KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 20, 2008

Penjelasan dari individu yang cabar Mahathir Keluar Umno

tranungkite - [...] smail yang ditemui hari berkata beliau tidak nampak cabarannya itu menjadi penyebab Mahathir keluar dari Umno sebaliknya sebagai seorang tokoh negarawan yang terbilang, Mahathir tidak mungkin membuat satu keputusan yang terburu-buru.

“Saya memang seorang ahli PAS, tetapi hadir ke majlis dialog tersebut sebagai wakil Badan Bukan Kerajaan (NGO) Badan Bertindak Warga Kedah atas nama perpaduan Melayu,” katanya yang juga merupakan Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Jerlun.
Mengulas lanjut, Ismail melihat kebenaran dalam ucapan Mahathir selama hampir sejam itu yang mana banyak mengupas tentang kepimpinan Umno masa kini yang takut untuk bersuara dan menjaga kepentingan peribadi.
“Apa yang kita lihat ialah orang-orang Umno gagal mentafsir idea-idea Tun Mahathir untuk merungkai permasalahan bangsa Melayu pada masa kini,” ujarnya.
Justeru katanya, beliau bangun mengemukakan soalan dan mencabar Mahathir untuk keluar dari Umno bagi membuktikan apa yang disebut dalam ucapannya bukanlah satu retorik semata-matanya.

Begitu juga bila ditanya, Ismail tidak berasa terkejut dengan pengumuman yang dibuat Mahathir kerana beliau sudah dapat menjangkanya berikutan apa yang disebut Mahathir dalam ucapannya.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive