KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 17, 2008

Reformasi Umno menjelang PAU 09, 'signal' salah dari ahli parti

klpos | ...Hari ini reformasi juga sudah menjadi genre lagu politik nyanyian hampir segenap lapisan pimpinan Umno. Kalau dulu perkataan ini begitu traumatik buat mereka, hari ini mereka berebut-rebut untuk menyebutnya.

Ya, perubahanlah yang dimahukan rakyat, perubahanlah yang dituntut rakyat. Perubahan juga yang dimahukan ahli Umno, maka Umno perlu dipimpin Presiden baru, Timbalan Presiden baru, Ketua Pemuda baru dan Ketua Wanita baru.

Tetapi jika perubahan yang dimahukan rakyat itu A dan perubahan yang dimahukan ahli Umno itu B, apakah A=B? Saya rasa satu ujian hipotesis perlu dilakukan.

Apa yang berubah bila Umno nanti diubah presidennya dari Abdullah Ahmad Badawi kepada Najib Tun Razak (yang dituduh berkendak dengan Mendiang Altantuya Sharibu - sekurang-kurangnya inilah yang terkandung dalam akuan bersumpah pertama Bala si penyiasat persendirian itu, juga belum reda isu Sukhoi dan Scorpene, muncul pula Eurocopter)?

Apa pula harapan perubahan yang disandarkan oleh akar-umbi Umno Selangor kepada orang seperti Muhammad Muhd Taib yang terus dikenang sebagai orang yang suka membawa duit tunai yang banyak? ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive