KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 17, 2007

Santa Claus Melayu Monsoon Cup?

Dipetik: isupolitik

http://www.costumesofnashua.com/CNWebSite105/Active905/Pages/CostumeRental/Santa/Pics%20Santa/UW28647.jpg

Yang saya mahu nyatakan di sini ialah saya lihat ada di kalangan kumpulan itu, mereka yang berwajah Melayu dan ada juga berwajah Cina. Yang menjadi Santa Claus itu nampak berwajah Melayu. Biasanya yang berwajah Melayu (bagi Umno) mesti beragama Islam sebab mereka dakwa Islam itu Melayu dan Melayu itu Islam sebagaimana selalu sahaja pemimpin mereka bercakap di hadapan khalayak ramai.

Santa Claus itu budaya apa? Adakah itu budaya orang Islam? Semua orang tahu ia adalah budaya Keristian, timbul kegiatan itu ketika tiba musim perayaan Krismas setiap tahun di mana sahaja di negara Malaysia yang dikatakan bermasyarakat majmuk ini.

Jadi dengan tersebarnya Islam Hadhari Umno, nampaknya kegiatan seumpama itu boleh dilakukan oleh semua kaum hatta orang Melayu yang didakwa beragama Islam sendiri tidak perlu permit polis atau tidak perlu dirujuk kepada Mufti untuk meluluskan dan diminta fatwanya sama ada ia bercanggah dengan hukum halal dan haram di sisi Islam ataupun sebaliknya.

Benar, negara ini mengamalkan kebebasan beragama tetapi perlu diingat bahawa Islam adalah merupakan agama rasmi negara. Apa yang menjadi masalahnya, dengan projek berkenaan, mudah sekali pekerja-pekerja Melayu yang bernama Islam diheret untuk dakyah Keristian seumpama itu.

lagi ....

Ini kerana pemilik kelab berkenaan dikatakan milik orang Keristian. Sebelum ini gadis-gadis Melayu diarahkan untuk memakai pakaian ala Hawai setiap hari Isnin di sebuah restoran milik kelab itu di pulau berkenaan.

Pakaian ala Hawai di Pulau Duyong wanitanya tidak bercoli, hanya ditutup dengan kain batik nipis di bahagian dada dan terbuka di bahagian belakang. Pakaian ala wanita Hawai sebenarnya (setahu saya) ada juga colinya. Ertinya pakaian gadis restoran pulau itu lebih teruk dari wanita Hawai lagi.

Seorang penduduk pulau itu yang berjaya masuk pada hari berkenaan baru-baru ini memberitahu saya bahawa jelas kelihatan tahi-tahi lalat yang ada di belakang gadis berkenaan dan boleh dibilang dengan mudah tanpa berselindung lagi.

Artikel selengkapnya : isupolitik

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive