KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 10, 2008

47 remaja masih di Lombok


kosmo - [...] Gejala tersebut kini bagaikan satu trend di kalangan remaja perempuan Malaysia dan pemerhatian Migrant CARE mendapati tindakan nekad untuk lari bersama teman lelaki itu diambil gara-gara kurangnya kasih sayang dan perhatian daripada keluarga.

Wakil pertubuhan itu, Alex Ong (gambar) berkata, angka tersebut dianggap tinggi kerana penduduk di kawasan berkenaan hanya sekitar 2,000 orang sahaja.

"Hasilnya, kami mendapati seramai 47 remaja perempuan berumur belasan tahun hingga pertengahan dua puluhan yang menetap di sana, malah sesetengahnya sudah berkahwin dan mempunyai anak," katanya.

Badan itu baru-baru ini berjaya membawa pulang Che Siti Nor Azreen Che Ishak, 12, dan Nurul Wahida Hamzah, 20, yang dilaporkan tunduk kepada kata-kata cinta, seterusnya mengikut teman lelaki mereka yang berasal dari Pulau Lombok ke pulau itu.

Azreen dilaporkan bernikah dengan Tony Wijaya, 27, selepas dilarikan ke Pulau Lombok, Nusa Tenggara Barat, Disember lepas, manakala Nurul Wahida dari Perak dilaporkan lari ke Lombok bersama buruh Indonesia, M. Yusup, 40-an dan bernikah pada 2005.

Difahamkan, perbuatan melarikan anak gadis merupakan perkara biasa kepada lelaki Lombok dan ia dianggap sebagai satu budaya di sana.

Dalam pada itu Alex memberitahu, Migrant CARE kini sedang berusaha untuk membawa pulang dua lagi remaja, masing-masing berasal dari Negeri Sembilan dan Johor untuk pulang ke pangkuan keluarga mereka di Malaysia.

Kedua-dua mereka akan dibawa pulang ekoran terdapat permintaan daripada keluarga mereka setelah terbaca kisah Azreen yang dilaporkan Kosmo! baru-baru ini.
...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive