KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 31, 2008

MSN ... MANA PIGI WANG?


Mazlan, Sieh minta badan induk lebih telus ke mana wang dibelanja
BHairan

BELENGGU 'hutang' kini menghimpit Majlis Sukan Negara (MSN) wajar dituruti penjelasan terperinci dan telus mengenai projek serta program dibiayai hingga mengakibatkan kantung badan induk itu kini hampir kosong.

Tambahan pula, ada perkhabaran tidak sampai tiga tahun sebelumnya, kedudukan kewangan MSN begitu ampuh tetapi kini berdepan situasi kritikal

Desakan supaya penelitian rapi dan penjelasan telus itu diluahkan bekas Ketua Pengarah MSN, Datuk Wira Mazlan Ahmad dan Setiausaha Kehormat Majlis Olimpik Malaysia (MOM), Datuk Sieh Kok Chi.

"Sejak saya bersara pada Ogos 2005, sudah dua ketua pengarah MSN dilantik. Ketika memegang jawatan itu, sebelum merangka program, saya sentiasa pastikan ada peruntukan untuk menjayakannya. Jika tiada wang, tiada program.

"Ketika itu juga, saya tidak belanja 100 peratus peruntukan. Saya berjimat dengan melaksanakan program dirancang secara total, tetapi pada kos lebih rendah.

"Ia membolehkan lebihan itu disimpan MSN. Kerana itu, ada persatuan marahkan saya kerana mereka berpendapat, jika RM2 juta sudah diluluskan, mengapa tidak belanjakan semua RM2 juta itu. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive