KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 14, 2008

Rahsia Terbongkar – Mengapa Bas Bandar Beri Khidmat Percuma

http://buletinonline.net/images/berita13/casligas.jpg

buletinonline | ...Penipuan Tentang ‘Cas Ligas’ terbongkar, kononya kerajaan bermurah hati memberikan khidmat percuma kepada rakyat yang menggunakan khidmat bas bandaraya Kuala Terengganu.

Padahal sebenarnya rekabentuk ’Bas Bandar yang ‘pelik’, dilancarkan pada 27 Ogos tahun lalu tidak diluluskan oleh Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP)

Kerajaan Terengganu kini tidak dapat pulangan dari pelaburan yang menggunakan RM3.4 juta wang rakyat semata-mata untuk merealisasikan ‘idea gila’ bekas Menteri Besar Dato Seri Idris Jusoh.

Walaupun pada asal cadangan perkhidmatan tersebut tambang dibayar sebanyak 50 sen, namun ia diberikan percuma apabila LPKP tidak mengeluarkan permit kerana cukai kastam yang belum dilunaskan selain masalah rekabentuk.... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

Inilah Malaysia !
LPKP dengan birokrasinya,
JPJ pun sama ?Lain-lain jabatanpun sama....
Masing-masing nak tunjuk taring.
Mengapa tidak diberi ruang bagi kreativiti walaupun pelik.
Sekiranya kita nakkan pembaharuan dan berdaya saing kita perlu berubah dengan menunjukkan daya identiti kita.
Amerika,Jepun dan yang paling hampir siam telah mengadakan berbagai daya pengeluaran sehingga boleh menjadi maju kerana tiada sekatan bagi memajukan ekonomi terutamanya dalam bidang pembuatan.Hanya kebodohan sahaja menolak perubahan dan kemajuan disebabkan sifat jumud hasil dari pemimpin organisasi yang bukan ada kepakaran dan inovasi.

Posting terkini

Blog Archive