KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 10, 2008

BAS NAIK TAMBANG ... RAKYAT NAIK DARAH

Beliau berkata, jika masalah itu berlarutan, ia bukan sahaja akan menyebabkan ramai pekerja bas kehilangan mata pencarian, tetapi turut memberi kesan besar kepada orang ramai yang menggunakan perkhidmatan itu.
Persatuan tetap mahu naikkan tambang bas
JOHOR BAHRU 9 Jan. – Persatuan Pengusaha-Pengusaha Bas SeMalaysia akan menaikkan kadar tambang bas sebanyak dua kali ganda, walaupun ia bakal mengundang banyak tentangan daripada pelbagai pihak.

No2umnO - Kali ini pengusaha bas tidak boleh bersabar lagi dengan karenah kerajaan agaknya. Asyik asyik naik. Selepas naik, kerajaan melalui lidah mereka Shapiee anak APDAL akan berkata, larangan kepada perkhidmatan untuk menaikkan harga. Tahun ini TOL pun sudah naik, maka tiada lah jalan lain dan terpaksa naik harga. Harap rakyat Malaysia faham keadaan mereka kerana punca kenaikan harga adalah kerana Kerajaan yang lemah longlai macam sotong yang kegemukan. Tidurnya siang dan malam dan akhirnya semua kenaikan harga bakal menyeksa rakyat. Letih aku......

Sementara itu, Tindakan tegas naik tambang

Pengerusi LPKP, Datuk Markiman Kobiran, memberi amaran pihaknya akan mengambil tindakan tegas terhadap pengusaha bas menaikkan tambang tanpa kelulusan lembaga itu.

LPKP sudah melantik juruperunding yang kini membuat penilaian kadar tambang bersesuaian untuk pelbagai jenis perkhidmatan pengangkutan awam merangkumi bas sekolah, bas ekspres, teksi dan bas berhenti-henti.

Rujukan lain: TAMBANG BAS NAIK BULAN DEPAN

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive