KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 25, 2008

Isu Rasuah di KPM: Sifu Jawab Kritikan Pembaca


universitipts

Dalam chatbox UNIKA ini, terdapat kritikan yang tidak bersetuju apabila Sifu menulis tentang pelbagai perkara yang tidak betul yang dikaitkan dengan campur tangan menteri pelajaran dalam urusan pembelian alat-alat bantuan mengajar. Menurut mereka yang mengkritik itu, UNIKA ini sepatutnya menulis tentang buku sahaja, kerana itulah matlamat asal blog ini dibuka.

Tuan-tuan dan puan-puan, para pembaca setia blog UNIKA,

Isu projek F1, LEGO dan DEPCO mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan buku. Apabila kementerian menggunakan produk-produk dari luar negara untuk mengajarkan mata pelajaran rekacipta, apakah lagi peranan penulis buku-buku di negara kita? Ilek!

Bandingkan jika kementerian pelajaran kita ikut model kementerian pendidikan Jepun. Di negara itu, salah satu pelajaran wajib dalam kelas reka cipta adalah belajar seni origami. Justeru, banyaklah buku-buku panduan teknik rekacipta origami ditulis oleh pengarang-pengarang Jepun bagi membantu guru-guru dan para pelajar.

Apabila menteri membeli gajet-gajet F1 dan LEGO, akan turut dibeli dan dibekalkan ke sekolah-sekolah adalah buku-buku user-manual produk-produk itu. Pengarang dan penerbit tempatan terkulat-kulat sahaja... macam cicak tergigit kapur, dibuat oleh menteri.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive