KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 29, 2008

Pengerusi Gerakan WP Terima Tawaran Pakatan Rakyat Ketuai Pasukan Petugas Khas Mengenai Tanah

bernama - [...] Tan, 61, yang juga bekas timbalan menteri tanah dan pembangunan koperasi, mengikut jejak langkah bekas timbalan setiausaha agung Datuk Lee Kah Choon yang menerima tawaran kerajaan Pulau Pinang yang ditadbir Pakatan Rakyat bagi mengetuai dua agensi kerajaan negeri -- investPenang dan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang.

"Ya, saya telah menerima tawaran untuk menjadi pengerusi bersama bagi pasukan petugas khas enam anggota. Saya berterima kasih kepada kerajaan negeri Selangor yang memberi kepercayaan dan menggunakan pengalaman saya untuk menangani urusan tanah.

"Banyak perkara yang perlu dilakukan dan kami telah diberi masa tiga bulan untuk mengemukakan laporan kepada Kerajaan Selangor berhubung hak milik tanah," katanya kepada Bernama ketika dihubungi Rabu malam.

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari Rabu mengumumkan pembentukan pasukan petugas khas enam anggota yang dipengerusikan bersama oleh Tan dan Datuk Dr Nik Mohd Zain Nik Mohd Yusof.

Tan merupakan timbalan menteri tanah dan pembangunan koperasi daripada 1999 hingga 2004 manakala Mohd Zain adalah ketua setiausaha kementerian berkenaan daripada 1996 hingga 2002.

Ditanya mengapa beliau menerima tawaran berkenaan, Tan berkata : "Seperti yang anda tahu, saya sering kali dilihat sebagai duri dalam daging atau pembuat kacau di dalam parti."... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive