KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 13, 2008

BEKAS KETUA BIRO AGAMA PEMUDA UMNO BAHAGIAN BATU BERENDAM KELUAR UMNO SERTAI PAS !

Dipetik dari pemudabukitkatil.blogspot.com

Umno Bahagian Bukit Katil menerima tamparan hebat apabila bekas AJK Pemuda Bahagian yang juga Bekas Ketua Biro Agama Pemuda Umno Bahagian Batu Berendam, Hj Rafli keluar Umno dan menyertai PAS.

Beliau menyerahkan borang keahlian PAS bersama isterinya pada satu majlis ceramah kelompok di rumahnya di Taman Saujana malam tadi. Pada majlis itu beliau menyerahkan borang tersebut kepada Ketua Penerangan PAS Negeri Melaka, Sofi Wahab.

Dalam kenyataannya malam tadi, beliau yang pernah menjadi Timbalan Ketua Peti Undi BN Kampung Tun Razak pada Pilihanraya Umum 2004, melahirkan kekesalannya terhadap kegiatannya yang berjuang di dalam Umno sebelum ini.

Hj Rafli juga pernah menjadi Imam Masjid Kampung Tun Razak sebelum meletakkan jawatan beberapa tahun lalu.

"Saya telah bersekongkol dengan perjuangan maksiat sebelum ini, tetapi sebenarnya saya tidak mengundi BN sejak 3 pilihanraya umum lalu".

"Mulai saat ini saya akan berjuang bersama PAS untuk memartabatkan Islam" tegasnya ketika menyampaikan ucapan ringkas pada majlis tersebut.

Sementara itu beberapa orang ahli-ahli Umno di Taman Saujana telah menyatakan kesediaan untuk menyertai PAS. Salah seorang dari mereka yang enggan disiarkan namanya berkata beliau akan mengumpulkan seramai mungkin kawan-kawannya untuk bersama-sama mentertai PAS dalam masa terdekat.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive