BESAR,telah mencuri hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun lalu..Hidup Sosialisma..!!

mangchikla said...

Dan kalau tak silap den dato Ramli la org nyer yg tarik keluar si PIG Tan Sri Rahim keluar dari bilik lokap semasa die belasah Anwar sampai lembik....hmmmm.......

mangchikla said...

Teringat den satu artikel siap ngan gambar.. Selepas revolusi di Khamenei di Iran, beberapa pemerintah tertinggi tentera di kumpul dan di tembak mati. Den tgh nak google dapek kalu den bagi link die... Err komen den takde mengena ngan Jeneral nih, mekasih.

Unknown said...

Salam Wak,

Briged Ke5 Sabah ni Briged PGA/Polis Hutan bukan Briged Tentera.

Walau apa pun inilah yang dikatakan Penyangak di bawah jaga penyangak di atas. Di dalam komuniti sudah tentu ada ketua penyangak, pegawai penyangak dan penyangak-penyangak bawahan.

Inilah jadinya bila penyangak diperintahkan kawal penyangak.

Posting terkini

Blog Archive