KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 21, 2008

SAPP khianat BN: Bakal disingkir, parti berpecah?



YONG Teck Lee (kiri) mendengar sesuatu yang diperkatakan oleh Raymond Tan sambil diperhatikan oleh Dr. Chua Soon Bui pada sidang akhbar selepas mesyuarat tergempar Majlis Tertinggi SAPP di Kota Kinabalu hari ini. - fotoTHESTAR

Mstar - [...] Menurut Tan, beliau akan berbincang dengan Au untuk menggerakkan tindakan susulan.

"Apa saja tindakan yang saya akan ambil adalah mengikut budi bicara saya," kata Tan yang juga Menteri Pembangunan Infrastruktur Sabah.

Bagaimanapun, beliau tidak dapat menyatakan dengan pasti jumlah pemimpin yang tidak menyokong usul itu kerana beliau mendakwa keputusan itu dibuat bukan dengan mengangkat tangan.

"Majlis tertinggi tidak bersetuju sepenuhnya. Ada pandangan yang membantah," kata beliau menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

Yong memberitahu sidang akhbar selepas mesyuarat berkenaan bahawa keputusan berhubung usul itu dicapai 'sebulat suara'.

Tan berkata, untuk mengatakan beliau hadir dalam mesyuarat semalam dan mempersetujui semua keputusan dibuat adalah salah.

Tan, seorang daripada tiga Timbalan Presiden SAPP dipetik oleh Bernama sebagai berkata, beliau telah pun merangka satu perkara untuk dimasukkan ke dalam agenda mesyuarat supaya majlis tertinggi tidak meneruskan usul berkenaan dan semasa mesyuarat itu, beliau cuba memberikan sebab kenapa mereka tidak patut melakukannya.

"Anda tidak boleh mengatakan kami kekal dalam BN tetapi anda mahu menyokong usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri," katanya, bagaimanapun beliau mendakwa Yong hanya mahu setiap orang supaya bersetuju dengannya.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive