KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 25, 2008

Rakyat Johor rasakehilangan Pulau Batu Putih

utusmeloya - [...] ''Bagi saya, apa yang hilang itu, tetap juga hilang, kita tidak boleh kata kita menang sedangkan sebenarnya kita telah kehilangan wilayah kita.

''Walaupun kita harus mematuhi keputusan mahkamah, tetapi dari segi semangatnya, setiap penduduk Johor khususnya dan rakyat Malaysia amnya, merasakan kita telah kalah," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas sama ada keputusan ICJ itu boleh disifatkan sebagai situasi 'menang-menang' kepada Malaysia seperti yang dinyatakan oleh Menteri Luar, Datuk Seri Rais Yatim.

Muhyiddin yang menyatakan perasaan sedih tetapi reda dengan keputusan ICJ itu berkata, penduduk Johor mempunyai sentimen yang kuat terhadap Pulau Batu Putih yang dianggap sebagai sebahagian daripada negeri itu.

''Kami sentiasa percaya bahawa ia adalah sebahagian daripada kami dan terasa kami kehilangan sesuatu, namun apa yang boleh kami katakan, ia adalah keputusan mahkamah, kita perlu patuhi," katanya.... selanjutnya.

3 comments:

Anonymous said...

Rakyat Johor rasa kehilangan pulau Batu Putih cuma taklah sedih dan kecewa macam orang negeri lain. Sebabnya negeri Johor tu luas lagi dan Batu Putih terlalu kecil.
Inilah akibatnya bangsa melayu yang telah dididik oleh umno sampai hilang harga diri.

Anonymous said...

Hantar peguam yang tak ada rasa cinta pada hak milik negara dan rakyat..dan juga seorang peguam yang memang tak bijak..

Anonymous said...

'Nenek-moyang kaya-raya,tergadai seluruh harta-benda,akibat sengketa sesamalah kita,bumi dipijak milik orang'.Renungkanlah.

Posting terkini

Blog Archive