KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 6, 2008

Paling Mual Dalam Sejarah

adilnewsnet

Negara Aman
= Setiap hari ada sahaja paparan berita jenayah. Rompakan! Dadah! Provokasi Perkauman! Melayu Benci India. India Benci Melayu. Tapi Pak Lah tetap bersekongkol dengan Samy Vellu!

Negara Selamat = Kes jenayah telah meningkat sebanyak 40% pada tahun 2007. Kes rogol gadis - gadis remaja dan kanak - kanak semakin menular. Trend popular pada hari ini ialah perbuatan merakam aksi tersebut menggunakan handphone 3G. Video - video gadis Melayu dicabul beramai - ramai telah menjadi santapan jiwa remaja. Selamatkah mereka?

Trend remaja menganggotai pertubuhan - pertubuhan tertentu telah mewujudkan suasana yang tegang. Gejala gangsterisme semakin kronik. Tanpa disedari anak - anak kita mungkin sudah terjebak ke kancah gejala sosial. Undi anda kepada BN akan menghancurkan masa hadapan anak - anak generasi mendatang!

Negara Makmur = Harga barang semakin naik. Selepas ini harga minyak pun bakal dinaikkan jika BN menang pilihanraya. Pengagihan ekonomi yang tidak sama rata menyebabkan perut Najib Razak semakin boroi di saat rakyat marhaen terpaksa mengubah gaya hidup. Keadaan ekonomi & sosial sudah tidak makmur di bawah pentadbiran Auto - Pilot Islam Hadhari Al - Badawi.

Pembangunan = Perbuatan membina bangunan kerajaan yang akhirnya retak, pecah dan runtuh rantah. Agenda Pembangunan pula ialah perbuatan meninggikan nilai kos projek (mark up) bagi membolehkan cukong - cukong UMNO - BN membaham komisyen.

Agenda Pembangunan dicanang bagi memperdayakan orang ramai yang teruja dengan janji - janji manis pimpinan tertinggi UMNO.

BN = Beban Negara


Parti Barang Naik (BN) telah melakukan satu kesilapan besar dalam pilihanraya umum kali ini.

Pertama sekali, mereka telah menyebabkan rakyat berasa jelak dengan propaganda bertali arus yang dilancarkan menerusi media perdana.

Iklan - iklan propaganda disiarkan secara kerap di stesen - stesen radio dan televisyen, selain memenuhi ruangan surat khabar harian milik mereka.

Tidak cukup dengan itu, iklan - iklan propaganda ini turut memenuhi ruangan billboard di stesen Putra LRT. Sana sini situ semuanya BN. Entah berapa belas juta telah dihabiskan untuk menampung kos pengiklanan sahaja.

Malangnya, BN hanya mengulang - ulang ayat yang sama. 'Selamat, Aman & Makmur' dan 'Agenda Pembangunan'. Itulah yang disiarkan berulang kali, selain dari aksi ahli parti pembangkang membuat pengisytiharan keluar parti.

Sejak zaman wakil rakyat PAS Hashim Gera menewaskan UMNO di Perak sehinggalah sekarang, corak dan strategi kempen BN tidak banyak berubah. Dulu ada cerita orang PAS keluar parti, sekarang pun masih ada. Dulu ada Pemuda Tahan Lasak, sekarang timbul pula Gerak Gempur Pemuda.

Dulu rasuah duit. Sekarang pun rasuah duit. Dulu janji kosong, sekarang pun janji kosong juga. Cuba selidik apakah janji - janji Perdana Menteri pada tahun 2004 itu telah dikota? Hampeh.

Janji membasmi rasuah dan mengheret jerung perasuah? Hampeh. Janji untuk berkerja bersama rakyat? Hampeh. Rakyat memang berkerja tetapi dia asyik lena diulit mimpi yang indah - indah. Hampeh punya pemimpin.

Di saat Johor ditenggelami air bah, dia seronok berehat di Australia berlayar bersama Dato' Todt dan Michelle Yeoh. Di saat rakyat Kota Tinggi panik dikepung arus deras sungai, Pak Lah dengan gembiranya merasmikan Nasi Kandar Puteri di Perth.

Walaubagaimanapun Nasi Kandar Puteri telah gulung tikar 6 bulan selepas dilancarkan oleh Perdana Menteri.

Inikah Perdana Menteri yang kita idam-idamkan selama ini? TIDAK. Kita tidak perlukan KAKI TIDUR untuk mengepalai pentadbiran Malaysia! Oleh yang demikian undilah calon - calon Barisan Rakyat pada 8 Mac 2008! Anda mampu mengubahnya.

Keluarlah mengundi beramai - ramai! Marilah kita pakat - pakat tumbangkan Barisan Nasional!

Lawan Tetap Lawan

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive