KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 10, 2008

Kasut buatan kulit babi di Ipoh

detikdaily - [...] "Tengoklah ni! Nampak tak bahagian yang mengelupas ini? Kulit babi rupanya!"
"Macam mana tau?" tanya saya untuk mendapatkan kepastian sambil mencapai cermin mata saya.
"Ada bintik-bintik tiga!"
Saya pun meneliti bahagian kasut yang sudah mengelupas itu dan memang benar apa yang dikatakan olehnya.Terdapat bintik-binti tiga disana sini.Bahagian tersebut tidak kelihatan sebelumnya kerana diselaputi dengan sapuan warna.Hanya apabila warna tersebut mengelupas keluar barulah keliahtan bintik-binti tersebut.

Kelihatan jelas bintik-bintik tiga apabila sapuan warna tersebut telah tertanggal

"Bila beli kasut ni?" saya bertanya.
"Minggu lepas, Empat puluh ringgit lebih sepasang tu!" Dia mengeluh kerana terasa tertipu.
"Ah! pulangkanlah semula ke kedai tu" cadangan saya kepadanya.
"Resitnya dah entah kemana; nak buat macam mana ni?"
"Entahlah..." saya pun turut simpati kepadanya.Entah berapa ramai lagi yang telah turut terpedaya membeli dan memakai kasut buatan kulit babi ini.Juru jualnya pun terdiri daripada remaja Melayu.Ini kementerian bahagian mana yang perlu memantaunya
...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive