KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 20, 2008

Azalina diskriminasikan program pelancongan

MStar - [...] "Di Kedah acara Visit Malaysia Year Go Green akan diadakan pada 21 hingga 24 Ogos ini, begitu juga di Kelantan penganjuran acara pesta nasi seratus akan diadakan pada 9 hingga 11 Julai. Dengan adanya acara itu terbukti kementerian masih menyenaraikan acara pelancongan di kalendar acara," katanya ketika menggulung perbahasan menjungjung kasih titah Yang diPertuan Agong bagi kementerian Pelancongan di Dewan Rakyat di sini.

Jawapan Azalina itu bagaimanapun menimbulkan perasaan tidak puas hati daripada kalangan anggota pembangkang yang berulang kali bangkit meminta penjelasan, bagaimanapun Azalina tidak memberi laluan dan terus dengan ucapan penggulungannya.

Keadaan bertambah tegang apabila Mohamed Azmin Ali (PKR-Gombak) mencadangkan Azalina dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen kerana memberikan jawapan yang mengelirukan.

"Di bawah peraturan mesyuarat 36(12) saya ingin mencadangkan agar menteri dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan kerana mengelirukan dewan ini pada peringkat jawapannya, ini berdasarkan kepada peraturan 26(1p) di mana kita boleh buat serta-merta tanpa memberikan sebarang notis," katanya.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive