KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 15, 2008

Woman detained as illegal sues for RM6m

NST | A woman who spent 11 months at the Lenggeng Immigration Depot in Negri Sembilan on suspicion of being an illegal immigrant, has filed a RM6 million suit for her suffering under detention.
M. Rajeshvari named as defendants the government and six others, including Home Mi-nister Datuk Seri Syed Hamid Syed Albar and Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan.

The suit was filed by her lawyer A. Magesan at the Kuala Lumpur High Court registry on Thursday.

Rajeshvari, 22, her son Ila-varasan, 1, and her parents, A. Murugiah, 48, and M. Para-meswari, 47, accompanied by Magesan, attended a press conference organised by state Health, Environment and Human Resources Committee chairman A.... selanjutnya.

2 comments:

Unknown said...

Bagi saya dalam hal ini, kedua-dua pihak cuai. Pihak yang ditahan cuai sebab tidak melaporkan kehilangan K/P dan tidak memohon yang baru.

Pihak berkuasa lebih cuai. Kenapa perkara yang menentukan kebebasan seseorang warga negara dipandang remeh? Perkara yang senang sudah jadi macam perkara negara. Kenapa cap jari tidak diambi dan padankan di data bank cap cari yang ada dengan pendaftaran negara.

Ini pastinya ada pegawai yang bangang dan bodoh sombong. Ha... sekarang apa macam, kerajaan yang menanggung bebannya. Perbicaraan menggunakan duit rakyat lagi!

. said...

sepatutnya wanita tu sepatutnya tak ditahan. takkanlah susah sangat nak verify kewarganegaraan rakyat sendiri? gunakanlah budi bicara dan pertimbangan.

Posting terkini

Blog Archive