KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 4, 2008

UMNO ‘hijackted’ kemerdekaan dari tangan pejuang

 tranungkite - [...] Jika mengikut sejarah, UMNO ni yang ‘hijackted’ kemerdekaan dari tangan pejuang. Mereka hasut Inggeris buat Undang-undang Darurat, 1948 untuk disumbat pejuang ke dalam penjara (tujuh tahun). Semua parti politik diharamkan, tapi sorang pun orang UMNO tak kena tangkap.

Pastu melalak kata mereka tu pejuang kemerdekaan. Cirit UMNO.

Padahnya, lihat la sendiri segala kerosakan yang UMNO buat. Sebab mereka ni oportunis, yang tak sayangkan negaranya sebab darah dan air mata, bukan mereka yang tumpahkan untuk kemerdekaan negara ini.

Berapa orang UMNO yang mati kerana berjuang? Takde.

UMNO dan Inggeris gunakan askar (Melayu) pegi buru pejuang kiri dalam hutan. Pejuang itu dicop komunis. Bila askar tu mati, matinya mati katak (sebab memburu pejuang yang pertahankan negara).

Siapa kata Rashid Maidin, Abdullah CD, Che’ Dat, Musa Ahmad, Chik Degong, Musa Batu Kurau tu komunis? Mereka masuk hutan sebab tak mau kena tangkap. Bila ditangkap dan dipenjarakan, lihat apa nasib yang dialami oleh Burhanuddin al-Helmy?

Maknanya pejuang kiri ni orang cerdik. Mereka mau bebas. Zahir dirinya tetap merdeka walaupun orang lain ‘terpenjara’ dek angkara UMNO tak guna.

Ini yang generasi sekarang kena faham. Kita dah teruk di’tune’ kepala otak dengan terikut-ikut dogma Inggeris dan pemuka UMNO kata pejuang kiri itu komunis.... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

heran bin ajaib.

kalau rasid maidin bukan komunis, naper dia lari pi Rep Rakyat Cina?
naper dia ikut Chin Peng negotiaite dengan TAR di Baling?

aiseh man .. Melayu mudah lupa ok lagi...

ni kalau dah Melayu Haprak Mengong, buta sejarah, buta hati ... tak dapek den nak nolong lai !

www.no2anwar.blogspot.com

Posting terkini

Blog Archive