KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 31, 2008

Bukan kerana Cina atau wanita, kata Hassan Ali

Siasah | Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali berkata, dia bersedia menyokong perlantikan sesiapa sahaja termasuk Cina dan wanita asalkan calon itu benar-benar profesional.

"Saya bersedia untuk menyokong perlantikan pengurus besar PKNS yang baru kalaupun dia bukan Melayu dan bukan lelaki jika dia betul-betul profesional dan bakal membawa masa depan yang baik kepada PKNS,"
kata Hassan Ali.

Pandangan ini, kata beliau, ekoran banyak cerita yang beliau dengar tentang Madam Low di samping cerita tentang bekas Pengurus Besar yang akan bersara, Datuk Harun Salim.

Bagi timbalan beliau, Khalid Samad pula, darah baru diperlukan oleh PKNS selepas menghadapi pelbagai cerita negatif.

"Jika kita kata pengurusan PKNS tidak bagus, saya beranggapan Madam Low juga tidak bagus kerana dia adalah salah seorang pengurus kanan badan itu bukan kerana dia bukan Melayu.

"Sesiapa yang memimpin PKNS pun tidak ada masalah asalkan dia memahami dasar dan tujuan PKNS serta dapat mematuhi Lembaga Pengarah PKNS yang dipengerusikan oleh MB.... selanjutnya.
no2umno - dengar baik baik wahai UMNO dan PKNS .. bukan soal bangsa, tapi tentang tanggung jawab dan amanah. Aku dah sebut .... Madam Low tiada bezanya berbanding Datuk Harun Salim. Kita ingat bangsa Cina musuh, tapi yang buaya betul adalah bangsa sendiri. Itu kena akui ...

Dan dengan kenyataan ini UMNO jangan buat buat cerita tentang bangsa lain ... kalau ada akal la ....

3 comments:

mangchikla said...

:-)dan Hassan itu bermaksud indah. Biler Hassan 'Ali, syi'ah ke? muekekekekekek lawak je

mangchikla said...

Aaaa sooooooooo.....sudaaa terang lagi mau suluh kaa... Dinda berbahsa muda, kanda berbahsa tua ~ Nordin Ahmad, ma maksud, wa pu ce tau...

"PAS dan PKR bersetuju untuk mencari pengganti kepada Madam Low Siew Moi untuk dilantik sebagai Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) kerana perlantikan Low hanyalah untuk sementara sahaja sebelum mendapat calon baru dari luar.

Sebelum ini, Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, perlantikan Madam Low adalah untuk sementara sahaja.

"Dia yang terbaik dan sesuai untuk menolong peralihan kuasa agar berjalan dengan teratur," kata jurucakap dari pejabat MB Selangor menjelaskan perlantikan itu."

radenjowo said...

Heppppp !!!

Posting terkini

Blog Archive