KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 19, 2008

Eurocopter: BraziL Beli RM83j, Malaysia Beli RM193j

nikhassanazmi | Dalam sidang parlimen 13 Oktober yang lalu, Ketua Oposisi, Dato Seri Anwar Ibrahim mendedahkan kecurigaan besar berkenaan skandal pembelian 12 unit Eurocopter Cougar EC725 yang melibatkan kewangan negara berjumlah RM2.317b. Skandal ini dilapor melibatkan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Najib Tun Razak yang sebelum ini dikaitkan dengan skandal komisen Scorpene dan Sukhoi.

Pendedahan melalui surat yang ditulis oleh Kapten (B) Dato Zahar Hashim selaku Pengerusi Mentari Services turut melaporkan bahawa proses LOI (Letter Of Intent) tidak mengikut prosedur dan keputusan pembelian dibuat tanpa menemui wakil jualan atau mendapat penerbangan ujian terlebih dahulu.

Saya terbaca pula laman Defense Industry Daily yang melaporkan keputusan kerajaan Brazil membeli helikopter tempur jenis sama dengan harga lebih USD1b.... selanjutnya.

2 comments:

Abah said...

Subang ada pejabat operasi Eurocopter. Diberitakan ada sebilangan sharenya di miliki oleh isteri pemimpin kita.

armouris said...

aduh mak, kantoi kantoi!! pak lah n najib mesti terbeliak baca artikel ni. nape la lepas aku beli heli, boleh terbit artikel pasal heli ni plak!!

tu la, kalau Tuhan nak bagi kantoi, kantoi jugak!! God is Great!!

info-kesihatan-anda.blogspot.com
info-jariah.blogspot.com

Posting terkini

Blog Archive