KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 29, 2008

VINCENT KRONI MAHATHIR

Dr Mahathir Adalah Kawan Saya, Kata Vincent Tan

KUALA LUMPUR, 29 Jan (Bernama) -- Ahli perniagaan terkemuka Tan Sri Vincent Tan menyifatkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai seorang sahabat beliau dan seorang yang banyak memberi nasihat kepadanya berhubung perniagaan.

Beliau memberitahu Suruhanjaya Siasatan Diraja di sini hari ini bahawa Dr Mahathir adalah seorang yang hebat dan baik serta suka menolong.

Ketika ditanya oleh Datuk Azmi Ariffin, pegawai pengendali inkuiri oleh suruhanjaya itu, bagaimana beliau mengenali Dr Mahathir, Tan berkata ia bermula semasa beliau terlibat dalam perniagaan francais makanan segera McDonald's, satu bidang yang menarik minat Dr Mahathir.

"Saya menemui Dr Mahathir pada awal tahun 80an semasa saya terlibat dalam perniagaan francais. Dr Mahathir berminat dalam bidang itu. Dari situlah kami berkawan," katanya.

Ditanya sama ada beliau menganggap Dr Mahathir sebagai rakan keluarga yang rapat, Tan berkata Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri untuk satu tempoh yang lama, dan beliau tidak mahu menghebohkan bahawa beliau rapat dengan Dr Mahathir.

"Saya gembira apabila Dr Mahathir (dalam keterangannya dalam inkuiri ini sebelum ini) menganggap saya sebagai kawan baiknya," katanya.

Inkuiri itu diadakan antaranya bagi memastikan kesahihan satu klip video yang kononnya melibatkan seorang peguam cuba mengatur pelantikan hakim.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive