KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 10, 2008

BERAPA JUTA DAPAT?

Abang MUSTAPA ALI Sertai Umno
bernama.com/

MARANG, 10 Feb (Bernama) -- Abang kepada Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Mustapa Ali menyertai Umno setelah hilang keyakinan dengan perjuangan Islam yang dilaungkan oleh parti itu.

Zakaria Ali, 63, dari Alur Tuman bersama-sama 20 lagi rakannya menyerahkan borang keanggotaan menyertai Umno kepada Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Idris Jusoh pada majlis Perkampungan Hadhari peringkat Parlimen Marang di sini malam tadi.

Ketika ditemui pemberita kemudiannya, Zakaria menjelaskan bahawa sebelum ini beliau tidak menganggotai mana-mana parti tetapi mengaku merupakan penyokong kuat PAS.

Beliau yang merupakan pesara guru berkata langkah mereka menyertai Umno kerana merasakan PAS telah lari daripada matlamat asal untuk memperjuangkan Islam dan tidak mampu membela kebajikan rakyat.

Ketika ditanya mengapa beliau mengambil masa yang agak lama untuk menyertai Umno, katanya beliau membuat pemerhatian sejak tahun 1969 dengan harapan PAS akan berubah namun beliau kecewa kerana perkara itu tidak berlaku menyebabkan beliau tekad untuk menyertai Umno.

Ketika ditanya sama ada Mustapa mengetahui keputusannya menyertai Umno, katanya hubungan mereka adik beradik tidak begitu rapat dan jarang berhubungan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive