KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 12, 2008

Najib Terguna Ungkapan "Suara Rakyat Suara Keramat" !!

jomsumpit | ....Jika tidak, sebelum ini berbagai alasan diberikan jika ada usaha untuk menurunkan harga minyak. Sebaliknya bila harga dinaikkan, maka cerita yang sama dimainkan iaitu "pasaran minyak global naik maka minyak negara juga mesti dinaikkan". Rakyat sudah muak dan melihat perkara ini dengan berhati-hati. Rakyat sudah mula menilai pemimpin yang mereka pilih. Lantaran itulah kini rakyat sudah mula ditakuti dan bisa bersuara. Jika tidak kerana Anwar, masakan minyak akan turun. Begitulah pandangan rakyat mengenai hal ini.

Namun kini, semuanya sudah terlambat. Buatlah peralihan kuasa macam mana sekalipun, jika ia masih berkisarkan dalaman UMNO. Maka rakyat sudah tidak percaya dan hilang keyakinan. Derita rakyat sudah berada dikemuncaknya. Mereka mahukan perubahan bukannya peralihan kuasa. Kuasa dialih tapi sistemnya tetap sama, mana mungkin rakyat dapat hidup selesa. Maka itulah perubahan kerajaan yang diperlukan sekarang. Menyedari hakikat ini maka lucu benar bila melihat kenyataan TPM Najib Razak di media hari ini. Beliau mula pandai menyebut "Suara Rakyat Suara Keramat" !!. Agaknya beliau lupa, itulah ungkapan yang sering digunakan oleh Anwar selama ini. Entah mengapa, tiba-tiba Najib terkena badi Anwar agaknya atau beliau bermimpi disiang hari memikirkan sempat atau tidak untuk beliau menjadi Perdana Menteri bulan Mac 2009 nanti.... selanjutnya.

1 comments:

Putra IJ80 said...

Najib Terguna Ungkapan "Suara Rakyat Suara Keramat" !!

Bukan "terguna",tapi sengaja menggunakan.,ayat itu.

Ini sikap orang Politik.

Malah mereka juga sering menggunakan ayat Alquraan yg.di potong potong pengertiannya(terjemahannya)mengikut kehendak dan kesesuaian semasa.

Secara tidak langsong die mempengaruhi,Ahli ahli PKR yang berada dalam posisi 50-50.

Die bijak ,die Pandai,pukul gendang,pasti ada yg.akan menari ikut rentaknya.

Tak pecaya tunggu dan lihat.

Posting terkini

Blog Archive