KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 4, 2008

Bukan salah mesin, tapi penguatkuasa

Kalau di letakkan banyak mesin pun kalau perangai penguatkuasa tak di ubah ... tak kemana nye ....

Alat kesan MyKad palsu ditambah
Warga asing yang memiliki kad pengenalan pintar (MyKad) palsu dan pasport tamat tempoh mudah dikesan apabila pasukan penguat kuasa berkaitan menggunakan Sistem Penguatkuasaan Imigresen Bergerak (MIES), tahun depan.

MIES yang mula digunakan Jabatan Imigresen sejak awal tahun ini akan diperluaskan penggunaannya kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Ikatan Relawan Rakyat (Rela). ... selanjutnya.

" Ya Pak .... ini kartu saya pak .... " kata pendatang.
Bentak pegawai, "Ini Palsu !!!"
"Saya tau Pak ... kalau tulen ... kenapa saya lari Pak." jawab pendatang.
"Barapa mau selesai?", kata pegawai.
"Saya cuma ada RM50 pak", jawab pendatang.
"Sikit tambah tak boleh ke?" ... balas pegawai.
Rayu pendatang, "Tolong Pak ... ini saja yang ada."
"Ingat !!! ... lain kali saya tangkap kamu tau !!", amaran pegawai, ambil duit dan berlalu pergi ...

"Pak !!! ini mesinnya tinggal Pak !!!", jerit pendatang.


"Wakakakakakak !!!!" aku jawab.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive