KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Oct 7, 2008

Lanun Somalia vs Lanun Malaysia

Kata seorang penganalisis Somalia ... lanun kat tempat dia mempunyai kelengkapan senjata untuk berperang selama 20 tahun. Canggih lanun diorang.

Berita KAT SINI

Ikut ceritanya lagi ....

Mereka juga mendapat sokongan daripada komuniti mereka dan sebahagian pemimpin kerajaan. Sesetengah kumpulan lanun itu malah berjanji untuk menyumbangkan sebahagian wang tebusan yang diperolehi untuk membangunkan sekolah dan jalan-jalan raya.
http://warisboring.com/wp-content/uploads/2008/06/91222-004.jpg

Gambar kat atas adalah imej seorang lanun. Diorang ni tak payah belajar sampai OXFORD ... macam anak orang tu ... tu ....tu .... Lagi gambar di SINI dan SINI dan SINI.

Weyyyy ....lanun Somalia .. Gua tak heran !!!

Menurut cerita dari askar kita ... diorang ni attack kapal kapal besar dan membawa barangan yang bernilai termasuk minyak kelapa sawit. Dan kalau diorang attack kapal tu dengan bom dan senjata mampu membawa kerugian yang besar. Jadi ndak tak ndak, terpaksa bayar wang tebusan. Dan yang menariknya, dengan kapal setinggi 8 tingkat bangunan, diorang boleh naik menggunakan tali dengan masa yang singkat [tidak sampai 5 minit] sebelum meletakkan senjata kat leher mangsa di atas dek kapal. Kalau ada yang saiz badan macam isteri dia tu tu tu ... .tak payah jadi lanun, susah nak panjat tali.

Weyyyy ....lanun Somalia .. Gua tak heran !!!

Korang ingat lanun dia ada menteri macam menteri kita ke? Cuma bijak lagi menteri kita sebab .... menteri kita luluskan bajet beli kapal selam. Dan lanun somalia tak der 'pemilihan UMNO' macam yang ada kat negara kita. Jadi tak timbul isu rampas kuasa dan undi tak caya. Apatah lagi rasuah politik ... diorang bersih dari semua bentuk rasuah ke akar umbi. Wakakakaka.. ..

Kekadang bertanya jugak ... 20 tahun berperang dengan peralatan canggih .. ramai mana agaknya lanun ni? Tak kan sama jumlah dengan ahli UMNO. Jadi makan diorang tak besar. Lanun Somalia lanun Runcit. Lanun Malaysia buncit buncit. Rompakan nya besar ... ahlinya pun ramai. Diorang tak main dengan wang tebusan USD1.5 juta untuk satu kapal .. . tapi berbilion bro.

Oh ya ... lanun Malaysia rompak di laut, darat dan udara.
Mana bahaya? ....... LANUN SOMALIA atau LANUN MALAYSIA ?

3 comments:

bdkKL said...

Lanun Malaysia adalah UMNOlaysia

Rid said...

gua skit pun tak heran dgn somalia punya lanun...dia mau rompak pun ambik masa berminit, tapi lanun kat negara gua lagi power...bukan saja lanun malah tapi ada pangkat lagi...diorang Boleh Rompak duit NEGARA dalam berapa saat je....! swekarang mana hebat LANUN somalia ka? atau lanun Dalam Negara Gua..!
LU PIKIR SEndiri

Anonymous said...

GOOD VIEWS AND EXAMPLES....I LIKE IT.......HE!HE!He!...MAYBE UMNO SUPPORTERS WILL OPEN THEIR BRAINS...

Posting terkini

Blog Archive