KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 17, 2008

Cerpen, puisi hak kreatif penulis - Pena

malaysiakini | Persatuan Penulis Nasional (Pena) mempertahankan dua penulis kontroversi yang dikritik oleh DAP – Datuk Chamil Wariya dan Dr Ibrahim Ghafar atas alasan "hak penulis untuk berkreatif".

utusan malaysia teresa kok puisi insult ratu anjing dr ibrahim ghaffar"Pena mempertahankan Dr Ibrahim dan Datuk Chamil atas dasar karya kreatif yang tidak menyatakan secara spesifik kepada apa dan siapa.

"Itu merupakan hak penulis untuk berkreatif," kata setiausahanya Syed Mohd Zakir Syed Othman.

Beliau diminta mengulas cerpen Chamil 'Politik Baru YB J' dan puisi Dr Ibrahim, yang juga ahli jawatankuasa persatuan itu, 'Ratu Anjing; Yang Melengking Itu' yang dipertikaikan oleh DAP di Dewan Rakyat.

Semalam DAP juga membuat aduan polis terhadap penulis cerpen tersebut (foto, kanan), yang mengisahkan seorang wakil rakyat wanita Cina mati ditembak akibat usahanya memperkenalkan pembaharuan politik, dan penerbitnya Utusan Melayu Bhd.... selanjutnya.

no2umno - Yahoooo .... lepas ni kita boleh maki pemimpin UMNO dalam puisi

2 comments:

mangchikla said...

Kalau camni Salman Rushdie penulis "Satanic Verses", Geert Wilders yang buat filem "Fitna" pno takleh marah ler sebab diorang creative....

Anonymous said...

Kalau begini PENA/UMNO benarkan penulisan kreatif/bebas lainkali kalu kena diri sendiri jangan kecoh.tengok macam "namewee" bagi saya karya namewee itu penulisan kreatif tapi seluruh suku sakat UMNO KECOH mana pegi PENA defend namewee.Peringatan untuk PENA/UMNO karya kreatif bukan dalam bahasa melayu saja,iktirafkan lah dan defend karya kreatif bahasa lain pula lagi pun kita kan multi-racial country...

Posting terkini

Blog Archive