KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 19, 2008

Abdullah tak sangka Dr. Mahathir keluar UMNO

May 20, 2008 :  Alor Star


KUALA LUMPUR 19 Mei – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi melahirkan rasa terkejut dan tidak menyangka bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bertindak keluar daripada UMNO hari ini.

Perdana Menteri bagaimanapun menegaskan beliau tidak akan meletak jawatan ekoran tindakan terbaru Dr. Mahathir tersebut.

Sambil mengakui tindakan Dr. Mahathir itu sedikit sebanyak boleh menjejaskan parti, beliau meminta kesemua ahli UMNO supaya bertenang dan menunjukkan kesetiaan kepada parti. – Utusan.

Rujuk jugak
UMNO sedih dengan tindakan Dr. Mahathir - Mattaib
UMNO Perlis rayu Tun Mahathir timbang semula
Ahli-ahli UMNO diminta bertenang
DAP terkejut Dr. Mahathir keluar UMNO
Pemimpin UMNO Johor terkejut Dr. Mahathir keluar parti
Duri dalam daging sudah terkeluar - Musa Hitam

Tajuk tajuk menarik che det keluar UMNO

Berikut adalah tajuk tajuk blog menarik berikutan insiden Mahathir keluar UMNO. Sesiapa yang sudah bernazar bawa pisang ke surau tu ..... ingat ingat la. Jangan lupa.

Mahathir and His Bed Time Stories
Mahathir and Sanusi, sitting in a tree...
Goodbye Mahathir!
Mahathir - Opps I did It Again
Cayalah lu Dr. Mahathir!
Mahathir: "I Jumped, You Jump?"
Bye bye Che Det
Dr. M Walks Out Of UMNO, Then What?
Mahathir quited Umno at 12.35 today
Mahathir's Wedding
MAHATHIR PATUT MEMINTA MAAF KEPADA BANGSA MELAYU
TDM quits Umno Baru!
PARTAI PAS BERTEPUK KEGEMBIRAAN BILA DR MAHATHIR KELUAR PARTAI UMNO
Mahathir boikot UMNO?
BILA MAHATHIR SUDAH FED UP!
Berita Gempar di Hari Cuti - Tun Mahathir Keluar UMNO!
Mahathir Bukan Lagi Ahli UMNO?
Mahathir tak boleh tunggu sampai 2010...
MAHATHIR TERLUKA !
Dr Mahathir Keluar UMNO, anaknya macam mana?
LAGI PASAL MAHATHIR KELUAR PARTI......JOM KITA BUAT PESTA KELUAR ...
Update Daripada Utusan.com Pemimpin UMNO Johor Terkejut Dr ...
keluar UMNO:apa motif mahathir?
KULI DAN SANUSI JUGA KELUAQ AMANO???DARI BLOG DUNIA TIGER
The Legend Is Out !
KELUAR UMNO Tun Mahathir gila babi bencikan Pak Lah Daripada ...
Siapa yang rugi?

Akhirnya Mahathir Mengaku Kalah Kepada Abdullah?

msomelayu - [...] Namun bagi saya keputusan itu tidak sedikitpun merujakan. Malahan ianya sesuai dan kena pada tempatnya. Bahkan beliau tidak perlu mengambil masa begitu lama dan kesempatan pada Hari Wesek untuk mengistyharkan keluar Umno sebaliknya sejak setahun lalu lagi.

Sikapnya yang mengkritik dan dapat melihat (buta) satu pun kebaikan dan kebenaran tindakan Abdullah menyebabkan beliau bukan patut keluar sendiri dari Umno tetapi dipecat daripada parti berkenaan.

Saya yakin kalau orang lain berada di tempat Mahathir sudah lamanya ianya dipecat atau dibuang dari Umno! Tetapi kerana Umno ditangan Abdullah begitu baik dan amat berhati-hati untuk mengambil tindakan kepada ahlinya apa lagi orang ternama seperti Mahathir, telah memberi ruang luas kepada Mahathir untuk menganggui Umno!

Keputusan emosi Mahathir yang dibuat di Alor Star itu memberi kemenangan kepada Abdullah. Kita percaya ianya disambut dengan solat syukur oleh orang-orang dan pencinta Abdullah kerana ia meringankan beban Abdullah. Dengan keluarnya Mahathir kini tidak ada ada lagi duri dalam daging atau sampah dalam mata....seterusnya.

Knife-wielding man threatens reporters at press conference

theStar - [...] He warned pressmen, who were waiting for Deputy Federal Territories Minister Datuk M. Saravanan at a coffeeshop in the Chow Kit market here, not to report on or take pictures of Chow Kit. It was believed that the unidentified 42-year-old man was drunk. He did not put up any resistance when arrested by police and sent to the Dang Wangi station.

Saravanan had missed the excitement because he had been making his rounds at the market accompanied by members of the Chow Kit Small Traders and Hawkers Association and Alam Flora, as well as Kuala Lumpur City Hall (DBKL) officers.

With clogged drains, pools of stagnant water, overflowing rubbish bins and illegal fencing around the area, the backalleys of Chow Kit market have become a breeding ground for both drug addicts and insects, critics say.... selanjutnya.

Apa kata Mukhriz dan para pemimpin UMNO ?



agendodaily - Tun Dr Mahathir Mohamad telah umum keluar dari UMNO.Bekas Perdana Menteri itu membuat pengumuman itu di majlis anjuran Himpunan Melayu Kedah di Alor Star.Sebelum itu semasa majlis dailog dengan kira-kira 1,000 orang yang menghadirinya beliau mencadangkan Ketua-ketua UMNO cawangan dan bahagian keluar parti beramai-ramai sehingga Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi letak jawatan.Katanya ini kerana jika mereka tunggu sehingga pemilihan UMNO Disember ini Abdullah akan menang tanpa bertanding jawatan itu.Beliau terus membuat pengumuman keluar parti bila salah seorang hadirin mencabarnya buat pengumuman itu.Menjawab soalan para wartawan dalam sidang akhbar lepas majlis itu Dr Mahathir beritahu beliau akan hantar surat rasmi keluar UMNO kepada Setiausaha Agung UMNO dalam masa terdekat.Katanya beliau akan masuk balik UMNO sekiranya Abdullah letak jawatan.Dr Mahathir bagaimanapun tidak meminta para ahli UMNO yang nak ikut tindakannya itu masuk parti lain.Sementara itu Datuk Mukhriz Mahathir kata.... selanjutnya.

The Umno curse strikes, again

 malaysiainsider - [...] Surprise, surprise. Then again historically, it is not a surprise for surviving Umno presidents to leave the party because of conflict with successors. The party carries a curse with it where every president since Datuk Onn Jaafar has quit the party later.

Only Tun Razak was spared the curse because he died in office.

While the other party presidents had quit due to disagreements over party policy – Datuk Onn because of the failure to convince Umno to turn multiracial, Tunku Abdul Rahman and Tun Hussein Onn over the deregistration of Umno — I suspect Dr Mahathir's intention are more personal in nature.

I don't think that his call for Umno members to leave the party in droves would be answered by members. I wouldn't be surprised if Dr Mahathir would form a new Malay party if his call to quit Umno fails.

I also worry whether Umno can survive in its present form much longer if Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi does not step down as prime minister soon. Five weeks ago I told Pak Lah to resign to prevent Dr M from disturbing the party. I feel vindicated after today's announcement by Dr Mahathir.... selanjutnya.

Mahathir test power

Mahathir menggunakan strategi yang sama seperti yang pernah di lakukan oleh Tunku Abdul Rahman dahulu. Meletakkan jawatan. Mahathir nak 'test' power. Bermula pada hari ini, mari kita kira berapa ramai kah yang akan mengikut jejak langkah beliau? Cuma yang Mahathir lupa nak sebut .... "DAH LAMA DAH !!!" sambil menitiskan air mata dan membuat memek muka kecutnya.

ImageHarakahdaily - [...] Ini seakan-akan membayangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) bakal tumbang dalam masa terdekat ini selepas kehilangan kuasa majoriti pada pilihan raya umum 8 Mac lalu.

ImagePerletakan jawatannya berkuatkuasa serta merta. Bukan sekadar meletak jawatan sebaliknya beliau menyaran ahli-ahli Umno supaya turut berbuat demikian.

Dr Mahathir memberitahu beliau bertindak keluar Umno kerana tidak yakin dengan kepemimpinan Abdullah.

�Saya akan hanya kembali semula ke parti tersebut apabila pucuk pimpinan ditukar,� katanya sebagaimana dipetik Malaysiakini.com.

Beliau mengumumkan perkara itu ketika berucap dalam satu forum di Alor Setar pagi tadi.

Dr Mahathir juga menggesa kesemua menteri Umno, timbalan menteri dan semua peringkat pemimpin, supaya bersama dengannya keluar dari parti.

Beliau bertindak keluar parti yang diterajuinya selama 22 tahun, seakan-akan menurut jejak langkah dibuat Perdana Menteri pertama selepas merdeka, Tuanku Abdul Rahman. ... selanjutnya.

PENGANGGUR YANG NAK CEPAT KAYA

Siswazah buat laporan polis dakwa kerajaan Selangor putar belit isu bantuan
MStar - [...] Dalam laporannya itu, penganggur itu mendakwa kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR)-PAS-DAP memutarbelitkan isu bantuan pelajaran apabila mengumumkan bahawa bantuan berkenaan hanya untuk mereka dari keluarga berpendapatan RM1,500 ke bawah.

"Pada dasarnya dijanjikan RM1,000 kepada semua yang berjaya masuk ke universiti, dan terbaru semalam untuk mereka di peringkat diploma dan ijazah dengan pendapatan di bawah RM1,500, jadi bermakna benda ini diputar belit," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu.

Mohd Shaid juga berkata, beliau kecewa apabila tiada tindakan diambil oleh pihak berkuasa terhadap laporan polis yang dibuatnya terhadap kerajaan negeri pada 7 Mei lepas atas alasan tiada unsur jenayah.

Sabtu lepas, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan bantuan pelajaran RM1,000 untuk anak-anak Selangor yang memulakan pengajian di peringkat diploma dan ijazah akan dimulakan dengan golongan miskin berpendapatan di bawah RM1,500 sebulan. ... selanjutnya.

Dr. M keahlian 'O1' keluar Umno

Mstar - [...] Selepas melemparkan kecaman bertubi-tubi terhadap kepimpinan Umno sejak pilihan raya umum ke-12 Mac lalu, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini mengumumkan keluar daripada Umno.

Beliau mengumumkan keputusan 'mengejutkan' itu ketika berucap pada majlis bertajuk Kedudukan Orang Melayu Pascapilihan Raya Umum Ke-12 di Alor Star, Kedah pada pukul 12.35 tengah hari tadi.

Dalam ucapannya, Dr. Mahathir yang mempunyai nombor keadlian '01' dalam Umno juga menyeru ahli akar umbi supaya keluar parti bagi memberikan tekanan kepada pucuk kepimpinan - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya berundur.

Dr. Mahathir yang juga ahli Umno seumur hidup memberitahu, beliau bertindak demikian kerana hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti sekarang yang gagal membela nasib orang Melayu di negara ini.

Ketika beliau mengumumkan keputusan itu, Abdullah menghadiri Kongres Dunia Mengenai Teknologi Maklumat (WCIT) Ke-16 di Kuala Lumpur.

Bekas Menteri Kewangan dan Ketua Umno Bahagian Gua Musang juga menghadiri majlis tersebut dan dijangka memberikan ucapan menyusul Dr. Mahathir.

Dr. Mahathir berkata, beliau akan berada di luar parti selagi Abdullah masih memimpin Umno dan hanya akan kembali jika Abdullah berundur.

Kata beliau, surat mengenai keputusannya akan dihantar kepada Ibu Pejabat Umno dalam waktu terdekat.... selanjutnya.

Rujuk berita lain
Ku Li kekal Umno untuk cabar Pak Lah
Analisis: Terkejut lagi mengelirukan
Sanusi Junid ikut jejak Dr M keluar Umno.
Perjalanan politik Dr. Mahathir
Terkejut, tidak percaya, reaksi awal
Kenyataan Mahathir sejak pilihan raya umum ke-12

No2umno - Lelong ... lelong....lelong .... no 000001 membership UMNO ...... lelong ...Lelong !!!!

AHLI UMNO 00000001 , KELUAR PARTI

bernama - [...] "Saya umum saya keluar parti hari ini," katanya di hadapan kira-kira 1,000 hadirin yang kebanyakannya anggota Umno Kedah pada majlis bertajuk "Nasib Kedudukan Bangsa Melayu" di sebuah hotel di sini Isnin.

Bekas Presiden Umno itu juga berkata beliau hanya akan kembali menjadi anggota Umno selepas Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang juga Presiden Umno meletak jawatan atau tidak lagi menjadi pemimpin utama negara.

"Saya akan menulis surat kepada Umno bagi memaklumkan mereka (mengenai keluar dari Umno)," katanya.

Bercakap kepada pemberita selepas majlis anjuran Dewan Perhimpunan Melayu kedah itu, Dr Mahathir dengan wajah kecewa berkata beliau terpaksa mengambil tindakan keluar Umno yang dianggotai sejak 1946 kerana berpendapat parti itu tidak lagi dapat berperanan sebagai sebuah parti politik sebenar untuk membela nasib Melayu, sepertimana hasrat sejarah penubuhannya.

Sambil menyatakan rasa tidak puas hatinya, Dr Mahathir mendakwa Umno kini hanyalah dijadikan parti untuk mengiktiraf Abdullah sebagai Presiden Umno dan mengutamakan kepentingan keluarganya (Abdullah) sehingga membelakangkan negara.

"Saya boleh senaraikan perkara-perkara yang dia (Abdullah) lakukan sehingga merugikan negara kita.

"Umno yang wujud hari ini tidak lagi berpegang kepada hasrat parti yang ditubuhkan 62 tahun lepas. Sebab itu saya tidak teragak-agak untuk keluar dari Umno," katanya.

Dalam sejarah Dr Mahathir dalam Umno, beliau pernah dipecat daripada Umno pada 1969 kerana melanggar disiplin parti apabila mengkritik kepimpinan Umno ketika itu, tetapi diterima kembali ke dalam parti pada 1972.

Dr Mahathir turut mengajak anggota Umno yang sependapat dengannya berhubung dengan kepimpinan untuk mengikuti jejaknya dengan bertindak keluar dari parti itu tetapi bukan untuk menyertai parti lain.

"Saya yakin cara ini berkesan. Saya tidak akan menyuruh orang membuat sesuatu yang saya sendiri tidak berani melakukannya," tambahnya.

Bekas Perdana Menteri turut melahirkan rasa kecewa kerana anggota-anggota Umno masih disekat oleh kepimpinan parti daripada berjumpanya.

"Sampai nak adakan perjumpaan, ahli-ahli Umno dan ketua bahagian tidak dibenar berjumpa saya. Ini apa?," katanya. ... selanjutnya.
Baca juga - Dr Mahathir keluar Umno [malaysiakini]
berikutan kenyataan itu, shahrir samad mengeluarkan kenyataan beliau -
shahrir samad 01malaysiakini - [...] Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Shahrir Samad, yang juga menteri perdagangan dalam negeri dan hal ehwal pengguna berkata, keputusan Dr Mahathir amat mengejutkan dan mungkin mendorong ramai lagi turut meletakkan jawatan dan sekaligus memaksa Abdullah mengadakan pilihanraya umum baru.

Keputusan Dr Mahathir itu, tambahnya, boleh mengakibatkan situasi di mana ramai ahli Parlimen Umno mungkin turut meletakkan jawatan.

Jika itu berlaku, kata Shahrir yang juga ahli Parlimen Johor Bahru, kerajaan tidak mempunyai pilihan, kecuali menubuhkan sebuah kerajaan baru atau mengadakan pilihanraya umum baru. .... seterusnya.
sesudah itu, imbas kembali artikel yang dibuat oleh Raja Petra ...[As they play the final curtain]
Imagemalaysiatoday - “If Najib wants to take over he must do it before the end of May,” said one Umno veteran who would rather remain anonymous. “Najib must make his move on Pak Lah by next week. If Najib waits and does not do it next week he might as well just forget it because most likely by June Umno will be out of power anyway.” ...seterusnya.

Apa Sudah Jadi AMK PKR...???

medaninfokita - [...] Lepak teh tarik di Seksyen 7 Shah Alam malam tadi membuatkan blogmaster dan beberapa teman teman agak terkejut mendapat cerita yg susah nak dipercayai tapi..., tak mustahil berlaku!

Teman teman dalam pimpinan Angkatan Muda PKR Selangor yg masih berhubung rapat dengan kami menceritakan insiden demonstrasi aman oleh lebih 100 pemuda dihadapan pejabat ADUN Kota Anggerik Shah Alam Seksyen 9 tempat dimana berlangsungnya mesyuarat Angkatan Muda Selangor beberapa malam yg lalu.

