KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 27, 2008

Patah tumbuh, hilang tak payah nak ganti

Akhirnya makhluk kontroversi sudah pergi. Ingatkan boleh la tongkat langit, rupa rupanya terima hakikat, manusia serba tak sempurna. Kawan kawan apa cerita, masing masing bergolak dengan masalah yang tak selesai selesai. Akibat yang kurang jelas, perjuangan tidak ikhlas, Sampai sekarang berhempas pulas. Begini lah nasib diri yang malang, jangan kita bangga akan diri, sampai masa ... jatuh menyembah bumi.



It was a simple funeral, just as tycoon Tan Sri Eric Chia Eng Hock had wanted. Chia, who died of a heart attack on Tuesday, was laid to rest at a Christian cemetery in Sungai Layar here at about 1pm yesterday, witnessed by family members and friends.

The cortege left his Park Avenue Hotel at Taman Sejati here around noon, going through the town before reaching the cemetery, about 5km away.

The 74-year-old former Perwaja Steel managing director left behind wife Grace, 60, son Michael, 48, and a daughter. - MStar
Harap jadikan tauladan. Buat rakan serta taulan. Kita manusia biasa, ada yang lebih berkuasa. ..... Baik cepat cepat jadi alim, kita dengar cerita zul4kulim,
Saya tumpang sedih melihat seorang tokoh korporat yang dijulang oleh UMNO/Be End satu ketika dulu berkahir kehidupannya sebagai insan yang tersisih lagi sepi. EC pernah menyatakan dizaman kegemilangannya baru beliau nak menjamah makanan atas meja 200 tangan pembodek akan menghulurkan makanan kepada beliau. Tetapi setelah kejatuhan beliau semua tangan-tangan durjana itu lenyap sepi. Pertuduhan rasuah yang dikenakan terhadap beliau menghancurkan kehidupan beliau walaupun beliau dibebaskan Jun tahun lepas. Beliau dipetik berkata bahawa pembebasan itu tidak bermakna kerana beliau telah kehilangan segala-galanya termasuk isterinya Puan Sri Grace & anak lelakinya Michael serta anak perempuan EC yang diberitakan menjauhkan diri daripada beliau.

Malahan diakhir kehidupan beliau, bukan sahaja berkerusi roda, tetapi juga terpaksa tinggal berseorangan dibilik Hotel Park Avenue Sg. Petani milik beliau. Yang tinggal hanya anak angkat EC Sdr. Noor Saidi Johan Noor yang menemani beliau sekali sekala.

Daripada seorang anak jutawan Singapura yang menguasai UMW dan kemudiannya menjadi taiko korporat kebanggaan UMNO/Be End..EC berakhir sebagai manusia yang dihampaskan oleh golongan yang sama. Apakah sifunya Tun Mahathir akan melalui pengakhiran hidup yang sama..itulah putaran hidup mereka yang mempertuhankan dunia..moga ALLAH menjauhkan kita dari fitnah kehidupan dunia yang fana' ini..moga peristiwa saperti ini menjadi pembuka mata kepada kita insan-insan kerdil..adios monalitos. - Zul4kulim

1 comments:

Putra IJ80 said...

Semua tahu bahawa hidup ini pasti nya akan mati,org Islam tahu mati nanti akan di beri pembalasan kebaikan atau kejahatan walau sebesar ziarah sekali pun.

Tapi berapa ramai yg lalai,cuai,malah ada yg mempersendakan,tanpa segan silu melakukan yg.dilarang.,semata mata untuk kehidupan dunia yg sementara.,kemudian merasa bangga,walhal maut boleh datang bila bila masa.

Posting terkini

Blog Archive