KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 15, 2008

Gesa siasat salah laku Aspirasi dan bubarkannya

harakah | Jawatankuasa Tatatertib Menyiasat Salah Laku Kelab Aspirasi perlu ditubuhkan segera bagi menyelesaikan isu berbangkit tentang penyelewengan dan penindasan yang dilakukan oleh Kelab Aspirasi di Kolej-Kolej Kediaman Univesiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Demikian kenyataan Setiausaha Kerja Pengerusi Gabungan Mahasiswa (GMUKM), Hishamuddin Ali berkaitan tuntutan pemansuhan kelab Aspirasi yang bertapak kukuh di 12 Kolej Kediaman.

Menurutnya, Kelab Aspirasi yang ditubuhkan pada tahun 2002 lalu, jelas terlibat secara aktif dalam dalam Pilihan raya Kampus (PRK) saban tahun dan sentiasa menghantar calon tajaan daripada kumpulan tersebut selain turut serta bertindak sebagai jentera PRK bagi memenangkan calon Aspirasi.

"Budaya penyemaian jenama Aspirasi yang didoktrinkan kepada mahasiswa untuk mengundi mereka dalam Pilihan raya Kampus (PRK) adalah satu budaya yang wajar dimansuhkan.

"Aspirasi, yang di sebalik tabirnya adalah Kelab Aspirasi wajar berdemokrasi secara anak jantan dan jangan gunakan platform rasmi untuk mempengaruhi mahasiswa terutamanya mahasiswa tahun satu," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily baru-baru ini. ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive