KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 6, 2008

Raja Petra di bicara esok

Raja Petra Raja Kamaruddin waves as he walks out from a court in Petaling Jaya on Monday.

MStar | Perbicaraan penulis blog Raja Petra Raja Kamarudin yang dituduh menerbitkan artikel memfitnah dalam blognya bermula hari ini di Mahkamah Sesyen d sini dengan seorang pakar dipanggil untuk memberikan keterangan.

Harme Mohamed yang merupakan Timbalan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Antarabangsa dan Pengarah Jabatan Keselamatan, Amanah dan Pentadbiran, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MMC), merupakan saksi pertama.

Harme, 39, dalam keterangannya hari ini memberitahu mahkamah bahawa Raja Petra yang memuatkan artikel bertajuk "Let's Send the Altantuya Murderers to Hell" yang diterbitkan dalam www.malaysiatoday.net pada 25 April.

Saksi itu berkata beliau membuat rumusan itu berdasarkan Laporan Pemeriksaan Oleh Unit Siasatan Forensik Komputer MMC yang jelas menunjukkan nama Raja Petra ditulis dalam artikel itu sebagai penulis dan nama domain ialah malaysiatoday.net.

"Berdasarkan dokumen (laporan itu) yang tertera di barisan kedua di atas dokumen itu, nama domain yang dinyatakan ialah malaysiatoday.net," katanya semasa pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya Roslan Mat Nor... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive