KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 30, 2008

Mengapa Mereka Takut Sangat DSAI Jadi PM ?

jamilkucing | ..... Lalu mereka yang bimbang dengan 16 September boleh tersenyum semula dengan perkembangan itu. Mereka mengira kes liwat dan pendakwaan itu akan mematikan langkah Anwar dan 16 September tinggal sebagai angan-angan saja. Bagaimana pun kemenangan besar Anwar di pilihan raya kecil Permatang Pauh kelmarin bagaikan taufan mengubah semula suasana dan suhu perubahan naik kembali. Ingatan dan persoalan umum pada 16 September timbul semula.

Seorang Menteri (biar saya tidak menyebut namanya); sebaik selesai Anwar angkat sumpah semalam menarik tangan saya pergi ke satu sudut khusus untuk bertanya fasal Anwar. Kenapa?

“Macam mana Pak Sheikh, you fikir boleh ke dia ambil alih kerajaan 16 September ini?” tanya menteri itu pandir dengan wajah yang agak cemas. Mula saya ingat dia hanya main-main saja. “Kenapa?” tanya saya.

“Kalau jadi sungguh mampuslah kita (BN)!” ujarnya.

“Agak-agaknya boleh ke (ambil kerajaan),” acahnya lagi. Nampak diwajahnya begitu bimbang dengan apa yang berlaku. Dia juga seakan hilang keyakinan yang dipercayainya sendiri.... selanjutnya.

1 comments:

rasaBijak said...

salam wak..

artikel tu bukan jamil kucing yg tulis, dia cuma cilok je..

Posting terkini

Blog Archive