KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 28, 2008

Killing two birds with one stone

Ia nya bermula pada tempoh kempen pilihanraya di Permatang Pauh. Ada pihak yang mengatakan, lokasi pilihanraya itu di jadikan sebagai medan pertempuran antara Pak Lah dan Najib. Terdapat poster dan banner yang di edarkan oleh UMNO menulis 'Pakatan Anwar dan Pak Lah menentang Najib'.

Berikut ini pula adalah kronoloji episod baru,

Pada August 21, Mahathir menghentam Pak Lah kerana menyerang bloggers, KLIK DI SINI
Pada August 26, hari pilihanraya ... BERITA INI keluar

His supporters in Umno have been pushing for a more hardnosed approach in dealing with bloggers and operators of news portals, arguing that the softer touch by the Abdullah administration has resulted in daily attacks on ministers and BN politicians.
Pada August 27, Malaysiatoday di sekat dari di layari,
Pada August 27 hari yang sama, Mukhriz keluar kenyataan menghentam Pak lah kerana kekalahan di Permatang pauh dan mendesak Pak lah meletakkan jawatan. Klik SINI.

Pada August 28, 2 hari selepas pilihanraya Malaysiainsider ,
Raja Petra has alleged repeatedly that Najib and Datin Seri Rosmah Mansor were involved in the murder of Mongolian model Altantuya Shaariibuu, a charge which the DPM and his wife have vehemently denied.

Supporters of Najib have been pushing for tougher action to be taken against Raja Petra and his ilk, arguing that the same rules which bind the mainstream media should be applied on the alternative media.
Realitinya, keputusan Pilihanraya Permatang Pauh mencerminkan bahawa rakyat Pulau Pinang menolak Barisan Nasional. Ada pihak yang mahu menyalahkan Pak Lah kerana kekalahan tersebut sedangkan bermula dari pemilihan calun dan berkempen, semuanya dibawah tanggung jawab Najib. Pak Lah sedikit pun tidak ambil berat.

Najib di khabarkan menangis ketika keputusan kekalahan itu di umumkan tetapi Pak Lah sudah meninggalkan Pulau Pinang sejak jam 3.30 petang itu.

Merangkumi senarai kronologi,
Kalah di Permatang Pauh adalah salah Pak Lah dan serangan dari bloggers. Itu kenyataan dan menjadi fokus utama Kem B dalam UMNO.

Siapa sebenarnya perancang kepada semua perkara dan korang tau pengertian ... "Killing two birds with one stone"?
Who are those 2 birds? Pak Lah and Pete?

p/s
Dan ini ... selepas Malaysiatoday di sekat, lahir pula anak bernama mt.harapanmalaysia dan ini serang balas terbaru DARINYA.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive