KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 22, 2008

Bertikam keris sesama Umno

harakah | ...Para penyokong Abdullah memang mendesak beliau supaya tidak mempedulikan kata-kata yang memedihkan dari Naib Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin, Ketua Pemuda Datuk Hishammuddin Hussein, Ketua Wanita Tan Sri Rafidah Aziz dan Ahli Majlis Tertinggi Umno (MT) Datuk Mohd Shafie Apdal.

Mereka mendesak Abdullah supaya meneruskan rancangan untuk mempertahankan jawatan Presiden Umno yang kini disandangnya dan hanya menyerahkan kuasa pada pertengahan 2010 seperti yang ditetapkan dalam pelan peralihankuasa yang dibuat oleh Abdullah sendiri.

Menyifatkan kritikan-kritikan terhadap Abdullah dalam mesyuarat MT Khamis lalu sebagai melampaui batas, para penyokongnya telah menghunus keris (MI menyebut unsheathed their knives) untuk bertindak demi meneruskan kekuasaan Abdullah yang menjadi harapan hidup mereka.

Para penyokong Abdullah itu, yang terdiri beberapa ahli MT dan kakitangan politiknya, kini berkerja keras demi mempertahankan jawatan Abdullah yang menjadi tempat pergantungan nasib mereka.

Meskipun demikian, bukan mudah bagi mereka untuk meredakan hingar-bingar di kalangan ahli-ahli Umno yang ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive