KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 15, 2007

SMS PERKAUMAN SEDANG BEREDARAN .... AWAS !!!



Ketika ini beberapa SMS telah beredar bertujuan untuk menghasut rakyat tentang perbalahan kaum yang dikatakan akan berlaku. Berikut adalah diantara SMS yang diterima,

"Ada rusuhan bsar2an pada 15& 16hb ni. Polis srh sbarkan hal ini pd smua bgsa (dipotong) spya jgn prgi KL&jgn kuar umah sb kli ni rsuhan b'snjta..mlm or wktu tdur kaum kulit (dipotong) nk srng org hbis2an...Yg dr kp.,jgn naik bas lwt ptg,bhya. Sbb hal ni akn b/laku bila2 ms.."
Ia adalah diantara bentuk sms yang diedarkan yang disebut di dalam berita .

Rujuk:
Don’t spread rumours via SMS, warns IGP

Rusuhan kaum: ISA akan dikenakan terhadap penyebar khabar angin
KUALA LUMPUR 15 Dis. - Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Musa Hassan hari ini memberi amaran akan mengenakan tindakan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) terhadap mereka yang menyebarkan khabar angin kononnya pergaduhan kaum akan berlaku di Kampung Baru di Kuala Lumpur dan Puchong esok.
Cuma hubungi pihak MAXIS, DIGI, CELCOM dan lain lain syarikat komunikasi negara Malaysia, si pengedar sms akan mudah dikesan. Cuma nak tanya, bila nak siasat?

SMS berunsur fitnah dan perkauman ini nampaknya sudah berlaku sejak berlaku insiden demonstrasi HINDRAF. Siapa kah sebenarnya dalang yang sengaja membakar api ini? Tanya diri sendiri. Awas ... mainan politik ... Siapa 'kambing hitam' di dalam hal ini?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive