KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 12, 2008

UMNO TUTUP NAMA CALUN RASUAH

Beberapa calon di Selangor gagal lepasi semakan BPR

SHAH ALAM: Sebahagian daripada 200 bakal calon Barisan Nasional (BN) Selangor gagal melepasi proses semakan Badan Pencegah Rasuah, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo hari ini.

Beliau berkata BN negeri mengemukakan senarai calon kepada BPR terlebih dahulu untuk semakan sebelum menghantarnya kepada polis, Jabatan Insolvensi Malaysia dan Lembaga Hasil Dalam Negeri untuk tujuan serupa.

"Ada beberapa nama tetapi kami mencapai persetujuan dengan BPR untuk merahsiakannya.

"Kami tidak boleh (membiarkan sesiapa) membuat spekulasi... apabila anda menuding jari kepada seseorang, maka anda akan hadapi masalah. Namun jumlahnya tidaklah banyak," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan jabatan dan agensi kerajaan di sini.

Ditanya sama ada itu bermakna terdapat kalangan mereka yang tidak "bersih", Dr Mohamad Khir berkata mereka yang tidak terpilih, mungkin menghadapi masalah terutamanya yang namanya disenaraipendek buat kali pertama sebagai calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri atau Parlimen.

"Kita akan hantar semakan pada polis... mungkin ada yang tak bayar saman trafik dan sebagainya," katanya.

"Langkah ini diambil bagi memastikan calon BN bersih daripada rasuah, jenayah, muflis selain memastikan mereka menjelaskan cukai pendapatan," katanya.

Terdahulu semasa berucap, Dr Mohamad Khir berkata kerajaan negeri merancang dengan rapi strategi ekonominya agar rakyat tidak terjejas oleh inflasi atau kenaikan harga barang keperluan, dengan membenarkan lebih banyak pasar raya hiper beroperasi di negeri ini.

No2umnO - Di dalam keadaan dan undang undang yang tidak telus penguatkuasaannya, masih ada yang terpalit dengan kegiatan rasuah dan penyalagunaan kuasa. Kalau undang undang tidak memihak pada sesiapa, mungkin UMNO tiada langsung calun di Selangor. Termasuklah Khir Toyo sendiri. Sudah terbabit dari Rasuah pun masih di bantu oleh Pihak UMNO sendiri dari ketahuan umum. Gila UMNO nihhhh...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive