KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 12, 2007

Sejarah Sedang Berulang!

dipetik: serisahmura.blogspot.

Sejarah tak pernah menipu. Sejarah berulang bukan dengan kehendaknya. Hamka pernah berkata, yang diertikan sebagai sejarah akan berulang bukanlah jalan ceritanya yang sama. Tetapi sikap manusia itu yang menyerupai tingkah laku manusia di zaman silam.

Zaman jahiliah contohnya. Ia sudah beratus abad berlalu. Tetapi perangai dan cara hidup mereka masih ada hingga hari ini. Dan nyata, sejarah tak menipu!

Saya terkenang Ops Lalang yang berlaku puluhan tahun lepas. Semasa isu Hindraf sangat digemburkan dalam media arus perdana milik Be End, hati saya terdetik, kalau isu ini akan jadi platform untuk mereka menangkap pimpinan Bersih. Himpunan Hindraf hanya selang 2 minggu dari Himpunan Aman 100 000 rakyat pada 10 November lalu!

Nyata tekaan saya tepat.
TV3 saban malam menyiarkan isu Hindraf menerusi Buletin Utamanya hingga timbul soal menggunakan kekerasan dan ISA bagi mengatasi masalah ini.

Dan selang beberapa hari kemudian, Tn Hj Muhammad SAbu dan Tian Chua ditangkap.
Semasa pulang dari menghadiri majlis perkahwinan anaknya sendiri di Ipoh ini, Muhammad Sabu ditahan polis di jalan berdekatan Ipoh Sunway City. Ditahan hampir 3 jam di tepi jalan, dan selama tempoh itu, polis tidak menyatakan sebab tangkapan dibuat dengan jelas. Ini sangat memalukan!

Imej PDRM memang sangat tecemar kebelakangan ini. Zam terpaksa berhempas pulas mencari formula bagaimana menaikkan nama PDRM semula supaya rakyat benar-benar yakin dengan kerajaan Be End pimpinan Pak Lah.

Justeru, melambaklah rancangan berunsurkan cerita polis disiarkan di kaca TV. Terpaksalah Jackie Chan
beraksi 3 malam berturut-turut sebagai polis dalam Police Story 1, 2 dan 3 di RTM 2. Tak cukup dengan itu, TV3 pula menyelongkar kembali rak cd-nya untuk menayangkan Gerak Khas the Movie 1 dan 2.
Tujuannya, supaya rakyat rasa berterima kasih pada polis dan mengenang jasa mereka menjaga keselamatan negara. Terima kasih polis!

Saya dan rakyat lain bukan marahkan anggota polis biasa yang duduk di bawah Pak Lah ni. Tapi ... isu PDRM ini banyak rujukannya. Sendiri bacalah!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive