KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 6, 2008

DEBAT: KHAIRY KECUT PERUT TIDAK DATANG



Debat antara Khairy Jamaluddin (BN) dengan Badrul Hisham Shahrin (PKR) yang dirancang di lokasi Kawasan Taman Seri Rembau Lapang, berdekatan Belakang Pejabat Daerah Rembau yang sepatutnya diadakan pada 8.00pm 6hb Mac 2008, malam ini, telah TERBATAL kerana KHAIRY yang dikenali sebagai PAHLAWAN UMNO gagal menghadirkan diri.

Berita ini baru diterima pada jam 11.53 malam. Dengan itu diSAHkan bahawa menantu DOLLAH BADAWI, tidak berani bersemuka dengan lawannya. Ini membuktikan bahawa setiap ceramah yang dilakukan sepanjang tempoh pilihanraya adalah cakap cakap kosong belaka dan tidak mempunyai bukti dan fakta.

Oleh itu ....... Rakyat REMBAU khasnya, perlu tolak pemimpin sebegini kerana BACUL dan PENGECUT bukan lah sifat seorang pemimpin.

Ingat apa yang pesan ibunya : "Khairy cukup sifat sebagai seorang Pemimpin."
Ingat pula pesan No2umnO : "Pemimpin ke bende ... cukup sifat pengecut."

KERTAS UNDI SUDAH DIEDARKAN SEBELUM HARI UNDI

Kertas undi sudah dikesan sebelum pengundian
Kenyataan Media
harakahdaily

ImageParti Islam SeMalaysia (PAS) dan Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) Sabak Bernam telah mengesan satu percubaan untuk menipu pengundi dalam usaha memenangkan Barisan Nasional dalam Pilihanraya Umum ke-12 khususnya bagi Parlimen Sabak Bernam,DUN Sungai Air Tawar.

Pada hari ini bertarikh 6 Mac 2008 PAS dan KeADILan telah menemui beberapa keping gambar yang menunjukkan kertas undi yang ditulis calon PKR Dr. Badrul Amin dan Ustaz Azrulkhakim telah dikeluarkan sebelum hari membuang undi pada 8 Mac 2008.

PAS dan PKR amat kesal dengan insiden ini dan amat yakin ia merupakan satu konspirasi jahat untuk mengalahkan calon-calon PAS dan PKR dengan menggunakan taktik yang amat kotor dan jijik. Justeru PAS dan KeADILan meminta pihak berkuasa agar segera menyiasat insiden ini demi memastikan perjalanan PRU pada 8 Mac ini dalam keadaan bersih dari sebarang penipuan terancang.

Sekian, terima kasih

Ustaz Azrulkhakim Suradi
Calon PAS N01 Sungai Air Tawar

Dr. Badrul Amin Baharon
Calon PKR P092 Sabak Bernam

Cubaan bunuh Dato' Azeez plot burukkan pembangkang?

Mohd Sabri Said
harakahdaily

BALING, 6 Mac (Hrkh) - Cubaan membunuh calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Baling, Dato' Azeez Abdul Rahim pukul 4.00 petang tadi di Pekan Kuala Pegang, Baling berkemungkinan perancangan untuk memburuk-burukan PAS setelah masyarakat Tionghua di situ dilihat lebih berminat memberi undi pada PAS dan Barisan Alternatif (BA) kali ini.

Harakahdaily yang kebetulan mengadakan tinjauan di parlimen tersebut bergegas ke lokasi dan mendapati pihak polis dan Cawangan Khas (SB) begitu ramai berada di hadapan pejabat MCA serta di kedai kopi tempat berlakunya tembakan yang tidak mengenai sasaran itu.

Baru-baru ini calon PAS Parlimen Baling, Ustaz Taib Azamudin Mohd Taib disambut meriah masyarakat Tionghua ketika mengadakan lawatan termasuk ke kedai kopi sekitar Kuala Pegang.

Tetapi, selang beberapa hari kemudian Dato' Azeez juga berbuat demikian bersalaman dengan pengundi dari keturunan Tionghua di lokasi yang sama namun beliau menerima tamparan hebat dicaci dan diherdik dengan kata-kata pedas.

Kemungkinan trajedi petang tadi sengaja digerakkan untuk mengembalikan keyakinan rakyat pada BN dengan mengangap PAS atau pembangkang sebuah parti yang suka menganjurkan keganasan.

Satu lagi tangapan sebilangan masyarakat setempat kemungkinan beliau diburu oleh individu tertentu yang sengaja menunggu masa kerana beliau terkenal di Kuala Lumpur sebagai salah seorang yang bersikap samseng. - mns

CHEGUBARD: PERKEMBANGAN DI REMBAU

chegubard
Salam perjuangan....

Saya mohon maaf sangat - sangat kepada semua kerana gagal update blog ini..... di Rembau tidak ada 3G.

Setakat ini Rembau mungkin merupakan kawasan pilihanraya yang paling banyak laporan. Laporan barang kempen hilang. Saya kerugian kira - kira RM13000 kerana bendera, banner dan poster hilang. Serangan hanya dibuat ke atas barang kempen parlimen. Laporan telah dibuat tetapi pihak SPR gagal bertindak.

Isu keganasan dan gangsterisme banyak berlaku. Teman anak muda yang turun berkempen diugut dan dikasari. Rumah calon Rantau Kak Aisah dikepung gerak gempur Umno dan beliau diugut.


Saya dituduh menyerang peribadi...tetapi setiap malam saya menyebut fakta, saya membongkarkan no kad pengenalan, nombor transaksi dan perbagai dokumen bukti bagaimana anak dan menantu mempergunakan kedudukan bapa mertua yang lemah mengaut keuntungan peribadi dan merugikan negara.

Untuk itu saya cabar Khairy datang berdebat pada 6 Mac 2008, 8malam di Taman Seri Rembau (belakang pejabat Majlis Daerah Rembau). Kita berdebat isu rakyat saya akan bongkarkan bagaimana manusia bernama Khairy ini boleh kaya dalam satu malam. Dua pihak setuju jadi moderator satu Parti Mahasiswa Negara dan satu lagi ialah Anuar Mohd Nor, editor Umno Reform.

Anwar Ibrahim setuju untuk turun ke Rembau pada 6 Mac 2008, jam 4.30 petang juga di Taman Seri Rembau.

Petugas parti diugut dan ada yang dibayar bukan untuk masuk Umno tetapi cuma perlu berdiam dan jangan menyokong keADILan. Saya memerlukan bantuan tenaga sukarelawan khususnya 48 jam terakhir kempen.

Bantuan dana insyaAllah saya dapat kira kira RM32,000. Terima kasih kepada teman yang sudi membantu. Saya cuba gunakan secara berkhemah tetapi keadaan banyak bahan kempen yang terpaksa dibuat semua memaksa perbelanjaan bertambah.

Banyak laporan mengenai sikap sombong Khairy. contohnya ada laporan ketika dia melawat Pasar Malam Kota ada peniaga keropok yang sedang sibuk mengoreng keropok dan tidak bersalam dengan dia telah ditarik lesenya, saya telah meminta petugas kempen menghubungi peniaga itu untuk mengesahkan khabar laporan. Khairy menggunakan banyak kemudahan kerajaan untuk bergerak pantas dalam PRU ke 12 ini. Dia juga ada banyak masalah seperti ada beberapa laporan yang menyatakan dia tidak mendapat jemputan dalam program Kerajaan Negeri seperti perasmian dan seumpamanya tetapi dia dengan angkuh 'merempuh' majlis kerajaan negeri menyebabkan Datuk Seri Mohamad Hassan juga mula bosan dengan sikap sombong Khairy.

Malam tadi di rumah bekas wakil rakyat Chembong, Datuk Rais Zainuddin telah dibuat ceramah BN. Ceramah ini kali pertama setelah beliau berdiam diri sekian lama semenjak penamaan calon. Pengerusi mengumumkan Khairy akan hadir tetapi sehingga 12 tengahmalam dia tidak muncul.

Peluang dilihat cerah, protes orang melayu juga mula tinggi. Di Seremban selatan 3 malam lepas telah menyaksikan lebih 2ribu masyarakat India berkumpul menyatakan sokongan terhadap keADILan. Begitu juga mood dikalangan pengundi cina amat baik.

Kepada anak Rembau baliklah membantu !!! Kepada mereka yang tidak mengundi di Rembau diharapkan mencari kenalan lama, saudara mara atau kenalan baru yang mengundi di Rembau. Sekurang - kurangnya buat panggilan telefon untuk merayu undi.

9 pm latest! Penang rally, going on right now, draws 30,000

Malaysiatoday
Thursday, 06 March 2008

George Town, March 6 -- The Democratic Action Party rally in Penang -- which is going on right now -- has drawn more than 30,000 people, by conservative estimates.

Police sources had earlier told The Malaysian Insider that a crowd of "easily 15,000" could be expected tonight at the Han Chiang school field here, the second-last night ceramahs can be held before Saturday's polling. However, the crowds in Penang have just kept swelling in numbers, leaving even a veteran political observer to describe it as "amazing".

There are frequent cries of "Just change it" in Hokkien.

The crowd is mainly Chinese, a mixed bag of young and old, with pockets of Malays and Indians. About a quarter of them are wearing red, as called upon by DAP party leaders to show its strength in numbers.

The speakers are DAP leaders Lim Kit Siang, his son and secretary-general of the party Lim Guan Eng and party veteran Karpal Singh. PKR's only representative in Parliament until it was dissolved for these polls, Wan Azizah, the wife of Anwar Ibrahim, is also scheduled to speak. Anwar, who was in Singapore yesterday and believed to be in Kuala Lumpur tonight, is not able to make it for the rally.

There are 3 giant video screens, lending the air of a rock concert to the night, with a giant moving crane for the cameraman feeding the picture to the screens.

Pictures of the rally are expected to be posted on The Malaysian Insider late tonight. - THE MALAYSIAN INSIDER

BONGKAR: GARIS PANDUAN PROGRAM AGAMA OLEH UMNO

azik@xxx.com

assalamu'alaikum saudara..
saya tak pasti samada saudara ni pemilik blog no2umno..
dan saya tak pasti cara nak hantar isi ke blog tersebut..
jadi saya hantar melalui email ni..
saya dapat email dari kawan saya dengan attachment seperti dalam email
ni...
tak pasti sejauh mana keaslian dokumen dalam gambar tu..
tapi, kalau betul wujud dokumen semacam ni, elok disebarkan kepada
rakyat..
supaya rakyat tahu betapa teruknya BN memperlekehkan Islam..

wassalam

No2umnO - Agak terlewat tetapi cukup sekadar untuk menjadikan penilaian tentang perjuangan UMNO. Adakah mereka berjuang untuk Islam? Adakah ini cukup untuk membuktikan siapa UMNO dan kenapa mereka menentang perjuangan PAS? Dan tak hairanlah kalau pemimpin UMNO mempermainkan Tuan Guru Tuan Guru di dalam kepimpinan PAS ....

Sila klik imej untuk paparan besar





No2umnO - Terima kaseh kepada pengirim email ....

More curi duit stories: Port Klang Free Zone

Malaysiatoday

By Little Bird

Just got an SMS that goes like this: "The next 5 years will be the current group's last term. Given this scenario it will be 'pukul habis' before they leave. That's what you can expect next 5 years. Please ponder."

What this means is that all the jerung will be going all out to line their pockets because they know that one way or another their days are numbered. Badawi and his family already have homes in Perth. Patrick Badawi also has a house there. So they have a safe haven.

Just to revisit the Klang Port Free Zone issue. This white elephant has so far sucked up over RM5.0 billion of taxpayers money to bail out this 'pukul habis' project. What irks me is that few people fully realise the scale of this fiasco.

Anyone who is interested can check out the PKFZ at their web site here :
http://www.pkfz.com/content/profile/profile.html

Its worth a visit. We already have Northport and Westport on Pulau Indah. Now we have Port Klang Free Zone as well.

The story goes like this. When Ling Liong Sik was the Minister of Transport he already had set his sights on the PKFZ. It is a land scam followed by a construction scam financed by one of the largest Gomen bailouts using taxpayer's money.

The land part was done by Ling Liong Sik and cronies. They got (not bought) the land cheap between RM5.50 to RM9.00 per square foot. Folks say their total acquisition cost was about RM90.0 million ONLY (small change).

This was later sold to KPFZ for RM25 to RM28 psf. Their website says that "Port Klang Free Zone or PKFZ is an integrated 1,000-acre Free Commercial and Industrial Zone providing facilities for international cargo distribution and consolidation centre.'

An acre is over 44,000 square feet. So they sold the 1000 acres to KPFZ for about RM1.1 billion (give or take a hundred million lah, small change only). In the process they also evicted kampong folks and squatters.

So acquisition price was RM90 million, selling price was RM1.1 Billion. Encik Taxpayer you paid for this okay.

It is believed that Liong Sik and UMNO cronies made amost RM900 million clean from this first cut alone. Where do you think Zakaria Deros got the RM8.0 million to build his mansion? Helloo, wakey, wakey (bangun tidur sayang).

Then the land had to be treated, flattened and laid out. Some of the land was also tidal. It had to be reclaimed and shored up too. This cost the PKFZ another RM100 million (about RM100,000 per acre). Err, thats our money again lah.

Then came the second part of the scam - the construction contracts. By this time Chan Kong Choy had moved in as Minister of Transport. The construction of the KPFZ began. The reader should really visit the KPFZ's website and see for yourself what they have done. It is like Putrajaya. They have even divided the place up into 8 Precincts - Putrajaya style.

Included in the huge complex is a business class hotel (still empty), four blocks of 8 storey office complexes (largely empty) and 512 warehouses each of over 5000 sq ft of lettable space. That is a total of 2.6 million square feet of warehouse space alone - about three times the size of Mid Valley Megamall!

A friend told me that only 10% of these warehouses have been rented out but according to their website all the 512 warehouses are still available for rent at RM1.50 to RM2.00 per square foot. In other words this is a whiter than white, albino elephant. Tak boleh sewa.

The office complex is also available for rent at RM2.00 to RM2.50 psf. Everyone is welcome because there are no takers. White elephant.

The land and earthworks cost the KPFZ close to RM1.5 billion. The construction of all these warehouses, hotels, office complexes etc cost the remaining RM3.0 to RM4.0 Billion (give or take a Billion, whats a Billion among cronies).

The 2.6 million square feet of warehouses alone would have cost about RM200.0 million (using construction cost of RM75 per sq. ft.) to build. But I am using market rates that my contractor would charge me. These are crony contracts. No crony in his right mind would charge 'market rates'. They will charge an arm and a leg because it is you and me who are paying for this Encik Taxpayer. Remember 'pukul habis'.

Otherwise how in heaven's name can Badawi the Finance Minister and Nor Mohd Yakob the 2nd Finance Minister explain the RM4.6 Billion they authorised to bail out the KPFZ?

But here is the real mace in the face kawan-kawan: despite the RM4.6 Billion bail out the KPFZ is still empty. No one is going to rent the 512 warehouses anytime soon. No one is going to stay at the business class hotel in the middle of Pulau Indah. No one is going to open any large offices on Pulau Indah any time soon.

So where are they going to get the money to keep the place running this year, next year and the year after? What? Are those Ringgit notes I hear rustling inside your pocket Encik Taxpayer? You have more money to hand over Encik Taxpayer?

Sepanduk Gambar Anwar Dibakar Di Rembau

rembau-hari-ini

Lanjutan dari berita Papan Iklan Kempen Pilihanraya PKR Parlimen Rembau yang dibakar di Taman Rasa Sayang berhadapan dengan pasaraya Giant Senawang pada 6 Mac 2008, pihak kami telah mendapat maklumat bahawa Papan Iklan tersebut ialah sepanduk kempen pilihanraya calon PKR Parlimen Rembau Badrul Hisham Shaharin yang memaparkan gambar Dato Seri Anwar Ibrahim.

Hampir seluruh gambar Dato Seri Anwar Ibrahim yang terdapat pada papan iklan tersebut telah dibakar. Laporan polis telah pun dibuat di Balai Polis Bandar Baru Senawang serta pihak polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban telah turun ke tempat kejadian untuk menyiasat. Justeru itu kami menyeru kepada semua pihak terutamanya penyokong PKR dan PAS agar bertenang dan sentiasa mematuhi peraturan berkempen. Banyakkan berdoa dan bermunajjat kepada Allah swt agar keamanan dan keharmonian di parlimen Rembau ini akan berkekalan dan mendapat keredhaan dan rahmat Allah swt. Berita lain disini : KLIK

MUKA ORANG TAK LENA TIDUR

CAT PERCUMA untuk rumah RASHIT

EC Chairman's house splashed with paint
sun2surf
KUALA LUMPUR (March 6, 2008): Vandals splashed red paint on the house of Election Commission chairman Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman in Bangsar early today in what is believed to be an act of protest against the scraping of the use of indelible ink in tomorrow's elections.

The red paint, believed to be from three cans, stained the porch, main gate, front pillars and a car parked in Abdul Rashid's Lorong Bukit Pantai 7 house.

City CPO Deputy Comm Muhammad Sabtu Osman who visited the scene early today said a security guard stationed in a neighbouring house had spotted a car with three men in it, stopping opposite Abdul Rashid's house about 12.30am.

On seeing one of the men stepped out of the car and throw something into the house, the guard shouted and the men sped off.

Mohammad Sabtu said Abdul Rashid who had returned home late, went to sleep and only discovered what had happened at about 7.30am today.

He said police recovered three empty cans dumped nearby by the vandals and have sent them to their forensics unit to look for thumbprints on them.

Police are investigating the case as criminal intimidation and committing mischief.

Commenting on the incident, Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Abul Razak described it as an act of hooliganism which cannot be tolerated.

Abdul Rashid, when met in his house, described the vandal/s as "no-brainers", saying the incident will not stop him from carrying out his duties as EC chairman.

"I am a peace-loving person and everywhere I go people greet me. If this is some sort of warning to me, then I am not afraid.These are naughty fellows with little brains who just succumb to their emotions." he said.

Agreeing that the incident could be due to the EC's decision to scrap the use of the indelible ink, Abdul Rashid said the decision was made in the best interest of the people.

"There are certain quarters making all sorts of allegations when they have actually failed to understand the situation. They say the EC is taking sides and cheating takes place in polling stations," he told theSun.

"This is impossible and can never happen but these people keep accusing us but they have no proof to show of such things," he said, explaining again the EC's rationale to scrap the use of the ink this election.

In another similar incident, the DAP operations centre in Taman Kinrara was also paint-splattered after a plastic bag of red paint was thrown over the balcony today.

Incumbent Seputeh MP Teresa Kok, who is also contesting the Kinrara state seat, said she suspected the motive behind the attack to be jealousy arising grom the massive turnout at a DAP ceramah last night.

" I suspect this was carried out by Barisan National supporters. I think it was because we had a ceramah with a big turnout which caused a massive traffic jam. So it's an act of frustration, an act of jealousy. This is what I suspect. This is why they did it last night" she alleged..

No2umnO - Sebenarnya cat jari yang dibatalkan tempoh hari adalah kerana RASHIT tersilap beli cat. PM suruh dia beli cat hiram tapi dia beli CAT MERAH. Jadi nak buang tak tau kat mana, maka di simbah cat kat rumah dia. Lepas tu tuduh orang lain simbah cat. sepatutnya dia buang cat kat longkang tapi takut alam sekitar saman. Maka dia simbang ke pagar. Hai Rashit ..... kalau nak menipu pun biarlah bertempat. Kitorang dah caya. Cakap apa pun.....Rashit memang kelakar tahap BADAK.

Siar kenyataan Chandra: Media akan alami nasib yang sama macam saya - Zulkifli

siasahdaily

KUALA LUMPUR, 6 Mac: “Orang yang tidak boleh dipegang dan dipercayai kata-katanya adalah Dr Chandra Muzaffar, bukannya Anwar Ibrahim,” kata Zulkifli Sulong, bekas Ketua Pengarang Harakah.

Zulkifli yang didapati bersalah dan didenda RM5,000 oleh mahkamah di bawah Akta Hasutan berkata, apa yang berlaku kepada beliau adalah kerana percaya kepada kenyataan Dr Chandra.

Zulkifli didapati bersalah sebagai penyunting Harakah apabila menerbitkan berita yang berasaskan kenyataan Dr Chandra ketika beliau menjadi Timbalan Presiden PKR.

“Yang saya sangat kesal adalah Dr Chandra tidak bersediapun untuk menjadi saksi dalam perbicaraan saya untuk mempertahankan tulisannya itu. Jika tulisan itupun beliau tidak berani pertahan, saya percaya media yang menyiarkan kenyataannya terhadap Anwar akan menghadapi masalah yang serupa dengan saya apabila disaman oleh Anwar nanti,” kata Zulkifli.

Pada tahun 1988 lalu, Harakah yang diketuai Zulkifli menyiarkan kenyataan media yang dibuat Chandra.

Ekoran itu, pada 12 Januari 2000, selepas pilihan raya umum 1999, Zulkifli didakwa di bawah Akta Hasutan dan didapati bersalah kemudiannya dan didenda RM5,000 atau enam bulan penjara.


Zulkifli membayar dendanya itu.

Pencetak Harakah juga didakwa dan mereka mengaku bersalah dan didenda RM4,000.

Malaysia government attacks Anwar

art.anwar.afp.gi.jpg

CNN.com - KUALA LUMPUR, Malaysia (AP) -- Malaysia's government has intensified efforts to portray opposition figure Anwar Ibrahim as a political turncoat, days ahead of general elections that will determine whether he poses a legitimate threat to the ruling coalition.

Malaysia's opposition leader Anwar Ibrahim speaks to reporters Wednesday in Singapore.

Newspapers linked to the ruling National Front coalition published numerous reports Thursday that quoted top government officials accusing Anwar of having shown no respect for ethnic minorities when he was deputy prime minister between 1993 and 1998.

Anwar now leads the People's Justice Party, which is contesting the most number of parliamentary seats of any opposition group in Saturday's ballot.

Disgust at The Star's election coverage

ALIRAN - Frustrated with the lopsided coverage of the general election campaign, a reader of The Star, Sudhagaran Stanley, vents his anger in a letter to the publishers of the self-proclaimed 'The People's Paper'. Dear Publisher,

I am writing this letter with much regret and disappointment over The Star’s news publication and strongly condemn and object to all your articles about the General Election, over the past few days.

It is very clear that your articles on the coming general election give one-sided views supporting the Barisan Nasional Government. I view this as something unhealthy and a threat to the future of a free media.

You use the caption “Malaysia Decides 2008” for your general election reports. How does the electorate decide, when you don’t even report on the opposition parties. Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim and other opposition leaders gave many ceramahs in Penang, but I don’t see any details or article about those events.

The reports I have seen about any Opposition party, are negative ones about that party. What kind of practise is this in a democratic country?

We, the rakyat and readers of The Star, expect and demand equal coverage of and news about all parties in the general election.

Yes, it’s good to tell the nation what the Barisan has done for the people and the development it has brought to this country. At the same time, it is also important to hear the Opposition’s views and vision for the country. Whether they are giving empty promises or lying, it is for the rakyat to decide. Not for the government or for your publication to decide or come to a conclusion.

In your publication on 28 February 2008 on page N 11, there is an advertisement for the MIC. What kind of advertisement is that? Is the MIC trying to instil fear in the nation and get votes by threatening us?

It says IF YOU DON’T VOTE FOR MIC THEN BE PREPARED TO PAY THE PRICE. What does the MIC mean by that?

That statement is already in breach of election campaign rules, which prohibits nominees from threatening voters.

I also see only Barisan Nasional advertisements in The Star. Aren`t there any other parties contesting in this coming general election? Every single day, I see so many full page BN advertisements. Haven’t they exceeded the campaign budget limit approved by the Election Commission for all parties yet?

I know it costs many thousands of ringgit for a single-page advertisement in The Star. Or is The Star sponsoring the pages for the BN? If yes, then why is The Star not also sponsoring the DAP, Keadilan and Pas? There are as many readers who support the Opposition as there are who support the BN.

This is such an insult to all readers of The Star. We give you business and you pay us back in this way?

When reporting news that refers to Abdullah Badawi and Najib Razak, your publication refers to them as the Prime Minister and the Deputy Prime Minister of Malaysia. Have your editors forgotten that Parliament has been dissolved? What right do you have then to officially call both these persons current ministers of Malaysia. Aren’t you giving false information to the public?

This letter is a demand to the Star Publication to give equal coverage to all parties contesting the General Election. It is also a call to the Election Commission chairman and to all the media to ensure there is equal and fair coverage of all parties.

If your company still publishes one-sided reports after reading this letter, I am going to launch a boycott of The Star newspaper and urge Penang people not to buy your paper. I will go all out to use my influence and contacts to make sure people do not buy The Star.

There are alternatives to your newspaper. Why spend more to buy news that is unfair and unequal? I hope this will be a start for change in the way your reports are published. Let the nation decide; don’t fool your readers.



Yours faithfully,

Sudhagaran Stanley

PAK LAH PEKENA 'SA - KE'


Petikan forum Tranungkite

'Sake' ini memang minuman tradisi masyarakat Jepun. Sejenis arak yang diperbuat daripada beras... Warnanya putih jernih.. Sekali pandang cam air mineral jek.. Cuma baunya, aduhaiii... Meloyakan sungguh anak tekak! Selalu depa akan minum dalam bekas 4 segi tu yang diperbuat daripada kayu palma dipanggil 'masu' ( Lembut jek kayunya. Katanya keharuman 'sake' tu akan lebih semerbak. Entahlah! )

'Sake' ni selalu diminum masa2 keraian atau musim sejuk. Untuk memanaskan badan. Kadang-kadang budak kecik pun depa bagi.. Tapi sejenis arak yang dipanggil 'Ama-zake'... Agar anak2 mereka tak kesejukan. Disekolah2 pun depa beri. Dan apabila musim panas, depa selalu minum 'beer.

Dan kembali kapad Pok Dollah ni.. Dia sure menafikan punya perbuatannya tu. Musti dia kata, itu hanya GIMMIK! Nak menjaga hati Koizumi dia 'berlakon'lah minum. Mungkin kununnya dia akan berkata, dlm bekas minuman dia tu bukannya dibubuh 'sake' tapi 'ocha' (teh Jepon) atau air mineral... Gamoknyalah... Dan keberangkalian air didlm bekas tu adalah 'sake' pun tak dpt disangkal! Boleh juga berlaku...



Anyway, jelas menunjukkan kpd kita bhw kita mempunyai pemerintah yg jelas tidak boleh berkata 'NO, sorry, I'm not allow to do it by my religion or my people' terhadap kuasa2 besaq... Adakah dia melakukan atas dasar for the sake of Mesian citizen? Atau nak jaga air muka dia? God knows best!

ANWAR DI JOHOR


dsai-jb-sinchew2.jpg
Laungan reformasi tanpa henti di Johor Bahru

KeADILan - Johor Bahru, 5 Mac - Jelas terbukti bahawa gelombang reformasi masih hidup segar dalam jiwa rakyat Malaysia, melihat sambutan yang diberikan kepada Ketua Umum KeADILan, Dato’ Seri Anwar Ibrahim di Skudai malam tadi. Lebih kurang 3000 rakyat telah datang ke Taman Damai Jaya untuk mendengar ceramah beliau, sementara sahutan ‘reformasi’ dan ‘hidup rakyat’ sentiasa terlaung dengan penuh semangat.

Ketibaan Dato Seri Anwar amatlah dialu-alukan orang ramai, dengan tepukan tangan dan laungan ‘hidup Anwar!’.

Malam tadi turut menyaksikan teman seperjuangan Dato Seri Anwar turut serta berceramah, termasuklah calon Gelang Patah, Dr. Zaliha Mustafa; Boo Cheng Hau, calon DAP untuk DUN Skudai; Mohd Shah Lamat, calon PAS untuk DUN Nusa Jaya dan R Kumutha, calon KeADILan untuk DUN Tiram.

Dalam ucapannya, Dato’ Seri Anwar mengulangi janji parti-parti pembangkang bahawa jika mereka memperoleh mandat rakyat, tugas pertama mereka tidak lain dan tidak bukan mengurangkan harga petrol dan barangan asas lain, serta menyediakan pendidikan percuma untuk semua. Tetapi janji-janji ini hanya mungkin terlaksana jika parti-parti pembangkang menang kali ini - jika tidak, maka rakyat akan terpaksa menunggu lima tahun lagi untuk melihat perubahan. Dato’ Seri Anwar juga memenangi hati hadirin dengan laungan terkenalnya - ‘Melayu, Cina, India - kita semua satu keluarga’

PILIHANRAYA MALAYSIA SATU CERITA LAWAK

TI-M: Pilihanraya jadi 'bahan lawak'
Malaysiakini

ramon navaratnamSistem pilihanraya di Malaysia boleh menjadi "bahan lawak" di peringkat antarabangsa jika kecacatan ketaranya tidak diperbaiki, kata presiden Transparency International-Malaysia (TI-M) Tan Sri Ramon V. Navaratnam.

Dalam kenyataannya hari ini, Ramon berkata beliau mengetahui secara peribadi beberapa kes pengundi muda yang nama mereka dihapuskan daripada daftar pemilih dengan alasan "telah meninggal dunia."

"Sebenarnya, saya sendiri tahu bahawa mereka semua masih hidup!" katanya, mengulas kenyataan pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman di sebuah media asing bulan lalu.

"Jika anda mahu pilihanraya yang bebas dan adil ... anda mesti mempunyai kuasa untuk meratakan padang persaingan," Abdul Rashid dipetik sebagai berkata.

"Tanpa kuasa itu, maka keseluruhan sistem boleh ditertawakan orang," tambahnya.

"Dalam sesuatu pilihanraya anda harus mewujudkan keadaan yang dinamakan pilihan (pengundi) berasaskan maklumat. Itulah prinsipnya.

ec announce polling date 140208 ballot box 2"Orang ramai mesti tahu siapa yang bertanding, jadi publisiti mesti diberikan kepada semua pihak, bukan hanya sebelah pihak. Dan memang wujud media yang melaporkan sebelah pihak sahaja."

Sambil menyatakan sokongannya pada kenyataan Abdul Rashid itu, Ramon berkata keputusan suruhanjaya membatalkan penggunaan dakwat kekal malangnya hanya menambahkan lagi tanggapan umum bahawa pilihanraya 8 Mac ini sekadar "bahawa ketawa".

"Alasan SPR pula tidak begitu meyakinkan," katanya.

Dakwaan badan pemantau Malaysians for Free and Fair Elections (Mafrel) bahawa wujud nama-nama pemilih yang dibenarkan mengundi beberapa kali (ada dakwaan sebanyak 40 kali) di banyak tempat menjejaskan lagi kewibawaan SPR, kata Ramon.

Beliau menggesa dakwaan-dakwaan ini disiasat segera untuk memulihkan kredibiliti sistem pilihanraya.

Ramon juga menyokong saranan Abdul Rashid agar sistem perundangan disemak untuk mewujudkan peraturan yang sama adil untuk semua calon dan parti bertanding.

TI-M kini memantau perbelanjaan parti-parti bertanding, termasuk kos iklan di media cetak dan elektronik.

Mafrel: Kerahsian undi pos dikompromi

Dalam pemerhatiannya, penyelaras Mafrel bagi wilayah utara, BK Ong mendapati semua anggota tentera dan polis dikehendaki mengisi satu borang pengisytiharan berasingan yang mengandungi butiran nama, kad pengenalan dan nombor siri kertas undi, sebelum mereka membuang undi.

mafrel military postal vote casting 060308 policeSetiap pengundi diperlu memasukkan kertas undi dan borang pengisytiharan tersebut ke dalam sampul surat undi pos, sebelum memasukkannya ke dalam beg undi.

Bila memeriksa sampul surat tersebut, borang pengisytiharan tersebut akan jelas menunjukkan identiti pengundi dan siapa yang mereka undi.

"Kerahsian undi adalah antara prinsip asasi dalam proses demokrasi. Ia tidak boleh dikompromi," kata Ong.

Mafrel mendapati 'pencemaran' proses pengundian itu ketika memantau pengundian undi pos di kem tentera Bukit Gedung di Bayan Lepas dan di ibupejabat polis daerah Timur Laut di Georgetown.

Bagi pertamakalinya, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) memberi akreditasi kepada Mafrel untuk menjadi pemerhati pilihanraya umum ke-12.

mafrel military postal vote casting 060308 letterSuruhanjaya tersebut membenarkan hanya 333 sukarelawan Mafrel menjadi pemerhati rasmi di pusat pengundian kali ini. Akreditasi itu membuahkan hasil apabila sepasukan empat sukarelawan yang diketuai oleh Ong, membuat penemuan tersebut.

"Kita tidak tahu sama ada SPR, pegawai pois atau tentera di belakang pengenalan borang pengisytihran tersebut. Tetapi isu yang paling penting ialah pengundian dan kerahsian undi telah dikompromi. Ini adalah satu kesalahan pilihanraya," tegasnya.

Kekurangan penguatkuasaan undang-undang pilihanraya oleh SPR, telah mengkompromi kerahsian undi seseorang itu dan mempermainkan proses demokrasi di negara ini, kata Ong.

Timbul kebimbangan

Di bawah peruntukan mengikut Seksyen 5 Bahagian 11 Akta Kesalahan Pilihanraya 1954, seseorang itu dilarang mendapatkan atau mendedahkan identiti pengundi dan undi mereka, seperti nama, kad pengenalan dan nombor siri kertas undi.

mafrel military postal vote casting 060308 unit"Jika sabit kesalahan, mereka berdepan dengan hukuman setahun penjara atau didenda sehingga RM3,000, atau kedua-duanya sekali.

Selama ini, sering timbul keraguan mengenai proses pengundian pos untuk anggota polis dan tentera.

Negara ini mempunyai 220,000 undi pos.

Pendedahan Mafrel hari ini nampaknya telah mengesahkan kebimbangan bahawa undi polis telah dimanipulasikan dan kerahsian undi telah dikompromi.

"Borang pengisytiharan identiti itu menimbulkan kebimbangan di kalangan anggota polis dan tentera yang mahu mengundi calon pilihan mereka," kata Ong.

Di samping itu, proses pengundian bagi anggota tentera dan polis pula dikendalikan sendiri oleh pegawai mereka.

Walaupun pegawai SPR dan ejen yang dilantik yang mesti mengendalikan proses pengundian, Ong terkejut kerana mereka tidak ada sewaktu pengundian pos diadakan di balai polis dan pangkalan tentera.

"Tidak ada pegawai SPR dan para ejen," dakwanya.

Syarikat judi biayai kempen pilihan raya BN

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 6 Mac (Hrkh) - Bukan menjadi satu rahsia apabila syarikat-syarikat judi menghulurkan bantuan dana kepada jentera pilihan raya BN khususnya dalam menghadapi saat-saat genting pilihan raya umum.

Keghairahan taukeh-taukeh judi menyalurkan bantuan kewangan kepada BN tidak sukar untuk difahami memandangkan dengan mengekalkan BN sebagai peneraju kerajaan di peringkat pusat dan negeri, hayat syarikat-syarikat judi ini akan terjamin sama ada dalam konteks perlesenan perniagaan mahupun perlesenan premis perjudian.

Harakahdaily menerima maklumat berhubung modus operandi taukeh-taukeh judi dalam membiayai kempen pilihan raya BN termasuk Umno.

Menurut sumber, bagi calon-calon beragama Islam, pembiayaan dibuat secara tunai dan diserahkan kepada calon atau wakil mereka di premis ataupun di penthouse milik syarikat perjudian; manakala bagi pemimpin-pemimpin BN bukan beragama Islam, pembayaran dibuat menerusi cek.

Taktik ini dirancang bagi mengelak pembiayaan syarikat judi kepada calon-calon BN beragama Islam dikesan.

Menurut sumber, sehari sebelum Parlimen dibubarkan, satu syarikat judi tempatan yang diterajui seorang warganegara asing telah menyalurkan jutaan ringgit kepada calon-calon BN tertentu.

Wang dalam bentuk tunai dikeluarkan melalui Bank Negara dan diserahkan kepada calon atau wakil calon di penthouse milik syarikat terbabit bertempat di Jalan Munsyi Abdullah, dekat sini.

Antara calon-calon BN beragama Islam yang mendapat pembiayaan syarikat judi itu adalah pendokong Islam Hadhari di Pulau Pinang, pelopor konsep Melayu glokal di Pahang dan seorang ahli Kabinet BN yang bertanding di kawasan Parlimen di Kedah.

Pembiayaan untuk seorang calon bukan Islam dibuat melalui cek dan dihantar ke ibu pejabat parti komponen BN itu, dekat sini.

Jumlah pembiayaan kepada empat pemimpin BN itu dilaporkan mencecah RM17 juta.

Syarikat judi terbabit juga, menurut sumber menyalurkan kewangan kepada individu-individu tertentu yang lantang mengkritik Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim sepanjang kempen pilihan raya. Jumlah sumbangan dianggarkan mencecah jutaan ringgit.

Pembiayaan syarikat judi terhadap kempen pilihan raya BN menimbulkan dua isu. Pertama, dari segi pelanggaran had perbelanjaan berkempen yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) iaitu RM50,000 di peringkat Dewan Undangan Negeri dan RM100,000 di peringkat Parlimen.

Kedua dari segi hukum syarak yang mengharamkan segala bentuk hasil daripada aktiviti perjudian.

BAS-BAS PENGUNDI HANTU SEMAKIN RANCAK BERGERAK KE LOKASI

pemudabukitkatil

Maklumat tidak rasmi yang kami terima menyatakan bahawa 8 buah bas yang sarat dengan penumpang telah dikesan bertolak dari Melaka menuju ke Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis. Diberitakan bas-bas tersebut memuatkan putera dan puteri Umno dengan menggunakan logistik PLKN telah bertolak sebentar tadi kira-kira jam 9.00 pagi. Ianya dikesan di sekitar kawasan Telok Mas dan Bandar Melaka.

Tetapi nombor pendaftaran bas-bas tersebut tidak diperolehi oleh kami.

Walaupun maklumat ini tidak dibuktikan kesahihannya namun kita mengharapkan petugas-petugas kita di sana bersedia untuk membenteras kegiatan penipuan ini.

ALLAHU AKHBAR

Bapak Hantu dan Suruhanjaya Penipu Rakyat

blue3076
Aku makin menyampah dengan si RaSHIT SPR nih. Dulu bukan main lagi cakap utk pastikan SPR ni memang telus maka SPR akan order dakwat kekal dlm pilihanraya ni. Kos lebih kurang RM1 juta katanya. Kemudian kos meningkat RM2 juta utk pembelian 47 ribu dakwat khas yang diimport dari India. Lepas tu kelmarin alih2 dia kata penggunaan dakwat dibatalkan atas sebab2 ancaman keselamatan kepada rakyat!!!

Pelik bin Ajaib!! Sapa yang duk ancam tu? Kalau betul ada kekacauan, awat tak tangkap lagi orang yang konon kononnya pengacau tu? Kononnya ada 4 orang individu yang siap2 membeli dakwat khas tu dan dikatakan dah round kat kampung2 lah utk calitkan dakwat kat jari orang kampung...KAHKAHKAH!! kalau nak tipu pon biarlah logik beb!! Ingat orang kampung senang2 ke nak bagi jari depa kena calit??lawak laaaa...KAHKAHKAH!! Dan sangat tak masuk akal sama sekali mereka yang membeli dakwat itu dengan mudah saja boleh mencalit jari pegundi sebelum mereka membuang undi.

Kalaupon SPR dan pihak polis nak bersekongkol dengan UMNO-BN utk menang election ni, tak payah la sampai nak buat alasan BANGANG pasal dakwat tuh. Rakyat bukan bodo laaa..Cakap sajalah penggunaan dakwat dibatalkan sebab senang pengundi hantu nak mengundi nanti. Nak sorok apa lagi. orang dah tau pon pasal pengundi hantu ni wahai Bapak Hantu a.k.a RaSHIT.

Tengok sajalah election nanti, penuh la dengan orang yang tak di kenali. Hampeh betul la. Kalau mcm ni baik la tak payah jadi negara demokrasi. Buat susah susah ornag nak mengundi tapi kemenangan dah diatur. Semoga mereka ini menerima balasan yang setimpal atas perbuatan jahat mereka. Aminnnn.

Roslan SMS “penjenayah”?

n32.blogspot
Di muka enam akhbar Utusan Malaysia hari ini terdapat berita bertajuk:

Laporan polis terhadap Roslan

Rupa-rupanya pihak polis Bukit Aman datang merekodkan kenyataan saya semalam adalah ekoran dari suatu laporan polis yang dibuat oleh pihak polis sendiri iaitu oleh Asisten Komisioner Mohd Hazam Abdul Halim, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Polis Kontigen Terengganu. Laporan itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu dan dibuat atas alasan kononnya kenyataan saya yang terbit dalam Berita Harian muka hadapan 4 Mac lalu bersifat “MENGHASUT” dan boleh membawa kepada kejadian yang tidak diingini.

Berikutan laporan tersebut Ketua Polis Negeri Terengganu sendiri Datuk Ayub Yaakob berkata:

Polis mendapati kenyatan seperti ini boleh menggalakkan pengikut-pengikut PAS bertindak diluar batasan undang-undang.

Ayub menambah bahawa PAS tidak sepatutnya bertindak sedemikian kerana mereka boleh mengemukakan aduan secara rasmi kepada SPR jika mempunyai bukti.

Tiba-tiba dalam sekelip mata saya sudah menjadi “PENJENAYAH” sehingga mengakibatkan Ketua JSJ Polis Negeri merasa begitu terganggu dan perlu membuat laporan polis untuk mendakwa saya.

Apakah jenayah saya?

Memang saya ada memberikan kenyataan kepada wartawan Berita Harian Azman Mahmood pada hari berkenaan, tetapi saya tidak pernah sekali-kali menyatakan seperti pada tajuk berita itu. Kalau ACP Mohd Hazam tahu darihal operasi pelaporan berita dalam akhbar beliau akan sedar bahawa tajuk-tajuk berita ditentukan oleh Pengarang atau Editor. Kalau editor mahu mensensasikan berita boleh sahaja ia cantas atau pulas sesuka hatinya.

Anehnya lagi kenapa dalam ramai-ramai rakyat Malaysia yang membaca Berita Harian, cuma ACP Mohd Hazam yang merasakan berita itu berbau hasutan? Kenapa lawan PAS iaitu Umno sendiri tak berasa apa-apa?

Ini mainan politik antara orang-orang politik, mengapa pihak ketiga mahu masuk campur? Beliau turut mencadangkan agar PAS jika tidak berpuas hati boleh kemuka aduan resmi ke SPR, ternyatalah orang dalam CID tidak tahu politik dan apa yang berlaku dalam dunia politik semasa. Beliau tidak tahu menahu pengalaman dan sejarah PAS dengan SPR lalu pandai-pandai mengemukakan cadangan.

Apa pun bagi saya, tajuk berita dalam Berita Harian itu berniat jahat terhadap PAS dan saya. Saya bukan penjenayah, penjenayah dan penipu adalah si editor Berita Harian.

(Tadi dalam sidang Sekretariat Media PRU12 PAS Pusat, dinyatakan bahawa PAS akan membuat laporan polis terhadap Berita Harian kerana menabur fitnah)

Hari Ini Teman Gembira Kerana Ustaz Abd Latif Pulang Ke Pangkuan Pas

sheikh-telukintan

Airmata teman terbit dipelupuk mata. Bukannya airmata sedih, tetapi gembira. Salah seorang guru dan sahabat teman, Ustaz Abdul Latif Mohammad yang pernah mengetuai Pas Kawasan Besut dan untuk beberapa tahun sejak tahun 1999 beliau merajuk dan meninggalkan perjuangan Pas telah mengisytihar kembali ke pangkuan Pas. Untuk laporan sepenuhnya baca harakahdaily .

Teman secara peribadi mengenali Ustaz Abd Latif ketika beliau dibuang daerah ke Perak dibawah akta zalim ISA pada awal tahun 80an.

Di Perak beliau telah dibuang daerah di dua tempat. Pertama di Kampar dan kemudian di Setiawan.

Semasa beliau dibuang daerah ke Kampar ,Perak , teman telah secara aktif terlibat dalam PAS setelah ditendang keluar oleh Darul Arqam kerana isu Imam Mahadi dan politik.

Sebagai aktivis pemuda Pas Kawasan Teluk Intan, teman serta sahabat seperjuangan sering berkunjung ke Kampar menziarahi Ustaz berserta ahli keluarganya yang menyewa sebuah rumah berdekatan dengan Bandar Kampar. Kami bantu beliau dan keluarganya dari segi kewangan secara ala kadar. Kami berusrah dengan beliau. Buku 'Petunjuk Sepanjang Jalan' , hasil karya As syahid Syed Qutb menjadi teks usrah kami.

Walaupun Ustaz masa itu adalah tahanan ISA, tetapi jiran-jiran yang berdekatan dengan rumah sewaanya tidak pernah memencilkan beliau. Ustaz seorang yang begitu peramah. Jiran-jirannya suka dengan perwatakannya yang sederhana dan alim . Ramai juga jiran beliau yang menghantar anak-anak mereka belajar al Quran dengan Ustaz. Dapatlah beliau sedikit wang saku untuk menampung kehidupan.

Pengaruh Ustaz semakin kuat di bandar Kampar. Rumahnya dah jadi semacam markas Pas. Oleh kerana itu, beliau telah dibuang daerah ke Setiawan ,Perak, yang jauh dari bandar Kampar.

Kerajaan BN menyangka, pengaruh ustaz akan lenyap bila beliau dibuang daerah ke Setiawan. Kerajaan BN merancang , namun perancangan Allah mengatasi segalanya. Pengikut beliau semakin bertambah berlipat kali ganda.

Akhirnya, beliau dibebaskan sepenuhnya dari akta zalim. Beliau pulang ke Terengganu untuk meneruskan perjuangan yang beliau yakini.

Teman semasa Ustaz dibuang daerah ke Setiawan, telah berjaya melanjutkan pelajaran di universiti tempatan. Namun bila ada cuti , teman ziarahi beliau. Setiap kali kami berjumpa, pasti kami berpelukan tanda ikatan uhkhuwah islamiayah yang tidak ada tembok sempadan.

Sesungguhnya hati teman pilu, sepilunya bila beliau merajuk dan berceramah atas pentas UMNO/BN . Dan hari ini, teman adalah salah seorang insan yang paling bergembira bila mendapat tahu Ustaz AbdLatif telah kembali semula ke pangkuan Pas.

Teman percaya, kepulangannya ke pangkuan Pas dan berkat pengaruh beliau yang masih ada , pasti sedikit sebanyak akan melemahkan kedudukan UMNO/BN Besut dalam PRU kali ini.

Tuhan sahaja yang tahu, bahawa teman mahu melihat tokoh serba angkuh di Terengganu iaitu , Deris anak kepada si Jusuh rebah dari kerusi DUN Jertih hasil kepulangan Ustaz Abd Latif ke pangkuan Pas. Deris Jusuh mesti diajar secukup-cukupnya oleh rakyat kawasan Besut!

Dalam masa yang sama teman masih berdoa agar, guru dan sahabat lama teman , Ustaz Nakhaie Hj Ahmad pulang ke pangkuan Pas.

Kepada beliau teman titipkan pesan :"Ustaz, hapuskanlah rasa dendam , marah dan rajuk yang berpanjangan dan pulanglah semula ke pangkuan Pas sebagaimana Ustaz Latif yang mengaku pernah bertindak bodoh. Selagi usia masih berbaki, pulanglah Ustaz dan janganlah terus mengarut dengan Islam hadhari. Biarkan Imam Islam Hadhari bersendirian bermain layang-layang di waktu hujan turun!

siapa bodoh lagi banggang?

theprincessofnurnajihah

ada suatu kisah, seorang budak lelaki yang agak genius di sekolahku,tapi pemikirannya macam budak bodoh.Dia genius.Tapi belagak nak mampus!Dia baik tapi jahat gila-gila! BUKAN NAK MENILAI MANUSIA YANG DICIPTAKAN TUHAN! tapi,hakikat pemikiran seorang laki ini membuatkan hati aku tertanya,untuk apalah kau jadi genius tapi otak di lutut?
Siapa dia?hahaahahah.cukuplah ku gelarkan budak laki ini sebagai budak genius paling bodoh.Kenapa?Sebab dia panggil aku bodoh fanatik PAS! Siap kutuk Tuk Guru Nik Aziz lagi! Aku ni pantang mak nenek mama papa opah atuk,kalau bab orang kutuk Tuan Guru Nik Abdul Aziz!Tapi,nasib baik aku ni bukan jenis cepat naik ekzos!

Ya.Dia orang UMNO.Memang mak bapak dia pun UMNO.

Mulut budak genius bodoh ni memang kurang ajar gila gila.Perangai macam biasa aaa.Islam Sekular!Nak sangat cium tangan jijik Pak Lah! Nak cium semua tangan perempuan!Nak sangat la kot!Go On Stupid Boy!Dia bukan setakat bodoh.Tapi banggang dan agak bengong. Kesiannya.Batak sangat la.

Hasrat hati ingin ku cabar keberaniaan "Hang Tuah" ini.Tapi,ini "Hang Tuah" versi hat tui! Tak pandai berlawan sebagai anak jantan.Maka,ku kansel untuk berlawan dengan budak hingusan ini. =]

Kepada budak-budak.Tolong jangan meniru aksi bodoh ini.Hanya mereka yang bodoh akan meniru aksi sedemikian.Kerana ini adalah JIJIK!BODOH DAN TERSANGATLAH GEDIK! Harap maklum! xD

eh! lupe!

Kepada mak bapak budak-budak atau penjaga,jangan biarkan anak anda melukis otak di lutut.TERLALU BAHAYA!GILA PUNYA BAHAYA!

1 JUTA HARAKAH PERCUMA ELAK SABOTAJ

KUALA LUMPUR, 6 Mac (Hrkh) - Akhbar Harakah akan dicetak sebanyak 1 juta naskhah dan akan diedarkan secara percuma kepada rakyat di seluruh negara esok.

Kenyataan tersebut dikeluarkan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Haji Mahfuz Omar yang menyatakan hal tersebut adalah kesan daripada reaksi takut dan cemas pihak Umno-BN terhadap laporan yang disiarkan pada muka surat belakang keluaran terbaru akhbar itu.

Image "Kenyataan Tun Dr Mahathir yang disiarkan Harakah telah menimbulkan reaksi yang menakutkan pihak Umno-BN sehingga memaksa mereka bertindak membeli akhbar tersebut secara luar biasa di seluruh negara.

"Pendapat Tun saya umpamakan boleh menjadi tsunami kepada senario politik tanah air, sebab itu Umno-BN jadi begitu," ujarnya ketika dihubungi Harakahdaily.

Beliau mendapat maklumat daripada banyak pihak mengenai masalah kesukaran mendapatkan akhbar tersebut di merata tempat termasuklah di kawasannya iaitu pekan Pokok Sena, Kedah.

"Kita dapat mengesan bahawa pihak yang membeli Harakah adalah orang Umno secara pukal di kedai-kedai. Bahkan saya mendapat maklumat daripada seorang peniaga Harakah yang didatangi orang Umno-BN yang berhasrat membeli kesemua akhbar yang dijualnya, tetapi beliau enggan menjualkannya," katanya.

Menceritakan situasi yang berlaku, Mahfuz berkata ia sesuatu yang pelik apabila akhbar tersebut habis dijual menjelang jam 10.00 atau 11.00 pagi kerana ia tidak pernah terjadi.

Berdasarkan maklumat yang diterima Harakahdaily, banyak pelanggan Harakah mengadu sukar mendapatkan akhbar tersebut di beberapa tempat seperti di utara, selatan, barat dan tengah semenanjung Malaysia lalu mengesyaki sesuatu yang tidak kena sedang berlaku.

"Saya percaya ia adalah disebabkan oleh kenyataan Tun Mahathir tersebut memandangkan beliau yang berpengalaman menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun mendakwa rekod Abdullah Ahmad Badawi sebagai terburuk ekoran kegagalan pentadbiran negara sepanjang empat tahun lalu," ujarnya.

Bahkan ujarnya, isu-isu yang dimuatkan Harakah juga dipercayai boleh mempengaruhi pengundi khususnya isu yang gagal dijelaskan oleh media tajaan Umno-BN pada pilihan raya 8 Mac ini.

"Sudahlah media arus perdana dilacurkan, SPR diperkudakan, kini mereka kian terdesak sehingga sanggup melakukan apa sahaja," katanya lagi.

Keluar Umno......

05 Mac 2008
darigaunghati

Timbalan Ketua Pemuda Umno Cawangan Felda Bukit Tajau, Kamarudin Osman 42, bersama 25 pengikutnya meninggalkan Umno dan mengistharkan diri menyertai PAS dihadapan Timbalan Ketua Pemuda PAS, yang juga calon PAS bagi kerusi (P. 86), Parlimen Maran, ustaz Nasruddin Hassan Tantawi.

Bercakap kepada Harakahdaily, Kamaluddin berkata, hasrat untuk menyertai PAS sudah lama terpendam setelah sekian lama bersama Umno sehingga menjadi Timbalan Ketua Pemuda Umno cawangan.

“Saya tinggalkan Umno kerana keinsafan sendiri, tiada siapa yang mempengaruhi saya untuk meninggalkan parti itu,” katanya.

Beliau yang juga anak peneroka di situ berkata, keyakinanya terhadap Umno mula goyah ketika mempengerusikan acara hiburan sempena majlis sambutan ulang tahun kemerdekaan beberapa tahun lalu.

Pada majlis yang dihadiri sama ahli Dewan Undangan (Adun) Luit, Dato’ Ahmad Muanwar Abd Jalil itu menampilkan penyanyi dangdut dari Indonesia.

“Pada masa itu saya terfikir kenapa dan mengapa penganjur membawa penyanyi Indonesia dalam majlis kemerdekaan, saya merasakan tidak wajar tetapi kehadiran penyanyi itu diurus dan dipersetujui Adun berkenaan.

“Dari situ saya terfikr ada sesuatu yang tidak kena dengan Adun berkenaan lebih-lebih beliau pernah ke Indonesia menyertai rombongan Adun berkenaan ke Medan, katanya.

Menurutnya, sebagai pemimpin Umno anak peneroka disitu, tidak banyak yang boleh dilakukan untuk meningkatkan taraf hidup malah, beliau merasakan mereka tidak mempunyai masa depan yang cerah apabila hasrat untuk memiliki tanah dan rumah tidak kesampaian kerana tiada usaha pihak berkuasa untuk membelanya.

Difaham anak-anak peneroka ini pernah membuat permohonan untuk mendapatkan lot tanah tetapi hampa akhirnya.

Beliau menceritakan, kini semakin ramai anak-anak peneroka seusia denganya tinggal menyewa didalam tanah rancangan Felda atau masih bergantung hidup dengan ibu bapa.

“permohonan untuk menjadi peneroka sudah tertutup rapat kerana semua lot kosong telah diurus oleh Felda Plantations yang membawa pekerja asing.ia menutup ruang kepada generasi kedua mendapatkan pekerjaan.

“Begitu juga peluang pekerjaan lain hatta sebagai penoreh getah juga telah diisi oleh buruh Indnonesia,” katanya.

Masa depan generasi kedua berhadapan dengan kesukaran. Selain itu kemudahan untuk belia semakin dikesampingkan sehingga tempat untuk golongan belia beriadah juga semakin diabaikan oleh Felda.

“Padan bola sepak dan lain-lain kemudahan sukan terabai menyebabkan beliau tededah kepada anasir tidak sihat,” katanya.

Kamaludin berjanji akan berjuang bersama PAS dan akan mengadakan lebih banyak pertemuan dengan golongan senasib denganya untuk memperjaungkan hak sebagai generasi kedua Felda.

Turut hadir pada majlis itu ialah calon PAS N.24 Ustazah Azizah Khatib Mat dan calon KeAdilan N 25 Kuala Sentul, Bistamin Bakar.

ANWAR DI REMBAU 6/3/2008


Upacara bermula jam 4.30 petang. Bermula dengan ucapan dari calun DUN dan CheguBard. Membawa bersama buku rujukan kisah salah guna kuasa Dollah Badawi dan Khairy. Berkisar tentang penyelewengan skandal pertukaran minyak dan makanan Iraq, kisah Kamaluddin yang bersekongkol dengan pengeluaran peralatan senjata dan beberapa kisah menarik. Beliau turut mempertikaikan asal usul KHAIRY yang mengaku sebagai anak jati REMBAU sedangkan lahirnya di luarnegara dan membesar di SIngapura sementara melanjutkan pelajaran ke London. Menggunakan bahasa NEGERI SEMBILAN dan jelas beliau adalah anak tempatan yang terus menjunjung budaya sendiri.

Beberapa minit kemudian, Anwar pun tiba dengan diringi konvoi motosikal dan jeritan "REFORMASI" pun bergema. Kelihatan beliau amat keletihan tetapi bersemangat untuk menemui rakyat di REMBAU. Ucapan beliau disambut dengan gelak ketawa. Beberapa cerita dan kisah tentang penahanan, salah guna kuasa dan cita cita Barisan Alternatif apabila memenangi pilihanraya nanti. Sedikit tentang penyelewengan perlantikan penghakiman dan rakyat memberikan sambutan yang amat hebat apabila Anwar berjanji untuk mengurangkan harga minyak, pendidikan percuma dan disudahi dengan memperkenalkan wakil DUN DUN di Rembau.

Kedatangan dianggarkan seramai 6,000 orang dan Chegubard menjelaskan bahawa pada awalnya mereka memohon untuk mengadakan di padang yang lebih besar tetapi beliau telah TIDAK DILAYAN oleh Pegawai Daerah Rembau, malah menyedihkan panggilan talipon beliau diputuskan oleh Pegawai tersebut. Namun tidak mematahkan semangat dan kedatangan hari ini sekurang kurangnya memberikan beliau suntikan untuk meneruskan cita cita beliau.

Sebelum ceramah dimulakan, sempat juga wak bertemu dengan CheguBard sendiri dan beliau menyatakan kekecewaannya apabila signboard dan bendera dibuang oleh samseng samseng BERUK REMBAU tajaan Khairy. Berbelas ribu sudah dibelanjakan tetapi banyak poster dan bendera yang musnah dan dibuang oleh samseng UMNO. Jentera PKR memasangnya pada waktu malam dan keesokan harinya semua sudah hilang. Malah ada yang dibakar.



Setibanya di lokasi ceramah, Anwar di usung dan terus memberikan ucapan



Pada hadirian memberikan perhatian



Chegubard memberikan posing istimewa



Sedang memberikan taklimat kepada penyokong DAP yang datang memberikan sokongan



Anwar membongkar kisah Dollah, Kerajaan dan Beruk Rembau



Penonton semakin ghairah mendengar ucapan



T SHirt menarik ...... "UNDI CIKGU, JANGAN UNDI MENANTU



Penonton yang semakin teruja sambil ketawa mendengar penerangan

ROMBONGAN IRING HISAMUDDIN SERANG PEJABAT KEADILAN !!!

Konvoi mat rempit iring Hishamuddin buat kecoh di Permatang Pauh
Malaysiatoday
Oleh Zulkifli Mohamed

PERMATANG PAUH : Umno-BN semakin terdesak dan mula berlagak ala samseng. Mana tidaknya konvoi motosikal kira-kira 100 ‘Mat Rempit’ yang membawa bendera Umno-BN bertindak membaling batu sebesar bata ke arah bilik Gerakan Keadilan Mengkuang Semarak, dekat sini, malam semalam.

Dalam kejadian pada jam 10.45 malam, sebuah kereta Kancil turut rosak apabila kumpulan mat rempit berkenaan turut melanggar kereta tersebut yang datang dari arah bertentangan.

Kumpulan yang disertai beberapa motosikal berkuasa tinggi dipercayai sedang mengiringi beberapa pemimpin Umno yang dalam perjalanan untuk menghadiri program anjuran parti tersebut.

Difahamkan salah seorang pemimpin terbabit adalah Ketua Pemuda Umno Datuk Seri Hishamuddin Hussein, yang dijadual menghadiri program di bilik gerakan Umno yang terletak kira-kira 300 meter dari bilik Gerakan KeADILan.

Menurut saksi kejadian, Baharudin Abdullah kumpulan berkenaan membaling batu ke arah mereka ketika beliau sedang memberikan taklimat kepada kira-kira 100 petugas keselamatan.

“Sambil mengeluarkan kata-kata kesat, mereka melontar kira-kira 10 ketul batu ke arah kami,” ujarnya.

Bagaimanapun jelasnya, tiada yang tercedera dalam kejadian tersebut.

Menurut Baharuddin pihaknya tidak bertindak balas, kerana yakin tindakan tersebut merupakan provokasi Umno.

Sementara itu, Anuar Harun yang turut berada di tempat kejadian, memberitahu sejurus kemudian kenderaan yang membawa Hishamuddin melepasi bilik gerakan mereka.

“Saya lihat Hishamuddin hanya tersenyum dalam keretanya,” jelas seorang lagi saksi Mohd Fizal Kassim.

Sepasukan Polis Simpanan Persekutuan turut dikejarkan ke tempat kejadian.

Ekoran kejadian itu keADILan telahpun membuat laporan polis.

Malaysia Today yang menerima maklumat kemudiaannya berjaya menjejaki sebahagian mat rempit tersebut di bangunan Umno bahagian.

Salah seorang daripadanya, yang hanya mahu dikenali sebagai Shukri memberitahu dia dibayar sebanyak RM10.00 untuk menyertai konvoi tersebut.

“Saya datang bersama rakan-rakan datang dari Kepala Batas,” jelasnya.

Petugas BA tahan van edar risalah

Dalam kejadian berasingan, kira-kira jam 2.30 pagi tadi pihak keselamatan Barisan Rakyat berjaya menahan sebuah van bersama pemandunya yang memuatkan ribuan risalah layang memburukkan pimpinan PAS.

Risalah tersebut dipercayai untuk edaran di kawasan Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir yang ditandingi PAS.

Pada sidang media petang tadi, calon PAS Mohd Hamdan Abdul Rahman memberitahu pihaknya telah membuat laporan polis berhubung kejadian tersebut.

“Pemandu van Johari Wanchik, merupakan petugas Umno,” jelasnya.

Tambah Hamdan pihak polis akan menyerahkan risalah tersebut kepada Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) bagi meneliti sama ada ia menyalahi akta pilihanraya.

“Kita juga sedang mengkaji untuk mengambil tindakan undang-undang,” katanya.

Kehadiran ‘0′ Di Ceramah Abdullah Ahmad Badawi



suarakeadilan

Rakaman video ini dibuat oleh sumber di ceramah Abdullah Ahmad Badawi di Lembah Pantai, 3 Mac lalu. KeADILan meletakkan Harapan Baru Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar Ibrahim berhadapan dengan calon BN, Shahrizat Abdul Jalil di Parlimen tersebut.

Mutakhir ini, Abdullah dan Najib Tun Razak kerap turun membantu Shahrizat bagi menjatuhkan calon KeADILan itu.

No2umnO - Wak diberitahu bahawa bersama rombongan DOllah Badawi adalah MAWI. Beliau sendiri merasa terkejut dengan sorakan 'BOO' yang berlaku. Emmmmm.... Pak Lah, masa sudah sampai. Jangan nak berangan. Harapan kamu hanyalah TIPU dan BOHONG.

Zul Noordin Mendahului 65%, SPR Cuba Batalkan


KeADILan

SETAKAT semalam (6 Mac) calon KeADILan untuk Parlimen Kulim, Zulkifli Noordin sedang mendahului calon BN dengan peratusan 65%. Begitulah maklumat yang diperolehi dari sumber daripada Jabatan Peguam Negara.

Menurut sumber itu yang menghubungi Suara Keadilan, maklumat tersebut dinyatakan sendiri oleh Pengerusi SPR Abdul Rashid Abdul Rahman yang mengadakan mesyuarat tergempar di Pejabat Peguam Negara petang semalam.

Menurut beliau, Rashid menyatakan kenaikan mendadak undi kepada Zulkifli ialah kerana hilangnya kepercayaan orang ramai kepada BN selepas SPR diarah menarik balik penggunaan dakwat kekal kepada pengundi.

Ini ditambah lagi dengan kenyataan Dewan Perhimpunan Cina Selangor yang meminta pengundi Cina tidak mengundi calon BN, Abdul Aziz Sheikh Fadzir yang pernah mengugut untuk membakar dewan itu.

Kerana itu, menurut sumber tersebut, mesyuarat tergempar semalam diadakan kerana Rashid ingin meminta nasihat dari Peguam Negara, Gani Patail untuk membatalkan kelayakan Zulkifli dari segi undang-undang kerana dikatakan tidak menjelaskan penyata kewangan pilihanraya sebelum ini. “Tanpa pembatalan ini, kerusi Kulim sudah tentu akan jatuh ke tangan calon KeADILan,” begitu keluh Rashid menurut sumber yang tidak mahu namanya disiarkan itu.

Apabila dihubungi, Zulkifli, seorang peguam menafikan beliau tidak mengemukakan penyata kewangan seperti yang didakwa. “Saya mempunyai bukti termasuk keterangan dari pengurus kempen saya untuk membuktikan penyata kewangan itu telah dikemukakan.”

Mahasiswa dihalang masuk kampung

Menantu Pak Lah semakin tersepit

antikhairy
Pada 2hb Mac 2008, sekumpulan Mahasiswa dari semua Universiti Awam termasuk aktivis mereka hadir ke rembau untuk memberi isyarat jelas mereka untuk menolak Khairy Jamaluddin. Sungguh pun mereka hadir pada asasnya untuk menyebarkan manifesto mereka tetapi orang yang terlibat dengan budaya gangster menantu Pak Lah telah menghalang kemasukan mereka.

Antara yang dibicarakan adalah kerana menggunakan surau di situ untuk sembahyang tanpa mendapat kelulusan JKKK Kampung di sana. Mereka menghalang mahasiswa ini hadir kerana takut rakyat akan tahu siapa sebenarnya Khairy Jamaluddin.

Bagi mereka, surau bukan tempat awan dan tindakan mahasiswa ke kampung itu tidak dialu-alukan oleh Khairy Jamaluddin yang takut berdebat dengan kumpulan mahasiswa.

AWAS !!! PAS SEDIA SAMBUT PENGUNDI HANTU

PAS sedia sambut pengundi hantu, kata Mustapa Ali
SiasahDaily
Khamis, 06 Mac 2008

PARA petugas PAS sudah bersiap sedia untuk menyambut apa yang dinamakan pengundi hantu ke negeri ini menjelang pilihan raya ke 12 ini, kata Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Mustafa Ali.


Kenyataan yang serupa juga telah diumumkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan menasihatkan mereka agar jangan datang ke Terengganu kali ini kerana "petugas PAS sudah bersedia menantinya".

Menurut Mustafa, ada sekitar 85,000 pengundi hantu yang bakal datang ke Terengganu dan Kelantan dalam pilihan raya umum kali ini.

Dalam pada itu, Mustafa mengingatkan, PAS tidak membenarkan sebarang perarakan bermotosikal dilakukan di negeri itu dan jika ada itu bukan kerja penyokong PAS.

"Para petugas diarahkan supaya menghentikan mana-mana pihak yang menggunakan bendera PAS untuk berarak dalam pilihan raya kali ini," kata Mustafa.

Beliau difahamkan, ada pihak-pihak tertentu yang mendapat upah untuk berarak menggunakan bendera PAS dan akan membuat kacau.

Pihak TV pula dikatakan akan menyiarkan aksi itu untuk menunjukkan betapa tidak senonohnya penyokong PAS.

PKR Pahang jumpa SPR

klpos.com
Oleh Sinar Harian
Khamis, 06 Mac 2008

HAMPIR 100 penyokong setia Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyerahkan memorandum bantahan kepada Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) negeri di sini semalam.

Penyerahan memorandum itu diketuai calon PKR Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh, bersama calon PKR Indera Mahkota, Azan Ismail, calon PKR Semambu, Nancy Kong dan calon PKR Teruntum, Siew Fook Chan. Memorandum diserahkan kepada penolong pegawai pilihan raya negeri, Zain Mokhsar Ahmad di pejabatnya kira-kira jam 12.50 tengah hari.

Menurut Fuziah, tujuan utama penyerahan memorandum itu adalah untuk meminta SPR menjelaskan beberapa perkara meragukan timbul selepas semakan dibuat pada senarai daftar pemilih yang dikeluarkan.

“Antara kekeliruan yang kami kesan ialah pertindihan nama dan nombor kad pengenalan yang tercatat dalam senarai daftar pemilih untuk undi pos dan proses undi biasa,” katanya.

Selain itu, proses pembuangan undi pos juga didakwa telah berjalan tanpa mengikut peruntukan dalam prosedur 9 “Ketelusan Dalam Urusan Pengeluaran Kertas Undi Pos” perkara 9.1.4 (a) (i) & (ii) seperti dibekalkan untuk rujukan oleh SPR sendiri.

“Paling mengejutkan kami, proses undi pos di Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Tanjung Gelam semalam diawalkan daripada jadual asal tanpa pengawasan daripada Pegawai Pengurus atau Pemerhati Pilihan raya. Manakala, undi pos di Pasukan Gerakan Am (PGA) Kem Bukit Galing pula tiada senarai pemilih berdaftar dibekalkan kepada kami untuk tujuan rujukan,” katanya.

Dalam pada itu, penolong pegawai pilihan raya negeri, Zain Mokhsar berjanji untuk menyampaikan memorandum itu kepada pihak atasan untuk diteliti dan satu kenyataan rasmi mengenai perkara yang dibangkitkan akan dibuat dalam masa terdekat.

Calon PKR di Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail dalam kenyataannya meminta SPR menjalankan tugas dengan lebih telus bagi mengelakkan krisis kepercayaan di kalangan rakyat sehingga membuatkan mereka tidak lagi berminat untuk keluar membuang undi.

“Ini penting. Sebagai sebuah suruhanjaya yang dipertanggungjawab dalam menentukan proses demokrasi berjalan lancar tanpa perkara-perkara berbangkit seperti ini, SPR sepatutnya peka dalam menjalankan tugas mereka. Bukannya hanya bertindak selepas menerima permintaan atau memorandum daripada kami,” katanya.

OLDEST VOTERS ... IT's OUR WORLD RECORD

thestar
By NELSON BENJAMIN

nelson@thestar.com.my

SINGAPORE: PKR de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim has taken his campaigning here where he ran down the country.

He poked fun at Malaysia saying with 10,820 people over 100 years old, it has the highest number of old people in the world while there were 65,535 cases of “overcrowded addresses.”

Anwar, who was talking to reporters after attending a seminar here, claimed that the opposition would win enough parliamentary seats to deny Barisan Nasional a two-thirds majority.

The questions thrown at him included the “loose” coalition among the opposition, his plans in parliament if his party succeeded, the personal attacks by Barisan leaders and PKR funds.

He also spoke about the opposition's zero access to the mainstream media and its biased reporting, phantom voters and the cancellation of the use of the indelible ink.

Anwar alleged that the decision by the Election Commission not to use the ink showed that the election was flawed.

“Barisan is worried as the opposition is making significant inroads as the winds of change are blowing strongly.

“They have started their personal attacks against me,” he told about 50 international and local media journalists yesterday.


On the overcrowded addresses, he gave examples such as an address in Kampar, Perak, having 223 voters while another in Batu Tiga, Shah Alam having 200.

On the accusations made by Dr Chandra Muzaffar, Anwar said he was compelled to pursue legal action as he (Dr Chandra) was factually wrong.

He said the policy on Bahasa Malaysia never changed during his tenure as Education Minister and Bahasa Melayu was only used as an academic language.

NO INDELIBLE INK. NO MORE CEREMAHS FROM MIDNIGHT TONIGHT!

zorro-unmasked

BN RUNNING SCARED? NO INK, NO MORE CEREMAH, NO WHAT NEXT?
ELECTION POSTPONED?

I had agreed to speak at Edward Lee's ceremah on Friday night at Section 17. I called Ed a few minutes ago and he said that tonight's ceremah might be the last. The EC, again unilaterally and arbitrary pronounced: No more ceremah after tonight's. I HOPE THIS IS NOT TRUE. But you never can tell....the EC will do anything at the bidding of BN.

What is your thinking on this. The BN is running scared. They have seen the groundswell of support at Opposition rallys. Their Special Branch are video-taping opposition ceremahs. Like last night I stood in front of one who was "shooting" Haris' speech at Section 5. Truth be told I did my best to block him moving as his shadow moved, until he thought it best to move to a better vantage position. Well, I tried to do my best for my friend, before we moved to USJ (Hannah Yeoh's) and to Segambut Dalam (Yip's)

SHOULD TONIGHT'S RALLYS BE THE LAST, THE BN'S MAIN STREAM MEDIA WILL USE FRIDAY TO SPIN AND CAUSE DOUBTS.

STAY FOCUSED ANAK BANGSA MALAYSIA.

DO NOT BUY THE NST AND THE STAR AND THE OTHER MAINSTREAM MEDIA.
BOYCOTT THE MSM TOMORROW.
READ MALAYSIAKINI, IT IS FREE.
READ MALAYSIATODAY AND THE OTHER SOCIO-POLITICAL BLOGS.

ON 8 MARCH WE TAKE BACK OUR COUNTRY.

raja petra, haris ibrahim and ronnie liu not allowed to speak at ceremahs in penang....i wonder why.....probably BN running scared!

KENAPA TIDAK MUKA RASHIT?

abdul rashid ec chairman house red paint splashed 060308 repaintMenyimbah rumah dengan cat satu tindakan bodoh. Kenapa tak simbah muka RASHIT ...

Rumah pengerusi SPR disimbah cat
malaysiakini

Rumah pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman hari ini disimbah cat warna merah, dipercayai sebagai bantahan keputusannya membatalkan pelaksanaan dakwat kekal di jari pengundi.

Kejadian itu, dipercayai awal pagi atau tengah malam tadi, diketahui hari ini oleh pekerja rumahnya di Jalan Bukit Pantai, Kuala Lumpur.

Abdul Rashid memberitahu Malaysiakini, beliau percaya kejadian itu bermotifkan politik.

Perbuatan menyimbah cat merah bahagian pagar rumahnya di Lorong Bukit Pantai 7, Lembah Pantai itu dipercayai dilakukan tiga lelaki kira-kira pukul 12.30 tengah malam tadi, lapor laman web Utusan Malaysia.

Abdul Rashid bagaimanapun hanya menyedari perkara itu pada pukul 7.30 pagi ini ketika beliau menunggu pemandunya untuk keluar menuju ke pejabatnya.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan yang mengulas kejadian itu menegaskan pihaknya sedang menjalankan siasatan mengenainya.

MESTI BACA: DOA TG NIK AZIZ



Harakahdaily
harakahdaily

"Wahai Tuhan Kami, berilah kami perasaan takut kepadamu yang dapat menghalang kami dari kemaksiatan dan berilah kami ketaatan kepadamua yang menyampaikan kami ke syurgamu, dan berilah dan berilah keyakinan yang memudahkan kami menghadapi bencana di dunia."

"Wahai tuhan kami berilah kami kenikmatan pendengaran, penglihatan dan kekuatan tubuh badan selama hidup kami dan jadikanlah dia mewarisi kami dan berilah pembalasan kepada orang yang menzalimi kami. Dan tolonglah kami terhadap orang yang memusuhi kami.Dan janganlah engkau jadikan bencana bagi kami dalam ugama kami dan janganlah jadikan keduniaan sebesar-besar cita-citanya dami dan tidak sampai batasan ilmu kami. Dan janganlah Engkau biarkan orang yang tidak menaruh kasihan balas terhadap kami, dapat menguasai ke atas kami."

"Wahai Tuhan kami, kami pohon perlindungna dengan nur kesucian engkau dan berkat kebersihan dan keagungan sifat jalal engkau, dari setiap yang datang waktu malam kecuali yang datang dengan baik." "Wahai tuhan kami, engkaulah penolong kami, maka kepada engkau kami mohon pertolongna. Wahai tuhan kami, engkaulah tempat kami menyelamatkan diri, maka kepada engkaulah kami pohon selamat. Wahai tuhan bagilah kelemahan dan kehinaan yang mana segala tengkuk pembesar dunia."

"Dan tunduk kepadanya segala urusan dan kebesaran raja-raja Firaun, selamatkan kami dari penghinaan dan hukuman siksamu, ketika malam atau siang, ketika kami tidur atau berada di suatu tempat. Tiada tuhan bagi kami melainkan engkau demi kebesaran wajah engkau dan kemuliaan kesucian engkau, hindarkanlah kami dari segala kejahatan hamba-hamba engkau, berilah kemudahan kepada kami dengan limpah kurnia dari engkau wahai tuhan yang maha pemurah."

"Wahai Tuhan sama ada engkau lembutkan hati-hati mereka untuk kami sebagaimana kamu lembutkan besi untuk Nabi Daud, dan kamu menundukkan mereka seperti seperti kamu tundukkan bukit bukau, gunung ganang untuk Nabi Sulaiman atau pun kamu lipat balik rancnagan jahat mereka supaya berpatah balik ke atas mereka sendiri , dan kamu hancur leburkan pakatan mereka dan kacau bilaukan kumpulan mereka dan goncangkan pendirian mereka dan Ya Allah turunkan bendera mereka rapat ke bumi, Wahai Tuhan yang tetap hidup yang mentadbir urusan makhluknya, Wahai Tuhan yang mempunyai keagungna dan kemuliaan, sesungguhnya Engkau berkuasa di atas tiap-tiap sesuatu."

"Ya Allah Tuhan kami, limpahkanlah rahmat ke atas junjungna kami Nabi Muhammad S.A.W yang dengannya dapat emngubati hati dan menjadikan penawar, menyihatkan badan yang menyembuhkannya, menjadi cahaya bagi pandangan mata dan menyinarkannnya dan limpahkanlah rahmat dan kesejahteraan kepada keluarga dan para sahabat baginda sekalian." - mks

Media Statement to The Star

zul4kulim

Dear Sir, I refer to your report at page N33 today 06.03.2008 wherein you carry a report titled "Question mark over Zulkifli". I wish to express my regret that you have not attempted to seek clarification from me before publishing the report although I can be contacted anytime by you simply asking your local reporter to call me as all the reporters covering Kulim has my direct number 013-3998718.

I wish to state that I have lodged a police reporrt vide Kulim Report No. 001625/08 against the Returning Officer En. Mat Noh Ahmad for making the false allegations that I did not submit my Statement of Account.

I vehemently deny such allegations and I have instructed my Solicitor to commence legal action against En. Mat Noh Ahmad and SPR over the false allegations.

I wish to state that the nomination for Kulim Bandar Baharu candidacy was closed on 24.02.2003 and no objection from any party was raised therein. Upon which the Returning Officer has stated that as there being no objection from any party, and he being satisfied that I am qualified legally to contest he unequivocally declared that I am qualified and eligible to contest at Kulim Bandar Baharu parliamentary seat. The question of eligibility to contest does not arise at all.

Further I wish to stress that I have duly filed the Statement of Account for the 2004 Election and I have evidence to prove it.

I verily believe this is a desperate attempt by UMNO/BN to save their candidate from being thrashed out by the voters in Kulim Bandar Baharu. The Chinese community in Kulim has clearly rejected Aziz Sheikh Fadzir and they have on their on initiatives put up banners and posters reminding the Chinese voters of Aziz and Pemuda UMNO threat to burn down the Chinese Assembly Hall in 2000. The statement by Mr. Ng Hon Loong, the Honourable Chairman of the Dewan Perniagaan Cina WP/ Selangor, widely published in the Chinese newspapers calling upon the Kulim Bandar Baharu Chinese community to reject Aziz and vote for me has caused UMNO/ BN to press the panic button. This is followed by clear rejection of Aziz by the Indian community with their cry of Makkel Sakhti. The local Malays including UMNO members has openly cry foul over the choice of Aziz who took over from his brother Kadir Sheikh Fadzir who hold on to the post since 1978..crying that Kadir is trying to establish his dynasty in Kulim Bandar Baharu.

The latest reading in Kulim Bandar Baharu is that I am leading by a comfortable margin of 67% with solid support from the Chinese/ Indian community which consists of 33% of the voters in Kulim Bandar Baharu. Aziz Sheikh Fadzir, UMNO/ BN are now in total desperation. They have used the report lodged by Mat Noh Ahmad by distributing it all over Kulim Bandar Baharu to confuse the voters not to vote for me. The voters are not buying it.

In total desperation, they are now hiding behind the skirt of SPR..they want SPR to declare I am not eligible to contest and thereby declaring them winning uncontested. They are trying to deny the voters of their right to choose me as their candidate. They wanted to be voted in free of challenge by SPR. I hope you do not fall into this scam. I hope you remain impartial and professional in carrying out your duty as a respectable newspaper in line with the respectable etiquette of an honorable newspaper. Stop UMNO/BN and SPR from being a stooge. The world is watching us. The world is watching you. Be honorable please.

I hope that you will publish my statement in full without any editing and publish it in the manner you publish today's statement.

Thank you.

Yours faithfully


Zulkifli bin Noordin
NRIC 620319-02-5083
Calun PKR untuk Parlimen P-18 Kulim Bandar Baharu
Tel: 013-3998718

ADNAN SEORANG TENGKU SPORT TOTO



Mari kenali Tengku Adnan Mansor

tranungkite
Oleh Azamin Amin

Ramai yang pasti khususnya pengundi di Parlimen Putrajaya mengenali Menteri Pelancongan Tengku Adnan Mansor yang terkenal dengan kenyataan 'kontroversi' yang keluar dari mulut seorang muslim yang mengikuti konsep Islam Hadhari.

Beliau secara bijak telah mengeluarkan idea yang amat 'bernas' iaitu mencadangkan kepada kerajaan pimpinan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk melanjutkan masa berhibur di pusat-pusat hiburan sampai pukul 5.00 pagi.

Lebih mengejutkan, beliau tanpa rasa segan mahukan kerajaan Barisan Nasional (BN) menurunkan cukai arak, supaya harga arak di pasaran menjadi lebih rendah.Kedua-dua alasan ini motifnya untuk pelancongan.

Dua idea 'mantap' ini seolah-olah cuba menjadikan negara ini 'syurga arak' dan 'syurga hiburan' yang akan menyebabkan ramai pelancong-pelancong dari luar negeri berduyun-duyun akan berkunjung ke Malaysia untuk menikmati syurga-syurga tersebut.

Bagaimana idea 'kartun' ini telah dibantah keras oleh PAS termasuk Badan-Badan Bukan Kerajaan (NGO) Islam lantaran ianya akan mendatangkan musibah besar kepada membiaknya keruntuhan akhlak dan gejala sosial yang membarah kepada rakyat Malaysia khususnya remaja dan umat Islam.

Walau apa pun, para pengundi perlu mengenali siapa Adnan yang mempunyai idea bernas ini supaya boleh menilai sama ada beliau layak sekali lagi untuk menerajui tampuk kepimpinan khasnya dalam bidang pelancongan hatta sebagai seorang ahli parlimen sekalipun.

Adnan telah dilahirkan di negeri Melaka pada 20hb Disember 1950 pada jam 6.10 pagi dengan surat pendaftaran lahirnya bernombor 100502.

Ketika beliau dilahirkan, namanya ialah Adnan bin Mansor manakala pada tahun 1962, ketika beliau berusia 12 tahun, Adnan mulai memiliki kad pengenalan bernombor 4079409 atas nama sama seperti yang terdapat dalam surat beranak malah ketika menukar kad pengenalan bagi memenuhi kehendak undang-undang pada tahun 1969 namanya masih lagi kekal sebagai Adnan bin Mansor.

Tetapi, pada 3hb Oktober 1972, Adnan telah mengubah namanya menjadi Tengku Adnan bin Tengku Mansor dan telah membuat akuan bersumpahnya bahawa beliau berasal dari Keluarga DiRaja Melaka.

Adnan merupakan seorang taukeh Sport Toto Malaysia yang diasaskan pada tahun 1969 dengan nama asalnya Unilite Electrical Indusries Berhad.

Pada tahun 1987, syarikat ini bertukar nama kepada Far East Asset Berhad dan dalam penstrukturan semula pada tahun 1992, ia diambialih oleh Berjaya Group dan dikenali sebagai Berjaya Sport Toto Berhad.

Adnan mempunyai saham dalam Berjaya Group Berhad yang memiliki Sport Toto sebanyak 3.5 juta saham melalui syarikatnya yang bernama Cimsec Nominees. Ini menjadikan Adnan terlibat dalam industri perjudian Sport Toto melalui pegangan sahamnya dalam Berjaya Group Berhad.

Sport Toto mempunyai 681 rangkaian kedai judi di seluruh negara dan mempunyai dua syarikat perjudian di luar negara iaitu Philippines Berjaya Toto dan pada tahun 1997 membantu kerajaan Ghana menyusun kegiatan loteri di negara berkenaan.

Adnan dan kerajaan Pahang pada satu ketika dahulu melalui syarikat PASDEC Holding Berhad pernah memiliki saham dalam Bukit Tinggi Resort Berhad milik penuh Vincent Tan yang bergiat dalam kegiatan berjudi 'mesin slot', tetapi disebabkan oleh bantahan orang ramai, maka Adnan melepaskan pegangannya dalam bentuk saham dan kerajaan Pahang menjual sahamnya pada 23hb Mei 2003.

Apapun sepatutnya Adnan sedar akan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mufti Kerajaan Perak, Dato' Seri Harussani Zakaria bahawa orang Melayu-Islam telah membelanjakan RM4 bilion setahun untuk minum arak dan berjudi dan situasi gawat umat Islam ini sangat-sangat membimbangkan.

Sungguhpun begitu terpulanglah kepada para pengundi untuk mebuat penentuan di hari pengundian 8 Mac ini untuk membuat pilihan yang betul dan tepat dalam soal memilih pemimpin.

Masa untuk berubah! - mks

Posting terkini

Blog Archive