KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 24, 2008

KAMPUNG MYANMAR DI PUTRA JAYA?

Kampung warga Myanmar dekat Presint Diplomatik

imej: Pondok 'jaga' untuk jaga kampung. 'Jaga' mereka lagi hebat dari 'jaga' Putrajaya


PUTRAJAYA: Sebuah perkampungan haram yang didiami lebih 80 warga Myanmar, dipercayai wujud sejak empat tahun lalu dikesan berhampiran Presint Diplomatik di sini.

Perkampungan yang mempunyai hampir 20 rumah beratap kanvas dan berdinding papan lapis dibina di tepi bukit di tengah ladang getah yang terletak kira-kira satu kilometer dari jalan utama.

Sebuah pondok pengawal dibina di laluan masuk dan dikawal tiga penduduk yang bertugas mengikut syif setiap malam bagi mengesan kehadiran pihak berkuasa.

Difahamkan kawasan berkenaan sudah beberapa kali diserbu pihak berkuasa, tetapi warga Myanmar berkenaan berjaya melarikan diri ke hutan berhampiran bagi mengelak ditahan pihak berkuasa.

Ketua kumpulan itu, Khai Pian Thang, 30, berkata daripada lebih 80 pelarian Myanmar yang mendiami kawasan itu, hanya 20 memegang kad Suruhanjaya Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Mengenai Pelarian (UNHCR).

Sementara itu, Presiden Perbadanan Putrajaya, Tan Sri Samsudin Osman ketika dihubungi berkata, pihaknya akan menghantar pegawai penguat kuasa untuk memeriksa kawasan perkampungan haram itu hari ini.

"Kami akan siasat sama ada kawasan itu terletak dalam kawasan pentadbiran Putrajaya atau sebaliknya. Tindakan susulan akan diambil jika kawasan perkampungan haram itu terletak dalam kawasan pentadbiran kami," katanya.
No2umno - 4 tahun, 4 kali serbuan. Lepas dan esok datang lagi. Lemahnya kerajaan. Dan Shamsuddin Osman akan ambil tindakan kalau ianya berada di kawasan pentadbiran kami. Oiiii .... mangkuk. Bukan kah negara kita tanggung jawab kita. Adakah 'luar kawasan' itu bermakna luar negara? Selagi boleh tolak......tolak. Tolak tanggung jawab untuk kerja relax.....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive