KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 27, 2008

4,000 JKKK KEDAH LETAK JAWATAN

Hmetro - Selepas Perak dan Kedah, kira-kira 4,000 ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di seluruh negeri ini bersetuju meletak jawatan masing-masing pada hujung bulan ini.

Semua 149 JKKK terbabit yang dilantik kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini, bagaimanapun akan dilantik semula di bawah pentadbiran Kerajaan Persekutuan berkuat kuasa pada 1 Mei ini.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Muhd Taib, berkata Pengerusi dan ahli JKKK terbabit akan meneruskan tugas mereka seperti biasa, namun pemberian elaun akan diuruskan oleh kerajaan pusat.
Menurutnya, beliau difahamkan, semua ahli JKKK di negeri ini menyatakan hasrat untuk berundur di bawah kerajaan negeri sekarang dengan menyertai Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP). more...

No2umnO - Mula mula Perak, sekarang Kedah. Jumlah kesemua sudah mencapai 8000 orang JKKK. Anggaran je tu. Kalau seorang RM500, berapa jumlah semua. So ...... Aku tak halalkan walau satu sen duit aku untuk bayar elaun mereka. Itu aku punya keputusan dan tidak melibatkan orang lain. Makan lah duit haram tu untuk besarkan anak bini kalian. Satu kampung 2 Ketua kampung, pastu buat berbalah. Jadi mata dan telinga kerajaan. Kalau PR buat....dah sah kena belasah. Apa punya Menteri, keputusan buat sesuka hati. Belanja duit rakyat ikut suka tekak sendiri.

2 comments:

mangchikla said...

Den sokong ang raden. Nuek la poll. JKKKP lobih mirip ko kumpulan gangster jo dan lindung umno. Pertunuhan haram, takdo ko poguam bagi nasihat?

Unknown said...

daripada mereka mempurak purandakan kerajaan PR kedah lebih baik jer letak jawatan. memang patut, mereka nak baham peruntukan dah tentu tak dapat di bawah PR.

Posting terkini

Blog Archive