KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 18, 2008

Siasatan terhadap ahli UMNO, Rosol Masih Diteruskan

The image “http://buletinonline.net/images/berita5/rosolhasut1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.buletinonline - Polis masih meneruskan siasatan keatas kenyataan ahli-ahli UMNO yang ‘menghasut’ dan menghina pihak istana di Terengganu dan Perlis

Datuk Mohd Bakri Zinin, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Persekutuan mengesahkan pihaknya sedang giat menjalankan siasatan ke atas laporan polis yang dibuat terhadap ahli-ahli UMNO yang membuat kenyataan ‘menghasut dan menghina’ pihak istana Terengganu dan Perlis.

Beliau berkata demikian ketika menjawab isu “ hanya penyiasatan terpilih” yang dilakukan oleh pihak polis, telah ditimbulkan oleh beberapa menteri kabinet dan ahli-ahli parlimen.

”Siapa kata kami tak siasat? Siasatan keatas laporan sedang berjalan. Kadangkala kami tidak boleh dedahkan apa tindakan yang diambil sebelum merumuskan penyiasatan. Kami terpaksa mengumpulkan bukti yang kukuh.” kata Bakri Zinin ketika ditanya, apakah hasil siasatan berkaitan, sekiranya polis telah membuka siasatan atas tuduhan menghasut itu.

Menurut akhbar The Sun, isu diatas dibangkitkan ekoran dari tindakan ‘sertamerta’ polis terhadap Pengerusi DAP, Karpal Singh yang juga didakwa ‘menghasut dan menghina’ Sultan Perak ketika beliau mempersoalkan tindakan Tuanku Sultan yang campurtangan dalam kes pertukaran kakitangan kerajaan Perak.... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

HahhH...!!!!
berpencak la depa semua....

hakhakhak......
benteng kononn....

chitt porahh......
angin keluar kat lubang kecik la weyy.......

klo dble stndrd kita boleh nilai lepas nii.......

Posting terkini

Blog Archive