KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 13, 2008

Website KWSP caca marba



erisar.blogspot.com | Sudahlah tiba-tiba memandatorikan caruman KWSP kepada 8% yang sangat tidak patut mereka lakukan. Sepatutnya caruman kekal pada 11%, yang ingin jadikan 8% isilah borang pengurangan. Bukan sebaliknya. Oh, KWSP punya website sangatlah caca marba.

1. Aku masuk laman web KWSP. Aku click untuk baca notis pengurangan caruman. Diberitahu nak dapatkan borang, sila ke laman web kwsp.gov.my. Amatlah lawak, aku dah berada di laman web KWSP la ni, berapa kali nak pergi ke laman web KWSP? Boleh tak make our life simple? Instead of bagitahu borang tu boleh download kat KWSP website dengan link kepada www.kwsp.gov.my, linkkan sahaja kepada borang tersebut. Tidak perlulah orang nak kena menjelajah click borang sana click link ini nak dapatkan borang? Make sense? ... selanjutnya.
Wakakak .... bukan caca marba, tapi KWSP dah pening.

Korang tau tak baru baru ni bila Menteri Kewangan @ monggol buat kenyataan tentang KWSP sebenarnya kenyataan tersebut tidak melalui KWSP dan mereka sendiri tidak tahu akan perihal tersebut. Maksudnya si Monggol tu syok sendiri. Akibatnya KWSP sendiri pening kepala nak buat perubahan tentang pemotongan.

Bila pemotongan itu hanya pada yang berminat, maka kakitangan KWSP pening kepala tentang sapa nak update data entry kat sistem diorang. Tambah memeningkan kepala apabila di jangkakan mereka yang tidak mahu mengurangkan caruman adalah lebih ramai dari yang setuju.

So ... sapa yang nak buat kerja overtime. Wakakakakka ... adui pening. Tu sebablah kalau nak cakap kena bincang dulu. Kalau syok sendiri, yang susah adalah orang bawah.

Ini lah akibatnya kalau 'mangkuk' nak cuba nak jadi 'kuali' dan akhirnya mangkuk pecah atas dapor. Kalau setakat pecah tak per .. ni kena bom plak. Wakakakakak ... berderai lah mangkok tu.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive