KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 19, 2008

Tiba tiba Najib menjadi 'super efficient'

harakah | ...Dalam ucapan perbahasan Bajet 2009 baru-baru ini, Anwar kesal menteri berkenaan seolah-olah berebut-rebut untuk meluluskan projek apabila sebaik sahaja dilantik menjadi Menteri Kewangan.

"Saya kesal dan dukacita. Bila Menteri Kewangan tahu beliau akan diangkat menjadi Menteri Kewangan, berebut betul-betul dan sebagai pengerusi jawatankuasa Projek Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi atau High Speed Broadband yang bernilai RM11.31 bilion diluluskan oleh kerajaan dengan segera tanpa proses tender terbuka.

"Yang hendak berebut sangat itu apa dia? Tidak bolehkah tunggu sehingga dua minggu? Ini kerana kalau dalam masa dua minggu dijamin sekurang-kurangnya boleh menyelamatkan negara ini sebanyak RM2.4 bilion. Tidak sabar hendak tunggu dua minggu kerana hendak sign juga," kata Anwar.


Katanya, Menteri Kewangan menjadi 'super efficient' apabila meluluskan projek tetapi sangat 'inefficient' apabila hendak membuat projek dan penilaian baru.

Menurut Anwar, dalam keadaan rakyat yang sedang menghadapi kesusahan kerana kenaikan harga barang kerana senang lenang meluluskan projek tetapi apabila hendak menyelamatkan RM2 bilion semata-mata kerana rakyat pun susah. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive