KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Sep 27, 2008

Kalau Abdullah mereka buang, kenapa tidak Najib?

Harakah | ... Mereka berkata demikian ketika mengulas proses peralihan kuasa yang diputuskan supaya dipercepatkan oleh mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno.

Timbalan Perdana Menteri bersama-sama mesyuarat tergempar MT pagi tadi dilaporkan mencincang pelan peralihan kuasa pada 2010 yang dirayu Abdullah dan memutuskan supaya Presiden Umno itu berundur segera.

Perhimpunan Agung Umno yang akan menyaksikan proses pemilihan kepimpinan ditangguhkan dari Disember ini kepada Mac akan datang dan Abdullah pula dipaksa berundur dalam tempoh beberapa minggu sahaja lagi, kalaupun tidak beberapa hari.

Najib, atas sifatnya sebagai Timbalan Presiden Umno, dijangka akan menggantikannya.

"Siapa pun pemimpin, ia tetap Umno yang sama," Kamarudin memberitahu Malaysian Insider (MI). "Najib akan dipengaruhi oleh Tun Dr Mahathir (Mohamad) dan kita akan melalui satu lagi tempoh kepimpinan dan polisi yang lemah".

"Inilah proses peralihan kuasa yang paling kacau bilau. Adalah ironi mengapa mereka menuduh (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) yang bertanggungjawab ke atas ketidakpastian dan kemelut ekonomi, sedangkan adalah jelas Umno tidak boleh menentukan arah haluan parti mereka, apa lagi negara," kata Kamarudin yang juga Ahli Parlimen Tumpat. ... selanjutnya.

1 comments:

Nal said...

Kita buang Anwar dan Lim Guan Eng...tinggal jer Hadi awang.
Tahun depan, 3 3 pun tumbang...

Posting terkini

Blog Archive