KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 9, 2008

BODOHNYA LULUSAN UiTM INI

kampusnegara - Perkara bodoh lagi ajaib telah berlaku di negara kita. Beretempat di Shah Alam, seorang lulusan UiTM di situ telah membuat laporan polis berkaitan kegagalan pihak kerajaan Selangor mengotakan janjinya menurunkan cukai sebanyak 20%.

Dalam tafsiran sebenar, lulusan Universiti itu bukan sahaja bodoh, tetapi masyarkat boleh membuat andaian..."macamanalah budak tu boleh masuk 'U'". Mungkin ini kes pertama berlaku di negara kita dan boleh dicatat dalam Malaysian Guieness Record.

Daripada beliau membuat laporan tak masuk akal tu, lebih baik beliau buat laporan terhadap kerajaan Malaysia yang gagal mengikut kehendak perlembagaan yang menyatakan pendidikan di negara ini adalah menjadi tanggungjawab sosial kerajaan. Begitu juga perihal kesihatan. Sebab apa dia tak pikir panjang hal itu dan buat laporan polis? Mana tau menang kes, semua pelajar di negara ini baik dari tadika hingga ke Universiti akan belaja secara percuma.

Malahan, beliau pula tak payah sibuk-sibuk nak bayar balik pinjaman belajanya yang membebankan. Entahlah...apa nak jadi dengan mamat sorang ni pun tak taulah. Yang kelakornyer..polis akan siasat kes ini.

2 comments:

Anonymous said...

prodak dri 'U' Malaysia yg di dakwa terbaik, cemerlang, gemilang, terbilang.......

marilah kita sma2 bangga dgn malaysia......

budak tu perlu diangkat kerna dpt mempopularkan nama 'U' dimalaysia....

hidop malaysia.....

Anonymous said...

tajuk berita terkini....budak paling bodoh yg meletakkan akal yang diberi ALLAH di kepala lutut @ bawah tapak kakinya telah diistiharkan sebagai graduan uitm.patutlah dah keluar masih nganggur...mcm tu tahap pemikirannya,siapalah yg nak ambik jadi pekerja kecuali umno kut....sebab sama taraf.tolong selidik dia dapat kerja kat mana,syarikat mana nanti.agaknya dia di ajar oleh professor kangkung kut.polis yg ambik statement dia dan tengah siasat berada sama taraf dgn dialah tu.oi budak cuba kau mintak jadi polis...dapat tu....budak ni merosakkan nama baik uitmlah kalau ada.sbb sanggup cakap dari uitm buat lapuran.chitt!

Posting terkini

Blog Archive