Bantahan terhadap Ketua AMK Pusat, Shamsul Iskandar M Akin kerana telah membuat rombakan untuk menggugurkan Ketua AMK Selangor, Halimey Abu Bakar dan mahu menggantikan beliau dengan Timbalan AMK Selangor, Khairul Anuar Zainuddin atau lebih popular dengan nama "Jonah". Dalam insiden protes itu, suasana menjadi agak tegang dan dikatakan ada pemuda yg berani memaki hamun Shamsul Iskandar dengan kata kata agak kesat kerana terlalu marah dengan keputusan yg dibuat.

Keputusan ini dibantah sekeras kerasnya kerana Shamsul tidak pernah berbincang atau memaklumkan kepada Halimey bahawa rombakan yg akan berlaku turut melibatkan AMK Selangor. Tetapi Shamsul menjelaskan kepada Halimey beliau telah dimaklumkan oleh Jonah bahawa Halimey telah bersetuju dengan rombakan dan mendapat restu kebanyakkan Ketua ketua AMK Bahagian dalam negeri Selangor. Menurut Halimey perkara itu tidak benar sama sekali.

Waduh! Ini betul betul sejarah dalam pimpinan muda PKR...!... selanjutnya.

MAIN BOWLING WAKTU PEJABAT?

hamirdin - [...] Saya katakan tadi tidak terperanjat kerana inilah etika kerja yang selama ini diamalkan oleh UMNO/BN dan segala juak-juak mereka. Mereka tidak berkerja sebagai mana sepatutnya, tetapi mencari seribu helah untuk tidak bekerja, tetapi tetap maukan gaji bulanan. Seperti yang dinyatakan dalam artikel berkenaan, telah menjadi satu kelumrahan bagi mereka yang tidak mengamalkan etika kerja profesional ini untuk bermain golf pada hari jumaat sebelah tengahari, dan ada juga laporan yang mengatakan sebahagian mereka bermaingolf dari waktu pagi lagi pada hari bekerja tanpa mengambil cuti.


Inilah penyakit yang melanda banyak jentera kerajaan, terutamanya kerajaan negeri negeri, yang mana kakitangannya tidak menumpukan tenaga untuk bekerja, tetapi menghabiskan masa bekerja dengan melakukan perkara-perkara yang tadak ada kaitan dengan tugas mereka serta menggunakan segala kemudahan yang disediakan dari wang rakyat untuk keseronokan sendiri.

Kalau di Selangor, sebuah negeri yang paling maju di Malaysia kakitangan awamnya beretika sedemikian, anda boleh bayangkan apakah keadaannya di negeri negeri lain yang tahap kemajuannya lebih jauh terkebelakang.

Kita juga dapat maklumat semasa peralihan kuasa di negeri Selangor dari BN kepada PR, ADUN ADUN dan exco yang mempunyai pejabat di bangunan state secretariat perlu mengosongkan pejabat mereka. Bekas YB dan bekas EXCO dari parti bukan UMNO meninggalkan premis yang dulu mereka gunakan sebagai ofis dalam keadaan seadanya. Tetapi mereka yang dari UMNO, mencuri segala peralatan pejabat, sehinggakan komputer, meja hatta karpet pun divandalisma oleh mereka.
... selanjutnya.

Imam Wanita Liberal

Blalang
Dr. Aminah, imam Islam liberal yang pernah cetus kontroversi... selanjutnya.



cerita lanjut isuhangat

200 demontrasi tuntut wakil rakyat serius bincang isu beras

harakahdaily - [...] Mereka menyifatkan perbahasan di Parlimen sekarang hanya berkaitan isu remeh seumpama dalam pasar.

Oleh itu mereka mahu anggota-anggota Parlimen terutamanya pembangkang bertindak mendesak kerajaan segera mengatasi kemelut kekurangan beras yang melanda negara sejak sebulan lalu.Image

ImageWakil penduduk, Mohd Monier Mat Din meminta anggota Parlimen yang dipilih rakyat pada pilihan raya umum lalu mengutamakan isu yang mencengkam negara sekarang.

Katanya, mereka kena fokuskan isu kekurangan bekalan beras yang disifatkan semakin mendesak.

"Jangan pula wakil rakyat pembangkang turut seronok di parlimen membahaskan isu remeh atau terikut-ikut dengan gelagat Umno dan BN yang sememangnya jauh beza ketika kempen dulu," ujarnya yang juga seorang blogger.

Katanya, rakyat bawahan terutamanya di pedalaman Kedah semakin sengsara kerana kekurangan beras dan harganya pula melambung tinggi.

Seorang lagi penduduk, Shamugam berkata, golongan miskin kian tertekan apabila harga beras tiba-tiba meningkat berkali ganda. ... selanjutnya.

Email to Kang Chai Kee: Whose Ink Is This?

kickdefella - [...] This is the sad state Malaysians are in nowadays. Lucky you to be in faraway land where you can walk tall without people knowing you are a Malaysian. I used to be proud to be a Malaysian. I used to walk tall in foreign land and when people approached me asking where am I from, I proudly said, “Malaysia”. And they said, “Malaysian? Mahathir? Good country, we love it!” And when a transvestite or more of a drag queen, passed in front of our cab, the cab driver suddenly turned and pointed at the drag queen as said, “Mr. Anwar!” Yes, we do have good laugh.

Now I wonder what will make the foreign cab driver turns and remind us of our current Prime Minister?

Dearest Chai Kee,

At 6.15 am on the election day, as I about to lie down to sleep, I received a call asking me to shoot immediately to Tanah Merah, because the first sign of clone voters had appeared. The video below is what we captured to prove why we fight for the indelible ink so much. The same video was given to Al Jazeera International as the prove that we are not the boy who cried wolf!



... selanjutnya.

Who are the judges, Dr M? - Karpal

theStar - [...] DAP national chairman Karpal Singh, who contacted The Star Sunday, said a tribunal should be set up to investigate these judges.

“I call upon Dr Mahathir to publicly identify the judges. If they are not identified, judges who are not guilty will be tainted with the same brush,’’ he said.

“On the other hand, those judges who are accused of lobbying should be given a chance to clear their name. In the public interest, he should let everyone know who are the judges involved.”

The Royal Commission of Inquiry into the V.K. Lingam video had recommended that Dr Mahathir and several other prominent figures be probed for allegedly being involved in a conspiracy to manipulate the appointment of judges.

Following the findings, Dr Mahathir said on Saturday that he was prepared to be charged in court so that he could reveal many things about the judiciary. read the rest

Kisah orang UMNO yang xpaham bahasa

email -

terjadi semalam

perkara ni terjadi kat sebuah Felda Besout 02,Sungkai,Perak.tempat aku.kita kalau dihalang banyak hal,kita boleh sabar lagi,kalau lebih2,xboleh tahan gak.

pagi tadi adik aku hantar mesej kata ada sorg pak cik ni pergi runtuh kan satu binaan lambang PAS di tempat aku.binaan tu hanya lah sebuah tayar yang di cat warna hijau dan ditengah di letakkan aluminium yang di cat warna putih.tempat nya pun tidak lah menonjol.aku ingat lagi binaan tu macam mana.ia diletakkan di simpang yng bukan jadi laluan utama.menurut penjelasan adik aku,orang jdi mrah la...pak cik tu cover kata pengurus yang suruh..pahtu pengurus plak kata dia xsuruh...jadi tolak menolak plak...pak cik tu dah diberi masa seminggu untuk bina balik binaan tu...tengok la apa jadi.

sebelum ni dh banyak kes pasal orang UMNO ni yang buta bahasa,perasan lebih...ni dia kes2 tersebut:

1)Karpet kat masjid aku ni dlu warna biru..masa aku sekolah rendah...tapi bila aku naik menengah,pihak masjid tukar karpet kepada warna kuning hijau.dalam tahun 2002 kalau xsilap aku..ada la 4 line je pun...tapi ada gak yang xpuas hati ngn color tu....huh.depa ni xleh solat kot kalau karpet warna hijau.mazhab Islam Hadhari katakan.

2)ni adik aku yang cita,skang die f5..last year,masa sambutan kemerdekaan,ketua UMNO dijemput bagi ceramah kat sekolah menengah kat tempat aku...dalam ceramah dia,di cakap dia cukup meluat orang yang kutuk UMNO. patut ke dia cakap cmtu depan budak2 sekolah???kalau PAS nak masuk pagar sekolah pun belum tentu beb...adik aku punya la panas hati....

3) lepas PRU12,PAS Besout 02 ada wat skit kenduri kesyukuran..jadi PAS cawangan mohon nak wat majlis tu kat dewan orang ramai.yela.dah jadi kerajaan,nk wat kat tempat yang lebih ok.tambahan pula jemputan tu setiausaha politik MB Perak,Ustaz Misbahul Munir.cadangnya nk jemput Ir. Nizar tapi time dia nga sibuk nk angkat sumpah,jadi jemput Misbahul Munir...tapi pengurus felda aku xbagi...nah,terbukti sangat la orang UMNO ni buta hati,xpham bahasa...
kes yang terjadi semalam tu kira kemuncak la.dah menang jadi kerajaan pun xleh nk guna dewan orang ramai,tiba binaan lambang PAS pun dorg nk robohkan.meletup juga akhirnya...

sebab tu aku rasa kita pegang Malaysia ,baru puak2 ni paham bahasa...tu belum lgi cita mak cik2 yang duk sembang kosong kata bodoh la sapa yang sokong pembangkang ni.npe??orang pembangkang ni bukan rakyat Malaysia ke?????sakit hati pun ada.tp orang tua.hormat.ok la.ni la sedikt catatan dari aku

Bendera UMNO di Pasar Kedai Payang – Datuk Bandar Tak ‘Round’ Kawasan?

The image “http://buletinonline.net/images/berita/benderaumnopasarpayang.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

buletinonline - Para pelancong dalam negeri yang datang berkunjung ke Bandaraya Kuala Terengganu hari ini, merasa pelik dan hairan bagaimana bendera parti politik (UMNO), dibiarkan masih terpasang dipintu masuk utama Pasar Kedai Payang (PKP) sedangkan pilihanaraya umum telah dua bulan berlalu.

Tinjauan Buletin Online sekitar bandaraya hari ini mendapati kedatangan pelancong dari pantai Barat agak ramai kerana cuti hujung minggu yang bersambung dengan cuti hari wesak sehingga esok (Isnin).

Beberapa pengunjung yang ditemui Buletin Online di sekitar PKP pada mulanya teragak-agak untuk menyatakan pandangan mereka, menoleh kiri dan kanan, mungkin bimbang didengari oleh penguatkuasa.... selanjutnya.

Pengerusi Hindraf temui pemimpin PAS di London

harakahdaily - Setiausaha Agung PAS, Dato' Kamarudin Jaffar serta AJK PAS Pusat Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, hari ini telah mengadakan pertemuan tertutup tidak rasmi dengan Pengerusi Hindraf, P.Waytha Moorthy di tengah-tengah kota London semalam.

ImagePertemuan yang berlangsung lebih dua jam itu menempa sejarah apabila pengerusi Hindrafmelahirkan rasa gembira beliau di atas keterbukaan pimpinan PAS untuk bertemu serta bertukar-tukar pandangan bagi menyelesaikan masalah yang menimpa negara tanpa mengira batasan agama dan kaum.

Dalam pertemuan tersebut, kedua-dua pimpinan PAS sekali lagi menegaskan, sikap PAS yang menolak politik perkauman serta agama yang sempit serta akan terus membawa agenda 'keadilan untuk semua' tanpa mengira kaum atau agama.

Begitu juga sikap PAS yang menolak penggunaan ISA di Malaysia serta desakan PAS kepada kerajaan agar segera membebaskan pimpinan Hindraf serta semua tahanan ISA yang di tahan di Kemunting.

Di akhir pertemuan tersebut kedua-dua pihak bersetuju untuk terus mengadakan pertemuan di atas agenda 'membela keadilan'.

Setiausaha Agung PAS yang juga Ahli Parlimen Tumpat, dalam pertemuan itu bersetuju untuk membawa usul tergempar mengenai sikap kerajaan Malaysia yang telah melucutkan hak penggunaan pasport antarabangsa P Waytha Moorthy ke Parlimen.... selanjutnya.

Sementara lapuran dari Malasyiakini -
Pasport: Waytha kata Syed Hamid bohong
Pengerusi Barisan Bertindak Hak Hindu (Hindraf), P Waythamoorthy hari ini mendakwa, kerajaan Malaysia berbohong mengenai status pasportnya.

waythamoorthy and malaysia passportKatanya, adalah 'tidak masuk akal dan satu pembohongan' apabila Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hamid Albar mendakwa bahawa pasportnya tidak dibatalkan.

Malah, Waythamoorthy begitu kecewa apabila Syed Hamid mengenepikan isu dengan menyatakan mungkin berlaku salahfaham mengenai status pasport "yang mungkin telah tamat tempoh". selanjutnya

'Siapa kata saya akan letak jawatan?'

Utusmeloya - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikan desas-desus mengatakan beliau akan meletak jawatan selepas kembali dari menunaikan umrah di Mekah pada 26 Mei ini.

Beliau yang juga Mursyidul Am Pas berkata, perkara tersebut tidak timbul kerana beliau masih sihat dan mampu menjalankan tugas mentadbir Kelantan dengan baik.

''Perkara itu (letak jawatan) tidak timbul lagi, umur saya ada lagi, insya-Allah," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan rombongan kerajaan negeri Perak di Kota Darulnaim di sini petang ini.

Rombongan seramai sembilan orang termasuk Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, V.Sivakumar itu diketuai Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin.

Nik Abdul Aziz bagaimanapun mengakui bahawa beliau telah menghantar surat cuti kepada Sultan Kelantan bagi menunaikan umrah ke tanah suci pada 26 Mei ini dan bukannya surat peletakan jawatan.

... selanjutnya.

Hasrat Bang Mat kahwin ke-4 tangguh lagi

Utusanmeloya - [...] Pada akhir perbicaraan selama satu setengah jam, Hakim Shaikh Ahmad berkata: “Saya boleh membuat keputusan hari ini tetapi keputusan saya bergantung penuh kepada keterangan yang diberikan oleh Mohamed Nor dalam mahkamah. Kalau Mohamed Nor tidak mahu memberi kerjasama, saya tidak boleh luluskan permohonan berkahwin lagi.”

Beliau berkata, mahkamah akan memberi peluang kepada Mohamed Nor untuk menyediakan saksi-saksi bagi mengukuhkan lagi keterangan mengenai kemampuannya dari segi ekonomi untuk berkahwin lagi.

Terdahulu, Mohamed Nor yang memiliki 18 orang anak ketika membaca afidavit tambahan permohonannya untuk mengahwini isteri keempat berkata, beliau sebenarnya berpendapatan RM3,500 sebulan dan bukan RM1,500 seperti yang dinyatakan sebelum ini.

Menurutnya, pendapatan tersebut adalah hasil daripada kerja mengangkut kayu getah dan getah beku dengan lori selain membaiki kereta dan motosikal.

“Selain itu, saya bersama isteri ketiga, Noraini Daud, 40, mempunyai pendapatan tambahan daripada kebun getah seluas 2.4 hektar selain isteri pertama, Wan Rukiah Mat Yusof, 50, memiliki kebun kelapa sawit seluas 0.8 hektar,” ujarnya.... selanjutnya.

No2umnO - Selama ini pun gajinya cuma RM1,500 tetapi Bang Mat mampu kawin 3. Semua isteri, bakal isteri dan Bang Mat pun dah setuju. Cara betul, kaedah betul tetapi mahkamah ragu ragu. Kekadang terpikir ada logiknya kenapa rakyat Malaysia kahwin di sempadan. Kalau nak kira pendapatan, sekarang pun mungkin ramai yang disara oleh isteri. Nak kawin senyap senyap atau cara betul?

Kuasa ‘kepenghuluan’ sekat suara akar umbi UMNO

utusmeloya - [...] “Apabila keadaan ini wujud, maka berlakulah sekatan bersuara dan (gejala) ditentukan terlebih dahulu apa yang hendak dihujahkan pada perhimpunan. Inilah yang ditentukan oleh sistem ‘kepenghuluan',” ujarnya.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan program perjuangan dan cabaran pasca Pilihan Raya Umum Ke-12 di Dewan Budaya di sini hari ini, Rais memberitahu, implikasi budaya politik itu amat serius.

“Bila suara akar umbi dikekang dan tidak dapat disampaikan seperti yang dilunaskan oleh parti, maka pucuk pimpinan hanya dapat cerita pantun, senyum dan gelak ketawa.

“Pemimpin tidak tahu apa luahan sebenar yang datang dari akar umbi,'' tegas beliau.

Beliau yang juga Menteri Luar berkata, parti-parti lain di Malaysia tiada memiliki kuasa ‘kepenghuluan' di negeri-negeri tetapi UMNO ada Menteri Besar yang mempunyai kuasa yang kuat dan besar.

Beliau meminta budaya itu ditukar. “Jika tidak diubah pada pemilihan UMNO hujung tahun ini, ia hendaklah diubah selepas pemilihan parti berlangsung,” katanya.

Dalam pada itu, Rais juga mengkritik ‘elemen subsidi’ dalam bentuk kuota pencalonan pada pemilihan parti selain mencurigai angka keahlian UMNO yang mencecah lebih tiga juta orang.... selanjutnya.

Posting terkini

Blog Archive